اخبار داغ

درخشش جوانان نصف جهان در سومین رویداد فضای مجازی بسیج/ سرگروه تیم برتر بازی سازی کشور: حمایت بسیج از تولیدات تخصصی انگیزه بخش است

درخشش جوانان نصف جهان در سومین رویداد فضای مجازی بسیج/ سرگروه تیم برتر بازی سازی کشور: حمایت بسیج از تولیدات تخصصی انگیزه بخش است
فضای مجازی فضای بدون محدودیت است که می‌تواند برای نشر فرهنگ و رشد اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد. برگزاری موفق رویداد فضای مجازی بسیج در یک سطح بالا با نتایج مثبت، علاوه بر این که نشان داد این حرکت می‌تواند سرمشقی برای سایر حوزه‌های بسیج باشد، از ظرفیت بسیج برای برگزاری این رویداد در سطح بین المللی با میزبانی ایران و اثرات مثبتی که می‌تواند در پی داشته باشد خبر می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ اختتامیه سومین رویداد فضای مجازی بسیج، پنجم آذر همزمان با سالروز تأسیس بسیج مستضعفین با حضور امیر سرتیپ محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی، فرمانده کل سازمان بسیج مستضعفین، برگزار شد که همین حضور نشان از ارزش و جایگاه این رویداد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری با حضور صدها تیم تخصصی در سه رشته پویانمایی، بازی و نرم افزار برگزار شد و در آیین اختتامیه، تیم‌های برتر هر رشته معرفی شده و از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

,

این رویداد که با بازدید سئولان بلندپایه کشوری و لشکری نیز همراه بود، از حیث کشف استعدادهای درونی بسیج در جهت فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی، حمایت از تیم‌های تخصصی تولید محتوا در این عرصه و ارتقای دانش سه رشته پویانمایی، بازی سازی و ساخت نرم افزار بسیار مورد توجه قرار گرفته و اثرگذار بوده است.

,

در این مسابقه بعد از اعلام موضوع 48 ساعت به تیم‌های شرکت کننده فرصت داده شد تا در مورد موضوع مطرح شده در رشته خود به تولید محتوا بپردازند. در طول این 48 ساعت شرکت کنندگان باید در محل درنظر گرفته شده برای انجام مسابقه حضور داشته و محتوای خود را تولید کنند.

,

, ,

 

,

*رویدادی در سطح بالا برای کشف استعدادهای تخصصی

, *رویدادی در سطح بالا برای کشف استعدادهای تخصصی, *رویدادی در سطح بالا برای کشف استعدادهای تخصصی,

بهنام رضایی، سرگروه تیم بازی سازی از استان اصفهان که موفق به کسب رتبه اول کشوری در این رشته شد، در رابطه با این رویداد به خبرنگار صاحب نیوز گفت: وقایع تخصصی حوزه تولید محتوای فضای مجازی در سطح کشور بسیار کم است و رویدادهای این چنینی بسیار در دیده شدن استعدادها و ظرفیت‌های فعالان این حوزه و همچنین محصولات ایشان مهم و اثرگذار است.

,

وی اظهار کرد: این سومین سالی است که تجربه حضور در این رویداد را داشتیم و برای ما بسیار انگیزه بخش بود به خصوص این که برگزارکنندگان این رویداد که مسئولان سازمان فضای مجازی بسیج بودند و همچنین فرماندهی کل سازمان بسیج در مراسم اختتامیه قول حمایت از تیم‌های برتر مسابقه به منظور تولید محصولات کیفی‌تر و استفاده از استعداد این تیم‌ها برای تولید محصولات فرهنگی را دادند.

,

این برنامه نویس با بیان این که پیش از این نیز در رویدادهای سایبری در سطح کشور مانند گیم جم موفق به کسب رتبه اول و دوم شده است، عنوان کرد: رویداد فضای مجازی بسیج از سطح بالا و برنامه ریزی بسیار خوبی برخوردار بود و با طراحی که برای چگونگی برگزاری آن شده بود، ایراد خاصی به نحوه برگزاری رویداد دیده نمی‌شد.

,

رضایی که در اولین رویداد فضای مجازی بسیج نیز به همراه تیم خود با طراحی بازی «نبرد تدمر» مقام سوم تولید بازی را به دست آورده بود امسال برای موضوع «شهر آرمانی محله آسمانی» با ساخت یک بازی اکشن موفق به کسب مقام اول شد.

,

, ,

 

,

*ظرفیت ساخت بازی در سطح رده‌های برتر جهان

, *ظرفیت ساخت بازی در سطح رده‌های برتر جهان, *ظرفیت ساخت بازی در سطح رده‌های برتر جهان,

وی در این رابطه گفت: بازی ما یک بازی تک نفره با دوربین ایزومتریک تاپ داون بود که از موتور یونیتی برخوردار بود و با نرم افزارهای مایا، زیبراش و غیره مدلسازی شده بود و در آن کاراکتر اصلی بازی باید با پاکسازی پارامترهای منفی مانند ثروت اندوزی، تبعیض نژادی و غیره جامعه را به جامعه آرمانی می‌رساند.

,

حائز رتبه اول رشته بازی سازی در سومین رویداد فضای مجازی بسیج خاطرنشان کرد: کشور ما از لحاظ استعداد فنی بازی سازی رتبه را در منطقه دارد و تیم‌های کشور ما با حضور در مسابقات بین المللی منا موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم این مسابقات شدند.

,

رضایی با اشاره به این که فرهنگ حمایت از تولید ایرانی تا حد بسیار زیادی در کشور جا افتاده است گفت: اکثر مردم کشورمان در همین جهت قانون کپی رایت را در مورد بازی‌های تولید داخل رعایت می‌کنند لذا فضای سرمایه گذاری بر روی بازی در کشور از این لحاظ فضای خوبی است.

,

وی با اشاره به تولیدات فرهنگی خوب و باکیفیت در صنعت بازی طی سال‌های گذشته در کشور نظیر «سفیر عشق» و «فرمانده مقاومت، نبرد آمرلی» عنوان کرد: تیم‌های تخصصی و شرکت‌های متخصص بازی سازی از لحاظ فنی و ظرفیت ساخت هیچ کمبود و ضعفی ندارند و در صورت حضور سرمایه گذارانی در این عرصه، کشور ما نیز ظرفیت ساخت بازی‌های بسیار با کیفیت نظیر بازی‌های جهانی همچون NFS و PES را دارند اما این موضوع نیاز به سرمایه گذاری حدود 20 – 30 میلیون دلاری برای پروژه‌ای این چنینی است که کمتر سرمایه گذاری حاضر به چنین سرمایه گذاری می‌شود به ویژه این که تاکنون نیز در کشور ما چنین موردی نبوده است.

,

, ,

 

,

*فضای مجازی، صنعتی بدون محدودیت

, *فضای مجازی، صنعتی بدون محدودیت, *فضای مجازی، صنعتی بدون محدودیت,

فضای مجازی به خودی خود فضایی بدون محدودیت است و نمی‌توان خیلی بر روی آن تحریم‌هایی نظیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را اعمال کرد. این فضا علاوه بر کارکرد اجتماعی و ارتباطی می‌تواند در زمینه اقتصادی و فرهنگی نیز بسیار اثرگذار باشد.

,

تولید محتوا در فضای مجازی بسیاری از محدودیت‌های سایر مشاغل را ندارد. لازم نیست برای کار در آن از شهری به شهر دیگر بروید و یا حتی از خانه خارج شوید؛ در صورتی که دارای معلولیت هم باشید باز هم می‌توانید به این کار بپردازید؛ کار در این حوزه در فضای گرم و نرم داخل ساختمان انجام می‌شود و نه زیر آفتاب و یا در فضای رنج آلود، خطرناک و یا پرحادثه. فعالیت در این حوزه خیلی نیاز به گذراندن رشته‌ای تحصیلی دانشگاهی ندارد و با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت نیز می‌توان به آن پرداخت هر چند داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط بسیار می‌تواند در بالا بردن کیفیت کار مؤثر باشد. اغلب پروژه‌های فضای مجازی قابل تقسیم بین اعضای یک گروه هستند و همین مسأله می‌تواند انجام سریعتر، حرفه‌ای تر و بهتر یک پروژه را میسر کند.

,

همه این امتیازات به علاوه موارد مثبت دیگر، نظرها را به این سو می‌برد که این ظرفیت، ظرفیتی خوب برای کسب درآمد، ایجاد اشتغال، تولید محتوای فرهنگی و غیره است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

اما چون تاکنون سرمایه گذاری سنگینی تاکنون در این رصه صورت نگرفته است و هر اقدامی در این زمینه باید برای اولین بار در کشور ما انجام شود کمی برای سرمایه گذاران، بازدارنده است اما برگزاری رویدادهایی نظیر رویداد فضای مجازی بسیج می‌تواند اطمینان بخشی به سرمایه گذاران را بیشتر کند تا ببینند چه مقدار کشور در این عرصه رشد کرده و استعدادهای جامعه ظرفیت یک سرمایه گذاری سنگین برای اخذ نتیجه مثبت و سود بالا را دارد.

,

ضمن این که در بعد ملی نیز، اکنون که مهمترین خصلت فضای مجازی در دسترس همگان بودن است، ظرفیت‌های حاضر شده و اثبات شده در رویدادهای فضای مجازی می‌تواند برای نشر فرهنگ انقلاب اسلامی و دست کم مقابله به مثل در تهاجم فرهنگی و تبلیغات اسلامی مورد استفاده قرار گیرند.

,

, ,

 

,

*برگزاری رویداد فضای مجازی بسیج در سطح بین المللی

, *برگزاری رویداد فضای مجازی بسیج در سطح بین المللی, *برگزاری رویداد فضای مجازی بسیج در سطح بین المللی,

تجربه موفق برگزاری رویداد فضای مجازی بسیج در معرفی استعدادها و رشد مهارت‌های رشته‌های تخصصی این عرصه می‌تواند سرمشقی باشد برای برگزاری چنین رویدادها و مسابقه‌هایی در سایر حوزه‌های بسیج مانند حوزه مسابقات نظامی، حوزه فرهنگی و غیره.

,

از طرف دیگر برگزاری این رویداد در کلاس و سطح بالا نشان دهنده ظرفیت سازمان فضای مجازی بسیج برای میزبانی از یک رویداد این چنینی در سطح بین المللی است. رویدادی که بتواند نام ایران را به عنوان یک کشور فعال در حوزه تولیدات محتوای سایبری مطرح کرده و از طرفی فرصتی برای معرفی تیم‌های تخصصی کشورمان در حوزه فضای مجازی باشد تا بتوانند با جذب سرمایه گذار خارجی علاوه بر کمک به رشد اقتصاد کشور، تولیداتی در سطح تولیدات برتر جهانی داشته باشند.

,

بسیج ظرفیت خود برای برگزاری چنین رویدادی در سطح بین المللی را نشان اما این یکی از ظرفیت‌های کشور است و ایران با نگاهی استراتژیک، اقتصادی، فرهنگی و غیره می‌تواند با بکارگیری ظرفیت‌های دیگر خود، دست به برگزاری چنین رویدادی بزند و از نتایج مثبت آن بهره مند شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه