اخبار داغ

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

ضرورت راه‌اندازی ۴۰ پایگاه اورژانس جدید در مشهد / سامانه اورژانس ۱۱۵ به‌صورت تجمیعی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود

ضرورت راه‌اندازی ۴۰ پایگاه اورژانس جدید در  مشهد / سامانه اورژانس ۱۱۵ به‌صورت تجمیعی در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود
یزدانی از راه‌اندازی سامانه اورژانس ۱۱۵ به‌صورت تجمیعی در مرکز استان خبر داد و گفت: مشهد باید ۱۵۰ پایگاه اورژانس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر تنها ۷۵ پایگاه داریم و کمبود نیرو، پایگاه و همچنین گره‌های کور ترافیکی از مشکلات اورژانس در شهر مشهد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یزدانی، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: زمان استاندارد رسیدن تیم پزشکی بر بالین مصدومان تصادفی در جاده‌ها 15 دقیقه است که در مشهد به دلیل تراکم جمعیتی، کمبود پایگاه‌های اورژانس و همچنین ترافیک ممکن است به بیش از 15 دقیقه برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه زمان رسیدن اورژانس در تصادفات جاده‌ای شهرستان خلیل‌آباد 15 دقیقه و در تصادفات شهری 8 دقیقه است که برابر گزارش‌ها استاندارد لازم را برخوردار است، خاطرنشان کرد: با تکمیل مرکز اورژانش در شهر کندر، ارائه خدمات اورژانسی بیش از این خواهد شد.

,

رئیس حوادث مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی سامانه اورژانس 115 به‌صورت تجمیعی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: مرکز پیام 4 شهرستان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌صورت تجمیعی اداره می‌شود و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تجمیع مراکز پیام در 10 شهرستان دیگر هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه خلیل‌آباد هنوز به‌صورت آنالوگ و اپراتور فعالیت می‌کند و باید هر چه سریع‌تر این طرح در شهرستان اجرایی شود، اذعان کرد: بعد از اجرای طرح تجمیع مراکز پیام اورژانس، نیروهایی که در قسمت اپراتور فعالیت می‌کنند به مأموریت‌های دیگر اضافه می‌شوند.

,

یزدانی با تأکید بر اینکه علاوه بر پزشکان، نیروهای متخصص دیگری هم در مراکز 115 استان مستقر هستند تا مشاوره لازم را به بیمار ارائه دهند، عنوان کرد: مشهد باید 150 پایگاه اورژانس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر تنها 75 پایگاه داریم و کمبود نیرو، پایگاه و همچنین گره‌های کور ترافیکی از مشکلات اورژانس در شهر مشهد است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه