اخبار داغ

رئیس اتحادیه بارفروشان ایران خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی مصرف میوه در کشور

کاهش ۵۰ درصدی مصرف میوه در کشور
رئیس اتحادیه بارفروشان ایران گفت: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، ۵۰ درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به وفور انواع پیاز در میدان، گفت: انواع پیاز از جمله پیاز زرد، سفید و قرمز به میزان کافی در میدان موجود است و در زمینه عرضه سیب‌زمینی و پیاز با مشکلی مواجه نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس اتحادیه بارفروشان قیمت پیاز در میدان را کیلویی ۴ تا ۶ هزار تومان عنوان کرد و افزود: پیاز در اصفهان، تبریز و بندرعباس به اندازه کافی تولید می‌شود. هم اکنون بیش از نیاز داخلی پیاز در انبار‌ها موجود است.

,

دارایی‌نژاد بابیان اینکه در سال جاری بیش از ۲ هزار تن پیاز در کشور تولید شد، افزود: پیاز به عراق، ارمنستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، افغانستان و... صادر می‌شود.

,

وی با اشاره به کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی صیفی‌جات و سبزی‌ها در میدان، تصریح کرد: هویچ، کاهو، کاهو پیچ، شلغم، گل کلم و. در روز‌های اخیر افت قیمت را تجربه کردند.

,

این فعال اقتصادی تصریح کرد: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته، اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، ۵۰ درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است.

,

به گفته وی، پرتقال، کیوی، انار، سیب، نارنگی در میدان مانده است.

,

دارایی‌نژاد با اشاره به ثبات قیمت میوه‌های شب یلدا، گفت: میزان مصرف انار و هندوانه در ماه‌های آذر و دی افزایش پیدا می‌کند از این‌رو میدانی‌ها از چند روز گذشته این دو قلم را دپو کردند تا در عرضه آن‌ها در شب یلدا به مشکلی بر نخوریم و قیمت‌ها در روز‌های پایانی آذر روند افزایشی به خود نگیرند.

,

این فعال اقتصادی بابیان اینکه از ۲۰ آذر میوه‌های شب یلدا در میدان عرضه خواهد شد، تصریح کرد: قیمت انار بنا به کیفیت مشخص می‌شود به عنوان مثال قیمت انار ساوه کیلویی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، قیمت انار شیراز کیلویی ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان و قیمت انار دماوند کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود.

,

وی با اعلام قیمت انواع هندوانه، بیان کرد: قیمت هندوانه ساکاتا کیلویی ۵ هزار تومان و قیمت هندوانه بیضی صادراتی کیلویی ۶ تا ۷ هزار است.

,

به گفته دارایی‌نژاد، میدان‌داران اجازه نمی‌دهند که قیمت میوه‌های شب یلدا افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی را تجربه کنند اگر افزایش قیمتی در این اقلام ایجاد شود در حد هزار تومان خواهد بود.

,

بنا به اظهارات این فعال اقتصادی، بالای ۲۲ هزار تن میوه و سبزی‌جات در یک شبانه روز وارد میدان تهران می‌شود این رقم می‌تواند نیاز تمام کشور را تامین کند.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه