اخبار داغ

شورای شهر بجنورد با کمک نقدی شهرداری به ساخت زائر سرای خراسان شمالی موافقت کرد

شورای شهر بجنورد با کمک نقدی شهرداری به ساخت زائر سرای خراسان شمالی موافقت کرد
شورای شهر بجنورد امروز در جلسه رسمی این شورا با پیشنهاد کمک شهرداری بجنورد به بنیاد زائرسرای خراسان شمالی پس از واریز ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان موافقت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد در جلسه رسمی امروز شورای شهر بجنورد درباره چگونگی کمک شهرداری و شورای شهر بجنورد به پروژه ساخت زائرسرای خراسان شمالی در شهر مشهد توضیحاتی را ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

عین بیگی گفت: در این راستا، در بیست و هفتم مهرماه ۱۴۰۰ شورای شهر بجنورد مصوب کرد که شهرداری بجنورد به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال مبتنی بر رعایت ضوابط و مقرارت به این پروژه کمک کند.

وی عنوان کرد: کمیته تطبیق فرمانداری بجنورد به شورای شهر بجنورد اعلام کرده است که شورای شهر نظر نهایی خود را مبنی بر اصرار بر این مصوبه و یا اصلاح آن را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه، اربابی از اعضای شورای شهر بجنورد در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای این پروژه در شهر مشهد باید انجام شود و مکان آن خارج از محدوده شهر بجنورد است همچنین شهرداری بجنورد بیش از دو درصد از اعتبارات هزینه ای خود ( که حدود سه میلیارد تومان می شود) نمی تواند به این پروژه کمک نقدی انجام دهد، بنابراین ابتدا باید موانع قانونی تخصیص کمک نقدی شهرداری بجنورد به این پروژه مرتفع شود.

در این جلسه، اعظم السادات افشین فر، از اعضای شورای شهر بجنورد نیز در این باره اظهار کرد: درصورتیکه شورای شهر بجنورد بخواهد بر مصوبه پیشین اصرار کند درب گفت و گو و انتخاب راهکارهای دیگر برای انجام کمک نقدی به این پروژه را خواهد بست.

افشین فر افزود: پیشنهاد می کنم که با گفت و گو با نهادهای نظارتی استان گره قانونی پیش روی اجرای مصوبه قبلی را بگشاییم.

افزون بر این، در این جلسه، نودهی، مدیرعامل بنیاد زائرسرای خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی مصوب شد که پروژه زائرسرا برای خراسان شمالی در شهر مشهد برای بهره برداری و اسکان موقت اهالی خراسان شمالی در این شهر احداث شود.

نودهی عنوان کرد: تمام استان ها در شهر مشهد زائرسرا ساخته اند، با این وجود، هنوز خراسان شمالی در زمین اختصاص یافته از سوی شهرداری مشهد به متراژ چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع به منظور احداث ساختمان ۱۰ طبقه که دارای پروانه ساخت است، ساختمانی را احداث نکرده است..

وی درباره علت اجرایی نشدن این پروژه تا به کنون گفت: ساختار هیات مدیره این پروژه که متشکل از شخصیت های حقوقی بودند، اشکال داشت و این مسئله موجب شد که احداث آن تا به کنون میسر نشود.

مدیرعامل بنیاد زائرسرای خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه با اصلاح ساختار هیات مدیره این پروژه که از شخصیت های حقیقی تشکیل شده است، سرانجام احداث این پروژه کلید خورد، افزود: مجتمع های پتروشیمی خراسان، فولاد اسفراین، آلومینای جاجرم و کارخانه قند شیروان با اختصاص کمک نقدی و کارخانه سیمان بجنورد نیز با اختصاص ۶۰۰ تن سیمان به ساخت این پروژه کمک می کنند.

وی افزود: سازمان ایمیدرو نیز قول اختصاص پنج میلیارد تومان به این پروژه را داده است.

نودهی خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد نیز تا به کنون ۹۰۰ میلیون تومان کمک نقدی اختصاص است که این مبلغ صرف خرید امتیازات آب و برق همچنین تهیه نقشه ها و تجهیز کارگاه شد.

به گزارش عصراترک، امروز در این جلسه رسمی، اعضای شورای شهر بجنورد پس از انجام تبادل نظر مصوب کردند که پس از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به شهرداری بجنورد و تایید دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل استان این مبلغ به حساب زائرسرا واریز شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه