اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

پایبندی به تعهدات برجام، نگاه طرف‌های مذاکره را به دیپلماسی ایران تغییر داد/ چاقوی تحریم و گزینه نظامیِ آمریکا علیه جمهوری اسلامی کند شده است

پایبندی به تعهدات برجام، نگاه طرف‌های مذاکره را به دیپلماسی ایران تغییر داد/ چاقوی تحریم و گزینه نظامیِ آمریکا علیه جمهوری اسلامی کند شده است
اصغر زارعی گفت: به اذعان بسیاری از شبکه‌های خبری و تحلیلگران مسائل ایران در غرب، گزینه نظامی و تحریم در برابر ایران عملا کارایی خود را از دست داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اصغر زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه بازگشت ایران به میز مذاکره را مهم ترین موضوع روز جهان دانست و در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این اقدام برای کشورهای مقابل هم حائز اهمیت بوده و نشان می دهد ایران اراده جدی خود را برای گفتگوهای سازنده در پرونده برجام در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اصغر زارعی با اشاره به اینکه دیپلماسی ایران منتج به نتایج مثبت خواهد شد، افزود: آنچه جمهوری اسلامی دنبال می کند و در سیاست های رئیس جمهور ایران هم مشاهده شد، لغو تمامی تحریم های ظالمانه علیه ما، بازگشت آمریکا به تعهدات برجام و عمل به تعهدها توسط کشورهای اروپایی خواهد بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: ایران همواره پایبندی خود به تعهدات و بازگشت به آن را قبل از خروج آمریکا از برجام برای اثبات صادقانه بودن در دیپلماسی نشان داده و در مذاکرات هم آن را به عنوان شرط موفقیت اعلام کرده است. حضور تیم توانمند و کارشناسی جمهوری اسلامی در مذاکرات وین نشان دهنده جدیت و اراده ایران خواهد بود.
,
 
,
زارعی تصریح کرد: خواسته ایران این است که مذاکره صرفا نمایش نبوده و با نتایج مشخصی برای هر ۲ طرف همراه باشد، بر اساس اعلام کشورهای روسیه، چین و افرادی چون انریکه مورا و گروسی، ایران به تعهدات خود عمل کرده است و باید در تحریم های ظالمانه تجدید نظر شود.
,
 
,
وی گفت: با روند مذکور رویکرد مثبت به دیپلماسی جمهوری اسلامی و رفتار دیپلماتیک مقامات جمهوری اسلامی در دوره جدید ایجاد شده و انتظار می رود این تغییر رویه در طرف های مقابل هم دیده شود، البته اخباری که از کانال های خبری غرب دریافت می شود نشان دهنده رویکرد مثبت آنها برای بازگشت به مذاکرات است. 
,
 
,
زارعی با اشاره به اینکه هدف طرف های اروپایی در برجام به تبعیت از آمریکایی ها، دستیابی به توافق در مذاکرات است، افزود: به اذعان بسیاری از شبکه های خبری و تحلیلگران مسائل ایران در غرب، گزینه نظامی و تحریم در برابر ایران عملا کارایی خود را از دست داده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: آمریکایی ها به خوبی می دانند که برای رسیدن به یک تفاهم و بازگشت به شرایط قبل از خروج آمریکا از برجام، باید تحریم های ظالمانه کنار گذاشته شود و تحریم هایی که باید در چارچوب برجام لغو می شد عملیاتی شود، البته این مهم مستلزم راستی آزمایی از طرف جمهوری اسلامی است.
,
 
,
زارعی در خاتمه تصریح کرد: ایران اعلام کرده است چنانچه راستی آزمایی طرف های مقابل عملیاتی شود به تعهدات خود پایبند بوده و حاضر است درباره بخشی از اقداماتی که پس از خروج آمریکا از برجام برای افزایش غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ارتقاء ذخائر اورانیوم انجام داده، بازنگری کند.   
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه