اخبار داغ

مهدی مطهر مطرح کرد؛

حذف سکانس هاشمی رفسنجانی در «منصور» خودخواسته بود/ شاید «منصور۲» ساخته شود

حذف سکانس هاشمی رفسنجانی در «منصور» خودخواسته بود/ شاید «منصور۲» ساخته شود
مدیرتولید فیلم سینمایی «منصور» می‌گوید حذف سکانس هاشمی رفسنجانی در «منصور» خودخواسته بود و نمی‌خواستیم دچار حاشیه شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مطهر در برنامه «در انتهای الوند» که امروز سه‌شنبه ۹ آذرماه از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: دومین نفری بودم که به فیلم «منصور» اضافه شدم. سیاوش سرمدی قرار بود پیش از این مستندی را درباره شهید ستاری آماده کند و به حدی متریال درباره این شهید زیاد بود که تصمیم گرفتیم اثر به فیلم سینمایی تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: فیلمنامه اولیه این کار حجیم‌تر از این چیزی است که امروز می‌بینیم. نکته جذاب این اثر آن بود که قرار شد به بخشی از زندگی یک شهید بپردازیم و به ماجرای شهادت وی اشاره نشود.

,

مطهر توضیح داد: درباره بسیاری از قهرمانان ملی، مخاطب پس می‌زند زیرا فیلم تبدیل به اثری شعاری می‌شود. این اتفاق دلایل مختلفی دارد و گاهی خانواده‌ها مانع می‌شوند تا چهره‌ای واقعی از قهرمان به تصویر کشیده شود و گاه اجازه داده نمی‌شود گروه سازنده اثر را دراماتیزه کند. در پروژه «منصور» اتفاقی نادر افتاد و خانواده شهید ستاری همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و بخصوص سورنا ستاری با اثر بسیار همراه بود.

,

وی ادامه داد: سورنا ستاری تصمیمی جسورانه گرفت و قبل از جشنواره اثر را ندید و گفت می‌ترسم فیلم را ببینم و درباره آن اعمال نظر کنم. در ادامه برای اکران مردمی نیز نکاتی از سوی سورنا ستاری اشاره شد که به سود فیلم بود و من چنین تجربه‌ای را نداشتم.

,

مدیر تولید «منصور» تاکید کرد: بسیاری از مواقع خانواده قهرمانان مانع می‌شوند تا دست فیلمساز برای پرداخت به اثر باز باشد.

,

مطهر اظهار کرد: محسن قصابیان روزی از روزهای فیلمبرداری باید لباس غیرنظامی می‌پوشید و آن روز سورنا ستاری به پروژه سر زد. از قصابیان خواستم لباس نظامی را بپوشد و وی پس از پوشیدن لباس، روبروی سورنا قرار گرفت و من شوک و بهت را در چهره وی دیدم چراکه خیلی شبیه پدر شده بود.

,

وی ادامه داد: بخش‌هایی از حذفیات اثر خودخواسته بود و ماجرای ممیزی در کار نبود اما اثر نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر ۱۴ دقیقه کوتاه‌تر و ریتم کار بهتر شد. سکانس معروف شهید ستاری و مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به برهه‌ای است که توضیح می‌دهد در چه دوره‌ای هستیم اما مجموعه‌ای از دلایل ما را به این نتیجه رساند که این سکانس را حذف کنیم.

,

این مدیر تولید افزود: کسی ما را مجبور به حذف سکانس‌های مربوط به هاشمی رفسنجانی از فیلم «منصور» نکرد و دوست نداشتیم حاشیه گریبانگیر اثر شود.

,

مدیرتولید فیلم «منصور» یادآور شد: می‌گویند ما امکانات زیاد و بودجه مناسبی داشتیم. این خوب است که مخاطب تصور کند با یک پروژه عظیم روبرو است و ما کم نگذاشتیم اما به لحاظ بودجه، اوج تهیه کننده اثر بود و اگر نیروی هوایی ارتش پای کار نمی‌آمد قطعاً این پروژه شکل نمی‌گرفت.

,

مطهر عنوان کرد: برای این پروژه ما نزدیک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این اثر در سال ۹۸ هزینه کردیم و سوم اسفند همزمان با آغاز دوره قرنطینه کرونا، فیلمبرداری اثر به پایان رسید. یک هلی کوپتر که بخواهد بپرد ۱۲ میلیون هزینه دارد که ما این هزینه‌ها را نداشتیم و ارتش پای کار بود. معمولاً دو سوم پروژه‌ها، صرف دستمزد بازیگران می‌شود اما به همت کیومرث مرادی و تلاش سیاوش سرمدی با طیف خوبی از بازیگران تئاتری روبرو شدیم.

,

این مدیر تولید توضیح داد: با توجه به وضعیت کرونایی از فروش اثر راضی هستیم. امروز از هر ۱۰۰ فیلم که ساخته و اکران می‌شود شاید ۲ اثر باشد که پول خود را در می‌آورد و ۴۰ درصد از فروش به سرمایه گذار می‌رسد. اساساً این اتفاق رانتی است و اتفاقات مختلف در میان است. این فیلم تا امروز حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و در شهر علاوه بر فیلمیران که پخش کننده است «عماریار» نیز برای توزیع در شهرستان‌ها کمک می‌کند و حتی فیلم در مساجد و بیمارستان‌ها نیز اکران می‌شود و اتفاقاً گردش مالی هم دارد.

,

مطهر گفت: علاقه مند به تولید «منصور ۲» هستیم و می‌توان به این سمت رفت و ادامه کاراکتر یک قهرمان را تکرار کنیم چرا که شخصیت منصور ستاری به ما این ظرفیت را می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه