اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل سیاسی:

فلسطینِ عاری از رژیم صهیونیستی خواست مردم فلسطین است/ آرمان قدس فراموش نشدنی است

فلسطینِ عاری از رژیم صهیونیستی خواست مردم فلسطین است/ آرمان قدس فراموش نشدنی است
عابدی با اشاره به اهمیت جهانی آرمان قدس شریف برای جهانیان گفت: قطعا نگاه و خواست مردم فلسطین، بازگشت به سرزمین و دیدن فلسطین عاری از رژیم صهیونیستی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عابدی گناباد، کارشناس ارشد مسائل سیاسی به مناسبت هشتم آذر روز جهانی همبستگی با فلسطین در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: مسئله فلسطین موضوع منطقه ای و محدود به مردم فلسطین نیست و آرمان جهانی با محوریت عدالت و مبارزه با ظلم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین و رهایی قدس از ستم رژیم صهیونیستی ابعاد جهانی بخشید و این موضوع از بحث عربی - اسرائیلی تبدیل به موضوعی فراگیر برای جهان اسلام و حتی جهانیان شد و این در حالیست که تا قبل از انقلاب اسلامی این موضوع برجسته نبود.

,

دکتری علوم سیاسی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین محدود به منطقه ای خاص بود و با ابتکار انقلاب اسلامی فلسطین ابعاد جهانی پیدا کرد گفت: آرمان فلسطین فراموش نشدنی است چراکه حقوق عادی انسان های مظلومی در حال از بین رفتن است و قطعا نگاه مردم فلسطین، بازگشت به سرزمین و دیدن فلسطین عاری از رژیم صهیونیستی است.

,

وی در زمینه عادی سازی ارتباط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی افزود: اصولاً ریشه این موضوع به قبل از انقلاب اسلامی بازمی گردد و مثلا در قرارداد کمپ‌دیوید به عنوان مذاکرات صلح در ۱۹۷۸ اصلاً انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود و صلح اعراب و اسرائیل در اواخر رژیم پهلوی بود که عرفات تحت فشار قرار گرفت و سازمان آزادی بخش مجبور شد به روند سازش میل پیدا کند.

,

عابدی ادامه داد: ماهیت غرب ماهیت امریکا و اتحادیه اروپا این است که این ظلم تاریخی به مردم فلسطین به نوعی از افکار عمومی پاک شود و توافقی در قالب سازش شکل بگیرد تا رژیم صهیونیستی از مشکلاتی مانند فقدان عمق راهبردی و محاصره در میان کشورهای مسلمان و این نوع تهدیدات خارج شود.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد دارد اسرائیل به عنوان بازوی غرب در منطقه به رسمیت شناخته شود و این سیاستی است که غربی ها حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران نیز در پی آن بودند افزود: عادی سازی رابطه با اسرائیل توسط کشورهایی مانند امارات و بحرین در زمینه توافق آبراهام در دوره ترامپ ریشه در ارتباطات پنهان امنیتی و تجاری سالهای گذشته این کشورها با رژیم صهیونیستی داشته است.

,

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: دفتر تجاری و امنیتی رژیم صهیونیستی از اواخر دهه ۹۰ میلادی با ارتباطات پنهان در بحرین فعال بود و به مرور این روند در افکار عمومی طی شده است لذا خروجی اعتماد به غرب و سازش با قدرت استکباری در قضیه فلسطین مشهود است.

,

وی افزود: کشورهای عربی از ۱۹۷۸ در روند سازش قرار گرفتند و سازمان آزادی بخش فلسطین و پروسه عرفات در قضیه کویت به روند سازش رسیدند و حتی برای برخی کشورهای محورهای مقاومت امروز نیز برنامه سازش و تحت سلطه قرار گرفتن را داشتند.

,

عابدی ضمن تأکید بر اینکه با اعتماد به غرب دولت متحد فلسطینی و تعیین تکلیف آوارگان شکل نخواهد گرفت و ظلم وستم به مردم تمام نمی‌شود خاطرنشان کرد: خروجی شکست اعتماد به غرب، ورود گروه های جهادی را در پی داشت و این گروه ها از تجربه اعتماد به غرب و دشمن، درس های مهم گرفتند.

,

جهان همه ساله در 29 نوامبر در گرامیداشت منزلت مردم فلسطین و به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مراسمی را برپا می دارد. بیش از ۶ دهه سال از اشغال فلسطین گذشته است، اما گویی رنج و آلام مردم فلسطین تمامی ندارد و ادامه این ظلم و بی عدالتی همچنان چشم بشریت را تر می سازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه