اخبار داغ

وزیر کشور در خراسان جنوبی:

ایران در هیچ شرایطی تسلیم تهدیدات بی اساس دشمن نمی‌شود/ ظرفیت الگو سازی استفاده از کویر در خراسان جنوبی

ایران در هیچ شرایطی تسلیم تهدیدات بی اساس دشمن نمی‌شود/ ظرفیت الگو سازی استفاده از کویر در خراسان جنوبی
وحیدی گفت: دشمن ما باید بداند که ما در هیچ شرایطی تسلیم زور و تزویر تهدیدات بی اساس و بی منطق او نخواهیم شد. دیپلماتهای ارزشمند ما امروز با قدرت و هوشیاری قوی مذاکره می‌کنند آنها بایستی به خواسته حق ملت ایران تسلیم شوند و آن را عملی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، احمد وحیدی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خادم بودن توفیقی است که به سادگی حاصل نمی‌شود و برای استاندار جدید خراسان جنوبی آرزوی توفیق داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: ان شاءالله هر چه تاکنون در خراسان جنوبی انجام نشده را با شتاب و جهش به جلو برده و به سرانجام برسانند.

,

وزیر کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی فصل جدیدی از حیات خود را دنبال می‌کند حیاتی که سرشار از عزت و افتخار است حیاتی که امروز با ارزش‌های انسانی درآمیخته و سیاستی اخلاق مدار را به دنیا اعلام می‌کند.

,

وحیدی عنوان کرد: عزتی برگرفته از عزت ایمانی خودش است و بدون کمترین تسلیم و وادادگی را در شعارهای خود داشته باشد یا این‌که به قدرتهای مادی دنیا که با شدت هرچه تمام‌تر به دنبال ضربه زدن به ملت ما هستند وابسته باشد.

,

وی اظهار کرد: قدرت جمهوری اسلامی ناشی از عنایت الهی، حضرات ائمه معصومین، بصیرت و پایداری مردم است مردمی که حقیقت را شناختند و بر این حقیقت ماندند و برای پاسداری از این حقیقت شهید و جانباز دادند و برای حفظ این حقیقت هر نوع سختی را تحمل کردند که در پس این سختی ها آسایش و پیشرفت است.

,

وزیر کشور بیان کرد: ما امروز در دوره جدیدی در حالی وارد قرن جدید می‌شویم که دشمنان ما به رغم همه تلاش هایشان یکی پس از دیگری از صحنه کنار رفته و در حال کنار رفتن هستند اما جمهوری اسلامی همچنان با قدرت وجود دارد.

,

وحیدی گفت: کافی است نگاه کنیم دشمنان ما در ابتدای انقلاب کجا بودند و ما کجا بودیم و حال ما کجا هستیم و آنها کجا هستند.

,

وی تصریح کرد: آمریکای به شدت ضعیف و تحقیر شده وامانده با راهبردهای شکست خورده با مشکلات فراوان ساختاری در درون خودش با نفرت عمومی مردم از او با شکسته شدن حتی در میان متحدانش با خستگی حاکم بر ماشه نظامی این آن چیزی است که امروز چهره آمریکا است و ما در همین افغانستان دیدیم که فرار خفت بارشان بعد از ۲۰ سال ظلم و ستم به مردم افغانستان که نتوانستند به رغم امپریالیزم خبری شان پوشش دهند و آن را از ذهن‌ها ببرند و چنان آشکار بود این خفت و خواری .

,

وزیر کشور عنوان کرد: می‌بینید که همه متحدان آمریکا یکی پس از دیگری دچار مشکل هستند و دیگر به او اطمینان نمی‌کنند. فهمیدند که به جای غیر مستحکمی تکیه کرده بودند از آن طرف جمهوری اسلامی را می‌بنند و ملت های مسلمانی که امروز در صحنه هستند.

,

وحیدی اظهار کرد: امروز مذاکرات جمهوری اسلامی را با غرب ملاحظه می‌کنید بودند کسانی که می‌خواستند تمام حیثیت کشور، نظام و انقلاب را وصل کنند و ربط بدهند به مذاکره و مدعی بودند هیچ چیز کشور حل نمی‌شود مگر اینکه ما مسائل‌مان را با آمریکا حل کنیم متاسفانه این حرفها آشکار زده شده بود.

,

وزیر کشور گفت: اما امروز خبری از آن نمی‌بیند و کسی نمی‌گوید که اداره کشور وابسته است که ما مسائل مان را با یک ابر جنایتکاری حل بکنیم که قاتل اسطوره مقاومت یعنی شهید سلیمانی است.

,

وی بیان کرد: دولت سیزدهم نمیگوید که آب، غذای و محیط زیست شما وابسته به مذاکره است این تفاوت دیدگاه انقلابی و غیر انقلابی است این رویکرد انقلاب اسلامی است و به رغم همه فشارها هم ملاحظه می‌کنید که الحمدلله دولت یکی پس از دیگری بر مسائلی که آنها ایجاد کردند بدون وابستگی و کمترین وادادگی  فائق می‌آید.

,

وحیدی اظهار کرد: در عرصه کرونا مشاهده کردید که می‌توان واکسن وارد کرد در حالی که قبلا واکسن را بهFATF ربط دادند گفتند و گفتند مذاکرات به نتیجه نرسیده و …اما چه شد که امروز دولت سیزدهم هیچ وقت نگفت بهFATF وابسته است و الحمدلله امروز دیدیم که ایران یکی از بهترین کارکردها را در زمینه واکسیناسیون در دنیا دارد.

,

وزیر کشور گفت: تمسک به جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر نیازی ندارد که به کسی وابسته باشیم تسلیم شویم همین الان مذاکرات در جریان است.دشمن ما باید بداند که ما در هیچ شرایطی تسلیم زور و تزویر تهدیدات بی اساس و بی منطق او نخواهیم شد. دیپلماتهای ارزشمند ما امروز با قدرت و هوشیاری قوی مذاکره می‌کنند آنها بایستی به خواسته حق ملت ایران تسلیم شوند و آن را عملی کنند.

,

وی افزود: اقتصاد، سیاست و مسائل کشور ما وابسته به این مذاکرات نیست و این مذاکرات هم به عنوان یک مرحله‌ای از انجام کاری است که دشمن ما تعهدی داده و ایران روی تعهدش است اما بر پیشانی آمریکایی‌ها نقض عهد کاملا قابل مشاهده است.

,

وحیدی تاکید کرد: اگر هر وقت سر عقل آمدند و فهمدیدند که دوره زورگویی با ملت بزرگ ایران گذشته و آمدند به عقل و منطق تمکین کردند به این‌که نباید روحیه استکباری خودشان را حاکم کنند و کشورهای دیگر را مانند جمهوری اسلامی باید بدانند به متوجه باشند که به هیچ وجه در این شرایط زیر بار نخواهد رفت آن وقت مفهوم این تمکین آنها را به صورت عملی خواهیم دید.

,

وزیر کشور بیان کرد: ایران عزیر، ایران پرافتخار ایرانی که مشحون از عزت طلبانه و مجاهدانه است هیچ وقت زیر باز ظلم فشارهای فلج کننده یا غیر فلج کننده نخواهد رفت.

,

وی با بیان این‌که دشمن چه نقشه‌هایی برای ما داشته و دارد، اظهار کرد: تصور باطلشان این است که هرجا تلاش کردند مسئله‌ای درست کنند و هر جا که مطالبه به حقی مردم ما داشتند رسانه‌های خارجی که همه آنها مزدورصفتانه پول می‌گیرند بر خواسته مردم سوار شدند.

,

وحیدی ادامه داد: مردم مطالبه و خواسته‌ای دارند که طبیعی است و با روی کار آمدن دولت جدید چون فکر می‌کنند دولت توجه می‌کند خواسته‌های خود را مطرح کرده و دولت نیز خواسته‌ها را شنیده و رسیدگی کرده و در حد توان و مقدور بودن، مشکلات را برطرف می‌کند اما دشمن بر مشکلات سوار شده و سوء استفاده می‌کند و برداشت اشتباهی از ملت ما دارند.

,

وی تصریح کرد: امروز ما با ملتی رو به رو هستیم که باید به خدمت دائمی و مستمر بر این مردم افتخار کنیم. مردم ولی نعمت ما هستند. برخی تلاش می‌کنند و می‌گویند در این دو سه ماه مطالباتی که از قبل بوده به نتیجه نرسیده، دولت جدید حتما به دنبال پاسخ دادن به مطالبات است البته این خصوصیت را ندارد و آن قدر اخلاق مدار است که به اقدامات قبل پردازد. مسیری داریم که مردم از ما خواسته‌هایی دارند و کمبودهایی است که دولت پیگیر است و ان شاءالله برطرف خواهد شد .

,

وزیر کشور عنوان کرد: دولت با کمال انسجام تدبیر و برنامه ریزی در شرایط کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تلاش می‌کند و ان شاءالله روز به روز بهتر و بهتر خواهد شد.

,

وحیدی خاطرنشان کرد: در استان خراسان جنوبی یکی از الطاف بسیار قابل توجه است و آن حد بصیرت مردم در این استان بوده که بالا است. به یک نمونه حجم مشارکت سیاسی مردم استان اشاره شد که افتخار آفرین است و نشان می‌دهد که چقدر مردم این استان عزیز، امین، فرهنگی و بصیر هستند.این یک نمونه از عظمت مردم است و میتواند بسیار غرور آفرین باشد.

,

ظرفیت الگو سازی استفاده از کویر در خراسان جنوبی

, ظرفیت الگو سازی استفاده از کویر در خراسان جنوبی, ظرفیت الگو سازی استفاده از کویر در خراسان جنوبی,

وی بیان کرد: خراسان جنوبی بخش اعظم آن کویر است حالا اگر این الگو برای این استان آفریده شود که ما چگونه باید از این ظرفیت کویر استفاده کنیم این برای کشوری که ۶۴ درصد آن کویر و بیابان است بسیار مهم است که می‌توان از این ظرفیت و الگو سازی استفاده کرد.

,

وزیر کشور گفت: بحث قطب شترداری یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان فعال کرد ظرفیت‌ها فراوان است اینجا می‌تواند یک الگوی پیشرفت و توسعه‌ای در این استان شکل بگیرد که حتی برای دیگر استانها قابل استفاده باشد.

,

وحیدی عنوان کرد: خراسان جنوبی استانی کم آب است اما با بهره‌گیری از ظرفیت های خدادای استان می‌توان الگو سازی کرد. ظرفیت های معدنی بی بدیل است بهشت معادن است ظرفیت های کشاورزی و دامداری نیز بسیار است. الگو سازی در استان می‌تواند نشان دهد که این استان با همه محدودیت‌های جغرافیایی و آبی می‌تواند در حوزه کسب و کار، تولید و پیشرفت کار کند و ان شاءالله کارهای خوبی که در حوزه اقتصاد شکل گرفته با قوت ادامه داشته باشد.

,

وی اظهار کرد: ان شاءالله در مبادلات مرزی، دیپلماسی مرز و اقتصاد مرز در کنار مردمان عزیز افغانستان هستیم و ان شاءالله در ادبیات و معاملات اقتصادی با مردم افغانستان بتوانیم مرزهای مان را از نظر اقتصادی توسعه دهیم.

,

وزیر کشور با بیان این‌که جذب سرمایه گذار در مناطق مرزی بسیار زمینه دارد، افزود:‌ سرمایه گذاری‌ها بیشتر صادرات محور باشد که نیاز مردم مسلمان منطقه را بتوانیم برطرف و رفع نیاز کنیم.

,

وحیدی عنوان کرد: همت، عزم و تلاش مان را با انسجام و وحدت با محوریت نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم داشته باشیم.

,

همه زمینه ها برای بخش خصوصی فراهم است

, همه زمینه ها برای بخش خصوصی فراهم است, همه زمینه ها برای بخش خصوصی فراهم است,

وی تصریح کرد: وحدتی که بین اهل سنت و تشیع در خراسان‌جنوبی است بسیار خوب است دست به دست هم دادن و تلاش برای حل مسائل امروز بیش از پیش نیاز است.

,

وزیر کشور اظهار کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذار ما امروز حتما کار مهمی انجام می‌دهد این‌که سرمایه گذاری کرده اشتغال ایجاد کرده و ثروت تولید می‌کند حتما کار خداپسندانه است و حق است که حمایت شود. هر کس ازمردم و بخش خصوصی قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل دارد و در زمینه توسعه استان کار می‌کند دستش را می‌بوسیم و همه زمینه‌ها برای آنها فراهم است.

,

وحیدی گفت: عزم دولت این است هر گونه مانعی در این خصوص را به سرعت برطرف کند و این حتما برای تحقق فرهنگ مدار ما بسیار اقدام برجسته‌ای است ان‌شاءالله با برنامه ریزی روی صنعت، اقتصاد و تمام ظرفیت ها و بکار گیری تمام ظرفی‌ ها  و شناخت ظرفیت های ناشناخته جهشی با همکاری همه در استان شکل بگیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه