اخبار داغ

سالن هایی با سقفی کوتاه اما ظرفیت ۱۰۰ درصدی/فاصله گذاری ها برداشته شده در کدام قرن زندگی می‌کنید!

سالن هایی با سقفی کوتاه اما ظرفیت ۱۰۰ درصدی/فاصله گذاری ها برداشته شده در کدام قرن زندگی می‌کنید!
طبق مشاهدات شهروند خبرنگار ما در اصفهان که بلیط اینترنتی خریداری کرده بود و وقتی به سالن سینما رفته هیچ جای خالی وجود نداشته، سالن دارای تهویه هوا نبوده و کثیفی سالن در دقایق شروع فیلم بسیار نمایان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ پس از شیوع کرونا و تعطیلی نیمی از صنوف، سینما ها هم تعطیل شد و از نیمه دوم فروردین ماه سالن های سینما  و تئاتر و همچنین  موزه ها  و نمایشگاه ها در گروه بندی کرونایی از ۳ به ۲ تغییر کرد تا تعطیلی آنها منوط به قرمز شدن شهرها باشد و بتوانند در وضعیت نارنجی و حتی زرد به فعالیت خود ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

اکنون پس از دو سال  چند ماهی است که فعالیت سینماها دوباره جان گرفته، اما بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا سینما ها تنها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی،فاصله گذاری اجتماعی و ۳۰ درصد ظرفیت  سالن ها مجاز به فعالیت هستند که این ابلاغیه هنوز پابرجاست و لغو نشده است.
چند ماهی است، فیلم‌های طنز در صدر جدول پخش سینما قرار گرفتند و همین جور لقب پرفروشترین فیلم ها را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از این فیلم‌های پرفروش گشت ارشاد ۳ است  که به ظاهر متقاضیان زیادی  هم دارد.

,
,

اما نکته قابل توجه اینجاست که سینماهای اصفهان نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند و علاقه مند هستند اکنون که متقاضیان زیادند آنها را از دست ندهند و خسارت‌های این دو سال اخیر را جبران کنند، به همین دلیل برای فیلم‌هایی همچون گشت ۳، در ساعات پر متقاضی سالن ها را با ۱۰۰ درصد ظرفیت پر می کنند و تمام بلیط های خود را به فروش می رسانند.

,

این اقدام در صورتی است که وقتی شما به صورت اینترنتی خرید بلیط انجام می دهید در سایت به شما سالن ها را با ۳۰ درصد ظرفیت نشان می دهد و حداقل یک صندلی مابین هر نفر فاصله است، اما مشاهده شده است که در سالن های سینمای اصفهان نه تنها این قوانین را رعایت نمی‌کنند بلکه نکات بهداشتی را هم زیر پا می‌گذارند، در سالن های کوچک ۱۰۰ درصد ظرفیت پر می‌شوند و هیچکس رعایت نکات بهداشتی را نمی کند و اغلب افرادی هستند که ماست بر صورت خود دارند، نا گفته نماند برخی از سالن‌ها در این فصل سرد دارای تهویه هوای مناسب نیستند و امکان شیوع ویروس کرونا در این سالن ها حداقل برای چند نفر صددرصدی است.

,

*فاصله گذاری ها برداشته شده در کدام قرن زندگی می‌کنید!

, *فاصله گذاری ها برداشته شده در کدام قرن زندگی می‌کنید!, *فاصله گذاری ها برداشته شده در کدام قرن زندگی می‌کنید!,

طبق مشاهدات شهروند خبرنگار ما در اصفهان که بلیط اینترنتی خریداری کرده بود و وقتی به سالن سینما رفته هیچ جای خالی وجود نداشته، سالن دارای تهویه هوا نبوده و کثیفی سالن در دقایق شروع فیلم  بسیار نمایان بوده،  با مامور سینما صحبت میکند و آن مامور به وی می گوید که قانون فاصله گذاری اجتماعی برداشته شده است در کدام قرن زندگی می‌کنید و سالن سینما راهم خودتان کثیف می‌کنید متولیان و کارکنان سینما را مقصر ندانید، در این راستا با مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان به  گفت و گو پرداختیم.

,

* هیچ کدام از ابلاغیه های ستاد کرونا برای سینما ها لغو نشده است

, * هیچ کدام از ابلاغیه های ستاد کرونا برای سینما ها لغو نشده است, * هیچ کدام از ابلاغیه های ستاد کرونا برای سینما ها لغو نشده است,

سیدمهدی میرجهانیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا رعایت نکات بهداشتی برای سینما برداشته شده است یا خیر اظهار کرد: بنا بر مصوبه ستاد کرونا قانون فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی برای سینماها هنوز لغو نشده است و تمام سینماداران اصفهان ملزم به اجرای این قانون هستند

,

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: اگر سینمایی براساس دستور عمل ستاد کرونا عمل نکند متخلف است و باید با او برخورد شود، مامورین ما به صورت مداوم در حال رصد فعالیت سینما هستند و مسلماً هیچ تخلفی از چشم ما دور نمی ماند.

,

وی اذعان کرد: اما اگر شهروند مشاهده کنند که سینمایی به دستورات ابلاغ شده عمل نمی کند باید اطلاع بدهند تا مامورین ما سریعا این موارد را پیگیری و رفع کنند.

,

میرجهانیان متذکر شد  در مشاغل متخلف  چندین مورد پلمب شده داشتیم و متخلفین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، اما باز هم شاهد بروز تخلفات بسیاری از طرف مردم و اصناف هستیم و عادی انگاری وحشتناکی در جامعه وجود دارد که این موضوع بر حاد شدن شرایط دامن می‌زند.

,

*متخلفین رصد می‌شوند

, *متخلفین رصد می‌شوند, *متخلفین رصد می‌شوند,

رضا دهقانی مدیر معاونت هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در سالن های سینما مردم باید به صورت یکی در میان نشسته باشند و اگر این موارد رعایت نشود قطعا   با متولیان سینما و کارکنان آن‌جا  برخورد خواهیم کرد، متولیان سینمایی باید  مصوبات ابلاغ شده را حتی در ساعات پر متقاضی رعایت کنند چراکه اگر موردی  اطلاع داده شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شرایط کرونایی در ۲ سال اخیر باعث افت چشمگیر فعالیت های هنری شده بود  بازدید از موزه ها و نمایشگاه ها و تماشاگران تئاتر و مخاطبان سینما با افت شدید روبه رو بوده است و وضعیت فروش گیشه با پایین آمدن پذیرش به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه ها از رونق افتاده بود که مدتی همه موارد در حال جان گرفتن است.

,
,

خسارت وارد شده هم متوجه کارکنان و نیروی انسانی بود که در سینماها مشغول کار بودند و هم  عوامل و دست اندرکاران و تولید کنندکان فیلم‌ها، اکنون سینماها در شرایط نیمه عادی به‌سر می برند و از مراکز بیمه انتظار می رود به تعهدات بیمه ای خود عمل کنند تا بخشی ازخسارت ها، جبران شود.

,

ارائه تسهیلات به سینماداران و تهیه کنندگان و عوامل سینما و همچنین اختصاص بخشی از این تسهیلات برای تبلیغات مجدد فیلم ها بعد از بازگشایی سینماها از دیگر روش های جبران بخشی از خسارت های شرایط کرونایی و تعطیلی سینماها است. همچنین اضافه کردن روزهای اکران به فیلم هایی که به تعطیلی خوردند و خرید امتیاز پخش انلاین فیلم ها را از دیگر راه های جبران خسارت های وارد شده به سینما ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه