اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آخر هفته بارانی برای نوار شمالی کشور/ شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در ۴ کلانشهر

آخر هفته بارانی برای نوار شمالی کشور/ شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در ۴ کلانشهر
سازمان هواشناسی اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی و کاهش دما از چهارشنیه در نوار شمالی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده و نسبت به افزایش آلاینده‌های جوّی در کلان‌شهرها هشدار داد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی، در پیش‌بینی هوای روزهای اینده اعلام کرد: امروز در جزایر واقع در تنگه هرمز،‌ برخی مناطق کرمان،‌ هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی،‌ رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس این اعلام سازمان هواشناسی، امروز و صبح فردا در سایر مناطق کشور جوّی آرام و پایداری پیش‌بینی شد.

از فردا چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا می‌گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان‌ خراسان شمالی آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی ایران، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. بارش در ارتفاعات این مناطق به شکل برف خواهد بود.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

طی ۲ روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران،‌ کرج،‌ اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوّی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش ۵ تا ۷ درجه و روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه