اخبار داغ

در شهرک صنعتی سمنان صورت گرفت؛

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی
نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شرکت الیاف سرامیک سپید واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ سیدمحمد حسینی‌نژاد سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان ضمن بازدید و بهره برداری از این پروژه گفت: پنل های خورشیدی این شرکت بر روی سقف سوله انبارهای این شرکت نصب و مساحتی در حدود یک هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

سید محمد حسینی نژاد اظهار کرد: متوسط انرژی تولیدی سالانه این نیروگاه، ۱۷۵ هزار کیلووات ساعت می باشد و نرخ پایه خرید آن ۱۲ هزار و ۷۴۰ ریال است که با اعمال ضریب نرخ تعدیل در سال نخست به بیش از ۲۰ هزار ریال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به منظور نصب و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار پروژه، اعتبار صرف شده و در طی یک ماه کلیه مراحل طراحی، نصب و راه اندازی آن به اجرا درآمده است.

 حسینی نژاد بیان کرد: بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی، عدم انتشار آلایندگی CO۲ به میزان ۱۲۳ تن در سال، صرفه جویی ۴۹ هزار متر مکعب مصرف گاز طبیعی در سال، صرفه جویی به مقدار ۳۸ هزار و ۵۰۰ لیتر در مصرف آب یک سال و عدم انتشار آلاینده های محلی به میزان یک هزار و ۵۰ کیلوگرم در سال، از جمله ویژگی و شاخص های زیست محیطی این پروژه است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۵۸ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب زیر ۲۰۰ کیلووات در سطح استان نصب شده گفت: مجموع ظرفیت تولیدی این نیروگاه ها ۷۶۱ کیلووات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه