اخبار داغ

روایتی از یک معضل؛

وقتی ورود بهنگام مجمع جوانان البرز مانع تخریب دو مدرسه در محمدشهر کرج می‌شود/ توقف اجرای حکم وراث به دستور دادگستری

وقتی ورود بهنگام مجمع جوانان البرز مانع تخریب دو مدرسه در محمدشهر کرج می‌شود/ توقف اجرای حکم وراث به دستور دادگستری
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان البرز از توقف اجرای حکم تخریب دو مدرسه در محمدشهر کرج با دستور رئیس کل دادگستری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ چند روزی است که مطلع شدیم ورثه حکم تخریب دو مدرسه ابتدایی "میثم تمار" و "پرورش" واقع در خیابان گلستانک محمدشهر کرج که ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می کنند را گرفتند.
۴۰ سال قبل ۲ هزار متر زمین به آموزش و پرورش به صورت دست نویس از سوی پیرمردی نیک اندیش اهدا شد و ساختمان مدرسه نیز با قلک های دانش آموزان و کمک های مردم ساخته شد اما ورثه بعد از ۳۵ سال اقدام به شکایت علیه آموزش و پرورش به منظور بازپس‌گیری زمین کردند.
با وجود نشست های مختلف با وراث مبنی بر نیاز فضای آموزشی در محل سکونت دانش آموزان و همچنین کمبود فضای آموزشی در محمدشهر و سایر مناطق پر جمعیت حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج متاسفانه ۲ نفر از وراث اقدام به پیگیری شکایت خود کردند و در نهایت حکم تخریب صادر شد.
حکم تخریب ورثه موجب نگرامی اولیا و اضطراب دانش آموزان شد، در حالی که  مراکز آموزشی محمدشهر جا برای ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز ندارد.
مجمع جوانان استان البرز با شنیدن این خبر جلسه ای را با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان، معاون توسعه منابع و اداره پشتیبانی کل آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج، نماینده امام جمعه، شهردار و رئیس شورای اسلامی محمد شهر، رئیس مرکز نیکوکاری اتاق اصناف استان البرز، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی (دکتر عباسی) و اعضای شبکه جوانان انقلاب اسلامی استان البرز برگزار نمود.
در این جلسه که هر یک از مسئولین با طرح موضوع به بیان راهکارهایی پرداختند.
۸ هزار متر از زمین محمدشهر برای وراث آقای نصیر دهقان است که ۶ هزار متر آن را مدرسه ساخته اند و دو هزار متر از این پروژه فضای آموزشی است.
در این جلسه مقرر شد وراث آن ۶ هزار متر که در آن مدرسه ساخته شده است را به نام آموزش و پرورش کنند و  ۲ هزار ملک از شهرداری و ۲ هزار متر از ملک طرح آموزشی به آنها داده شود که این ۴ هزار متر از نظر قیمتی معادل همان ۶ هزار متر مدرسه است و طبق کمیسیون ماده ۵ به تجاری- مسکونی تغییر کاربری داده می شود.
بر مبنای این تصمیم هم وراث به حق خود می رسند و هم دانش آموزان مدرسه در این مقطع زمانی سرگردان نمی شوند.
طبق آخرین خبرها، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان البرز از توقف اجرای حکم تخریب دو مدرسه در محمدشهر کرج با دستور رئیس کل دادگستری خبر داد.
مجمع جوانان استان البرز نیز در این مدت زمان پیگیر تغییر کاربری زمین و انجام اقدامات لازم است تا رضایت وراث حاصل شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه