اخبار داغ

در ایران‌خودرو تبریز چه خبر است!

درخواست قانونی یا فراقانونی کارگران؟/ ادامه اخلال در روند تولید به ضرر همه

درخواست قانونی یا فراقانونی کارگران؟/ ادامه اخلال در روند تولید به ضرر همه
برخلاف توافقات صورت گرفته بین کارگران و کارفرمایان ایران خودرو تبریز، این کارخانه به دلایل نامعلومی همچنان تعطیل است و این موضوع به ضرر همه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج؛کارگران شرکت ایران‌خودرو تبریز در روزهای گذشته برای دومین بار دست به اعتصاب زدند و این بار بیش از ۴ روز تولید کارخانه مختل شد. اعتراض‌ و اعتصاب کارکنان به اختلاف دریافتی‌شان با کارگران تهرانی مربوط می‌شد. کارگران معترض تبریزی، معتقد بودند دریافتی آنها نیز باید با دریافتی کارگران تهرانی برابر باشد. موضوعی که با جواب منفی مسئولان، همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

قیمت‌ها در طول سال افزایش یافته اما دستمزد ما همان است. این موضوع، یکی از مطالباتی است که کارگران ایران خودرو تبریز آن را مطرح میکنند. ویا دریافتی کارگران تهرانی سه یا چهار برابر ماست. هرچند این مطالبات جدیدا در لیست خواسته‌های کارگران تبریزی قرار گرفته است اما بررسی منطقی یا غیر منطقی بودند آن به مسئولان ایران خودرو مربوط است.

,

به عبارتی اینکه کارگر تهرانی چقدر حقوق میگیرد و کارگر تبریزی یا مشهدی، چقدر؛ موضوعی است در حیطه اختیارات مدیران داخلی ایران خودرو نه موضوعی مربوط به نهادهای قانونی و نظارتی همچون وزارت صمت و وزارت کار. در واقع، کارگران زمانی می‌توانند نسبت به حقوق خود اعتراض داشته باشند که از قوانین مصوب کشوری دریافتی پایین تری داشته باشند.

,

اتفاقا در اولین اعتراض و اعتصاب کارگران ایران خودرو تبریز این موضوع مطرح بود. آنها به نبود رتبه بندی مشاغل و اعمال سنوات کاری خود معترض بودند که در آن مقطع با ورود نهادهای نظارتی و وعده پیگیری و حل مشکل، اعتراضات پایان یافت.

,

اما این بار جنس اعتراض کارگران تبریزی متفاوت است. همانطور که گفته شد، میزان افزایش یا اضافی حقوق برای کارگران ایران خودرو تبریز ارتباط مسقیم با مدیران این شرکت دارد. هرچند مدیرعامل ایران خودرو تبریز صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: پیرو رایزنی صورت گرفته با گروه صنعتی ایران خودرو مقرر شده است تمامی‌پاداش‌‌‌های غیرنقدی کارکنان بصورت تقریباً یکسان پرداخت شود.

,

از طرف دیگر برخی معتقدند، اساسا مقایسه دریافتی کارگر تهرانی با سایر شهرستان‌ها، مقایسه‌ای غلط است چراکه هزینه زندگی در تهران نسبت به سایر شهرها بسیار بیشتر است.

,

خبرهای منتشر شده از کارخانه ایران خودرو تبریز نشان میداد، کارگران و مسئولان این کارخانه پس از ۴ روز اعتصاب به توافق رسیده و قرار است بر سرکار خود حاضر شوند اما هم اکنون این کارخانه به دلایل نامعلومی‌تا اطلاع بعدی توسط مسئولان کارخانه تعطیل اعلام شده است و هنوز مشخص نیست این تعطیلی قانونی است یا خیر! اما در هر صورت ادامه اخلال در روند تولید این کارخانه به ضرر همه کشور خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه