اخبار داغ

سرپرست شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری خبرداد؛

افزایش قیمت گازبها در انتظار مشترکان پر مصرف

افزایش قیمت گازبها در انتظار مشترکان پر مصرف
جهانبخش سلیمانیان سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف کنندگان و مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت هستند، قیمت گاز نسبت به سال گذشته برای مشترکین پر مصرف تا دو برابر افزایش قیمت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ جهانبخش سلیمانیان سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نرخ تعرفه های مصارف گاز خانگی در تصویب نامه هیئت وزیران دوم آذرماه سال جاری اعلام  و لازم الجرا شد، اولین طرحی که  مطرح است طرح ماه های سرد سال بوده که بر اساس مصوبه ایین نامه از تاریخ ۱۶ ابان لغایت ۳۱ فروردین سال بعد تعریف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی ادامه داد: ماه های گرم سال از یکم اردیبهشت لغایت ۱۵ ابان ماه هرسال تعیین می شد که نرخ های که تصویب شده بدون احتساب مالیات و شرکت ملی گاز ایران به موجب قوامین جاری بوده  که در سال های گذشته قیمت بخش خانگی به صورت پلکانی تعریف و پلکان از مصرف یک تا ۳۰۰ به عنوان پله اول و مصارف ۱۳۰۰ به بالا پله اخر تعریف شده است.

,
سلیمانیان ادامه داد: پله ای که بالای ۱۳۰۰ بوده  مصارف آن به این شکل تقسیم بندی شده، از یک تا ۳۰۰ پله اول، ۳۰۱ تا ۴۰۰ پله دوم، از ۴۰۰ تا ۵۰۰ پله سوم و به همین روال بالا می رود تا پله ۱۱ که می شود پله ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ و پله ۱۲ پله ای است که مازاد بر ۱۳۰۰ تعریف شده است.
,
وی اذعان داشت: پله های یک تا سوم مصارف تا ۵۰۰ متر مکعب است که تغییر قیمت نسبت به سال گذشته مشاهده نمی شود، استان ما در بررسی مصارف سال گذشته در این بخش ۴۵ درصد مصارف ما از مصرف کنندگان بخش خانگی در این دسته هستند، یعنی مصارف زیر ۵۰۰ داشته اند که در ماه های  سرد سال مشمول تغییر قیمت نمی شوند.
,
سلیمانیان عنوان کرد: از پله ۴ تا پله ۸ که مصارف ۵۰۰ تا ۹۰۰  است با شیب متعارف تغییرات قیمت دارند که چندان تفاوتی قیمتی متوجه نمی شود،  اگر کسی مصرف ۶۰۰ متری داشته باشد سال گذشته قیمت گاز بها آن ۴۱ هزار و ۴۰۰ بوده و امسال  ۴۲ هزار و ۵۰۰ که این تغییر قابل توجهی نیست.
,
وی تشریح کرد: اگر کسی در سال گذشته  ۷۰۰ متر مصرف کرده گاز بها آن  ۵۶ هزار و ۵۰۰  بوده اما در سال جاری به  ۶۱ هزارتومان  رسیده است.
,
سلیمانیان افزود: در پله آخر که با شیب متعارف ۹۰۰ متر مصرف بوده  در سال گذشته ۱۰۵ هزار تومان پرداخت می کرده در حالی که امسال گازبها آن ۱۸ درصد افزایش و در واقع ۱۲۵ هزار تومان پرداخت می کند.
,
وی خاطر نشان کرد: در پله ۱۰ و ۱۱ که مصارف از ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ متر است جزء مشترکین پرمصرف است که شیوه های قیمتی آن بالاست و در واقع مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت می شوند.
,
سلیمانیان با اذعان بر اینکه مصرف کنندگان و مشترکین پر مصرف مشمول افزایش قیمت هستند گفت: قیمت گاز نسبت به سال گذشته برای مشترکین پر مصرف تا دو برابر افزایش قیمت دارد.
,
وی با بیان اینکه پر مصرفین گاز ماهیانه از ۱۳۰۰ به بالا گاز بها آن ها متفاوت است گفت: علاوه بر ۱۳۰۰ گاز بهایی که پرداخت می کنند دوهزار تومان نیز به ازای هر متر گاز مازاد باید پرداخت کنند.
,
سلیمانیان با بیان اینکه این استان در اقلیم یک تا سوم قرار گرفته است گفت: لردگان و منج در اقلیم سوم، اردل، مال خلیفه و سرخون در اقلیم دوم و مابقی شهرها در اقلیم یک قرار گرفته اند در واقع اقلیم یک سردترین نقاط سرد در این استان محسوب می شوند.
,
سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که مصرف کمتر از بقیه دارند بحث تشویقی در نظر گرفته شده است که اگر مصرف کمتر از یک واحد داشته باشند پاداش در گاز بها دریافت خواهند کرد.
,
سلیمانیان اذ عان داشت: خانوارهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند با حضور در بخش گاز اقدام کنند که  بتوانند از بند مربوطه تخفیف گاز بها  بهره مند شوند.
,
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد مصرف کنندگان ما بین سه پله اول هستند گفت: ۴۸ درصد مصرف کنندگان ما بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ متر مصرف دارند که با یک شیب متعارف گاز بها آن ها تعریف شده است.
,
سلیمانیان با بیان اینکه ۹۳ درصد مشترکین ما  گاز بها آن ها بر اساس مصارف سال ها گذشته بوده است اظهار کرد: ۷ درصد حوزه پر مصرف ها هستند که مصرف آن ها از ۹۰۰ متر به بالا است.
,
وی با تاکید بر اینکه مشترکین گاز در مصارف خود تجدید نظر داشته باشند  که بتوانند از موضوع افزایش گاز بها فاصله بگیرند و در دسته های پایین تر مصرف گاز در شیب متعارف تعرفه های قیمت باشدخاطر نشان کرد: مصرف کنندگان بخش خانگی نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام بیشتر نشان دهند.
,
سلیمانیان  در پایان تاکید کرد: با کمتر مصرف کردن گاز آلودگی هوا کاهش پیدا می کند و حال محیط زیست نیز خوب می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه