اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان:

جراحی‌های غیر اورژانسی در لرستان مصرف خون را افزایش داد

جراحی‌های غیر اورژانسی در لرستان مصرف خون را افزایش داد
حامدی گفت: جراحی های غیر اورژانسی، مصرف خون در مراکز درمانی استان را ۱۴ درصد افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در هشت‌ماهه نخست امسال ۳۰ هزار و ۶۴۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: اهدای خون از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۴۲ واحد توسط آقایان و دو هزار و ۳۶۵ واحد توسط بانوان اهدا شده است.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار و ۴۷۵ واحد خون و فرآورده های خونی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۴ درصد افزایش داشته است.

,

حامدی بیان کرد: سال گذشته به دلیل کرونا، بسیاری از جراحی های غیر اورژانسی انجام نشد و همین سبب شده بود که مصرف خون در مراکز درمانی کاهش داشته باشد اما امسال به دلیل آرام شدن وضعیت کرونا، جراحی های غیر اورژانسی افزایش یافته و همین سبب شده تا میزان مصرف خون و فرآوده های خونی در مراکز درمانی افزایش یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر ساله با سرد شدن هوا، اهدای خون کاهش می یابد ولی اهدای خون در همه شرایط سال یک نیاز برای بیماران است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه