اخبار داغ

به بهانه آغاز روند مذاکرات وین بررسی شد؛

شکست سیاست لبخند و اعتماد به غرب/ مذاکرات دولت قبل دستاوردی جز تشدید فشارهای خارجی نداشت

شکست سیاست لبخند و اعتماد به غرب/ مذاکرات دولت قبل دستاوردی جز تشدید فشارهای خارجی نداشت
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان معتمد به غرب در سطح بین‌الملل شکست خورده خواهد بود، گفت: وقتی سیاستمداران دولتی آن روز برای قدم زدن یا دریافت لبخند غربی‌ها دست به هر اقدامی می‌زنند نتیجه آن تشدید فشارهای خارجی دشمن خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌توس، امروز رژیم صهیونیستی به صورت سیستماتیک در نقض حقوق مردم فلسطین عمل می‌کند و قطعاً برای ایران، فلسطین یک آرمان بدون خدشه است و رنج و آلام این مردم از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود. علاوه بر عزم جمهوری اسلامی برای حمایت و حفاظت از حقوق حقه مردم فلسطین، عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی و عربی با این رژیم محکوم است و ‌معتقدیم آرمان فلسطین آرمانی نیست که مشمول مرور زمان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌توس,

از این رهگذر که تاریخ امریکا مشحون از این فریبکاری‌ها یا کنش‌های ریاکارانه در برابر ملت های جهان است قضیه اعتماد به غرب در آستانه مذاکرات دولت جدید در وین اهمیت دوچندان پیدا می کند و هر چند آمریکا به دلیل به‌هم‌ریختگی راهبردی به دنبال بر هم زدن تعادل مذاکرات است اما آرایش دیپلماتیک ایران در وین به صورت هوشمندانه‌ای با هدف لغو تحریم‌ها تنظیم‌شده است.

,

, ,

در همین رابطه دکتر رضا عابدی گناباد، کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح‌توس، اظهار کرد: مسئله فلسطین موضوع منطقه ای و محدود به مردم فلسطین نیست و آرمان جهانی با محوریت عدالت و مبارزه با ظلم است.

, صبح‌توس,

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین و رهایی قدس از ستم رژیم صهیونیستی ابعاد جهانی بخشید و این موضوع از بحث عربی - اسرائیلی تبدیل به موضوعی فراگیر برای جهان اسلام و حتی جهانیان شد و این در حالیست که تا قبل از انقلاب اسلامی این موضوع برجسته نبود.

,

دکتری علوم سیاسی با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین محدود به منطقه ای خاص بود و با ابتکار انقلاب اسلامی فلسطین ابعاد جهانی پیدا کرد گفت: آرمان فلسطین فراموش نشدنی است چراکه حقوق عادی انسان های مظلومی در حال از بین رفتن است و قطعا نگاه مردم فلسطین، بازگشت به سرزمین و دیدن فلسطین عاری از رژیم صهیونیستی است.

,

وی در زمینه عادی سازی ارتباط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی افزود: اصولاً ریشه این موضوع به قبل از انقلاب اسلامی بازمی گردد و مثلا در قرارداد کمپ‌دیوید به عنوان مذاکرات صلح در ۱۹۷۸ اصلاً انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود و صلح اعراب و اسرائیل در اواخر رژیم پهلوی بود که عرفات تحت فشار قرار گرفت و سازمان آزادی بخش مجبور شد به روند سازش میل پیدا کند.

,

عابدی ادامه داد: ماهیت غرب ماهیت امریکا و اتحادیه اروپا این است که این ظلم تاریخی به مردم فلسطین به نوعی از افکار عمومی پاک شود و توافقی در قالب سازش شکل بگیرد تا رژیم صهیونیستی از مشکلاتی مانند فقدان عمق راهبردی و محاصره در میان کشورهای مسلمان و این نوع تهدیدات خارج شود.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد دارد اسرائیل به عنوان بازوی غرب در منطقه به رسمیت شناخته شود و این سیاستی است که غربی ها حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران نیز در پی آن بودند افزود: عادی سازی رابطه با اسرائیل توسط کشورهایی مانند امارات و بحرین در زمینه توافق آبراهام در دوره ترامپ ریشه در ارتباطات پنهان امنیتی و تجاری سالهای گذشته این کشورها با رژیم صهیونیستی داشته است.

,

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: دفتر تجاری و امنیتی رژیم صهیونیستی از اواخر دهه ۹۰ میلادی با ارتباطات پنهان در بحرین فعال بود و به مرور این روند در افکار عمومی طی شده است لذا خروجی اعتماد به غرب و سازش با قدرت استکباری در قضیه فلسطین مشهود است.

,

, ,

وی افزود: کشورهای عربی از ۱۹۷۸ در روند سازش قرار گرفتند و سازمان آزادی بخش فلسطین و پروسه عرفات در قضیه کویت به روند سازش رسیدند و حتی برای برخی کشورهای محورهای مقاومت امروز نیز برنامه سازش و تحت سلطه قرار گرفتن را داشتند.

,

عابدی ضمن تأکید بر اینکه با اعتماد به غرب دولت متحد فلسطینی و تعیین تکلیف آوارگان شکل نخواهد گرفت و ظلم وستم به مردم تمام نمی‌شود خاطرنشان کرد: خروجی شکست اعتماد به غرب، ورود گروه های جهادی را در پی داشت و این گروه ها از تجربه اعتماد به غرب و دشمن، درس های مهم گرفتند.

,

وی با بیان اینکه جریان معتمد به غرب در سطح بین الملل شکست خورده خواهد بود افزود: در زمینه برجام سال ۲۰۱۵ توافقی با وجود ایرادات جدی شکل گرفت و نقدهایی گفته شد اما وقتی سیاستمداران دولتی آن روز، برای ارتباط با غرب عجله دارند و برای قدم زدن یا دریافت لبخند غربی ها هر اقدامی را انجام می دهند نتیجه آن تشدید فشارهای خارجی دشمن خواهد بود.

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: تیم مقابل در قضیه برجام با تمام نیروها و کارشناسان وارد میدان مذاکرات شده بود و اصلا قابل مقایسه با طرف ایرانی در گذشته نبود لذا باید از مذاکرات گذشته برجامی درس بگیریم.

,

وی با تأکید بر این مطلب که تمام مسائل کشور را نباید به مذاکرات هسته ای و توافق با غرب گره بزنیم افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب مخالف تعامل و گفت‌وگو در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت نیستیم اما باید اولویت اصلی مذاکرات رفع تحریم ها باشد و راستی‌آزمایی تعهدات غربی‌ها و اروپایی ها در دستور کار باشد و آمریکایی ها تضمین بدهند در آینده چگونه مفاد توافق را اجرایی خواهند کرد تا روندهای غلط گذشته تکرار نشود.

,

عابدی اظهار کرد: نباید اعتماد کامل و خوش باوری های دولت گذشته تکرار شود لذا باید از گذشته درس بگیریم هر چند جریانات غرب گرا در حال فشار برای ایجاد اعتماد و توافق یک‌جانبه گذشته هستند که البته افکار عمومی نباید تحت تأثیر آنها قرار بگیرند.

,

وی افزود: برای رفع تحریم‌ها به عنوان مهم‌ترین مطالبه باید از تجربیات تلخ گذشته عبرت بگیریم و در برابر دشمن عقب‌نشینی نکنیم تا از منافع کشورمان به درستی حراست و دفاع داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه