اخبار داغ

یادداشت؛

موج سواری سلبریتی ها بر فقر مردم

موج سواری سلبریتی ها بر فقر مردم
سلبریتی‌ها هر روز که می‌گذرد بیشتر ماهیت و هویت خود را آشکار می‌سازند؛ ماهیتی که گویای موج سواری آنها در مسائل مختلف و بعضا پر کردن حساب هایشان با استفاده از ترفند بازیگری و نقش بازی کردن نمایشی جلوی مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ بستر دنیای مجازی از جمله تلگرام و اینستاگرام و توئیتر، کارکردهای مختلفی دارند که شاید بتوان یکی از مهمترین این موارد را کسب شهرت مجازی در نظر گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 شهرتی، که قاعده‌‌ ای مطلق برای آن وجود ندارد و مفهوم ثابتی نیست و در طول زمان ممکن است کمتر و یا بیشتر شود، و افراد براساس شهرتی که پیدا می‌‌ کنند، صاحب هویتی مستقل شده که می‌‌تواند بر سایر بخش‌‌های زندگی‌‌ شان اثر بگذارد.

,

و حال باید گفت که چه بپسندیم و یا از آن تنفر داشته باشیم، فرهنگ شهرگی ما را احاطه کرده است و در کنار آن اما قلمرو نفوذ سلبریتی ها از این محدوده‌‌ها فراتر رفته و به سایر عرصه‌‌‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

,

این افراد در عصری که بر بستر فرهنگ رسانه‌‌ ای همراه است، با چرخش تعاملی و ارتباط عاطفی با کاربران تأثیری بی‌‌واسطه بر هواداران خود گذاشته اند.

,

برخی از این افراد که تا چند وقت پیش با اعتماد بدنه جامعه توانسته بودند نامی و نانی برای خود بخرند اکنون پارا فراتر از حیطه تخصصی خود گذاشته و با بهره‌گیری از ویژگی جابه جایی سلبریتی ها به دنبال سوء استفاده از شهرت گذشته خود وبا ورود به دنیای تبلیغات و یا جنبش های اجتماعی هستند.

,

در شرایط دشوار اقتصادی امروز جامعه که بر همگان واضح است، متاسفانه عده ای از این افراد که شاید عنوان سلبریتی و شهرگی برای آنها واژه ای اغراق آمیز باشد بر بستر فضای مجازی سوار هستند و با گوشه و کنایه‌های تحقیرآمیز به دنبال جذب مخاطب و کسب شهرت از طرق دیگر هستند.

,

کسب شهرتی که همراه با رفتار های مشمئزکننده است شاید از نظر مخاطبان جذاب نباشد و منجر به انزجار کاربران از اینگونه رفتارها شود اما برای سلبریتی ها شهرتی اگرچه منفی را به همراه دارد.

,

به طوری که در چند روز اخیر یکی از این افراد در اینستاگرامش ویدیویی تبلیغاتی برای رژیم‌های لاغری منتشر کرده  که در آن به گرانی‌های اخیر اشاره می‌کند.

,

در این ویدیو از مردم می‌خواهد به خورد و خوراک خود توجه کنند و با توجه به افزایش هزینه‌ها، رژیم سالم غذایی بگیرند! این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر با انتقادات زیاد کاربران روبه ‌رو شده است.

,

البته این حرکت در هفته های گذشته توسط یکی دیگر از این افراد در فضای اینستاگرام منتشر شد و موج اعتراضات مردمی و البته خود جامعه هنری را نیز به همراه داشت.

,

در این میان بصیرت وهوشیاری و کمی سواد رسانه ای را باید خوراک فکری مان کنیم تا اجازه ندیهم عده ای از سر طعن وتحقیر و با  شیوه ای جدید از فقر مردم کاسبی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه