اخبار داغ

تصویب ۲ قاعده مهم پس از اجلاس اخیر؛

لیگ قهرمانان آسیا| برگزاری رقابت‌ها به شیوه زمانی اروپایی/ تأیید قوانین تغییر سهمیه بازیکنان خارجی

لیگ قهرمانان آسیا| برگزاری رقابت‌ها به شیوه زمانی اروپایی/ تأیید قوانین تغییر سهمیه بازیکنان خارجی
کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیمات هیأت اجرایی پس از اجلاس سالیانه اخیر پرده برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از برگزاری اجلاس سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا و ارائه پیشنهادات به AFC جهت بهبود کیفیت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، این نهاد به طور رسمی از به‌کارگیری و تأیید ۲ قانون مهم برای رقابت‌های ACL پرده برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً اعلام داشت که سیستم سهمیه بازیکنان خارجی برای باشگاه‌های فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی تغییر کرده و سهمیه ۳+۱ (۳ خارجی و یک آسیایی) کاملا برداشته شد. پیشنهادهای روی میز AFC به شرح زیر خواهد بود؛ تغییر سیستم سهمیه بندی ۴+۲ (۴ خارجی و ۲ آسیایی) یا ۵+۱ (۵ خارجی و یک آسیایی) یا ۵+۲ (۵ خارجی و ۲ آسیایی).
,
 
,
این پیشنهاد از سوی کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با استقبال زیادی مواجه شد و در اوایل سال ۲۰۲۲ تصمیم گیری نهایی درباره سهمیه‌بندی انجام می‌شود تا در سال ۲۰۲۳ رسما اجرایی شود.
,
 
,
برای گام نخست، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حذف سهمیه بندی ۳+۱ موافقت کرد. به همین در سال ۲۰۲۲ محدودیتی در حضور بازیکنان خارجی در لیست تیم‌ها نخواهیم داشت ولی هر تیم می‌تواند در هر بازی با سهمیه ۳+۱ حضور پیدا کند تا تصمیم نهایی درباره سهمیه‌بندی‌ها بنا به پیشنهادهای ارائه شده انجام شود.
,
 
,
پیش از این نیز رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از تایید تغییر سهمیه بندی ها در بازیکنان خارجی خبر داده بود. این تایید رسمی AFC به حذف سهمیه ۳+۱ از باشگاه ها و افزایش تعداد خارجی ها به ضرر باشگاه های فوتبال ایران است چون باشگاه های برای جذب بازیکنان خارجی زیاد منابع مالی زیادی ندارند ولی باشگاه های متمول حاشیه خلیج فارس بیشترین بهره را از این تصمیم AFC می گیرند.
,
 
,
همچنین پیش از این زمان‌بندی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا طبق لیگ‌های فوتبال شرقی بود به همین خاطر کشورهای غرب آسیا اعتراض زیادی به این زمان‌بندی داشتند. در تغییرات جدید در زمان‌بندی برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، قرار شده مثل قاره اروپا بازی‌های لیگ قهرمانان در فصل پاییز شروع شود و در فصل بهار به اتمام برسد.
,
 
,
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد تغییر زمان‌بندی لیگ قهرمانان آسیا موافقت داشته و قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۲ این زمان‌بندی به صورت رسمی تایید شود تا از سال ۲۰۲۳ شاهد برگزاری لیگ قهرمانان آسیا همزمان با اروپا باشیم.
,
 
,
برخلاف قانون پیشین، این تغییر اساسی در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا کاملا به نفع باشگاه‌های ایران و لیگ‌های غرب آسیاست؛ چرا که پیش از این زمان‌بندی برگزاری لیگ قهرمانان معضل بزرگ باشگاه‌های غرب آسیا بود اما اکنون با این تصمیم با آغاز لیگ فوتبال ایران، این رقابت‌ها آغاز می‌شود و با پایان لیگ ایران نیز قهرمان آسیا مشخص خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه