اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

غربی‌ها برگ برنده‌ای برای تأثیرگذاری در مذاکرات ندارند/ لغو تحریم‌ها مسئله مورد تأکید تیم مذاکره کننده است

غربی‌ها برگ برنده‌ای برای تأثیرگذاری در مذاکرات ندارند/ لغو تحریم‌ها مسئله مورد تأکید تیم مذاکره کننده است
سید جعفر قنادباشی گفت: دولت سیزدهم در مذاکرات نمی خواهد امتیازاتی را واگذار و به صورت تدریجی خود را درگیر مذاکرات کند که سرانجام آن مشخص نیست؛ بلکه آنچه که از ابتدا مورد تأکید است، این است که اگر قرار است مذاکره صورت بگیرد، عمدتا بر پایه لغو تحریم ها باید باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به روند برگزاری مذاکرات در وین گفت: با توجه به مجموع تجارب گرانبها و تلخی که طی شش سال گذشته در خصوص مذاکرات داشته ایم، دولت سیزدهم کوشش کرده است که ریل گذاری جدی برای مذاکرات ایجاد کند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در مذاکرات، رویکرد جدیدی مبتنی بر همه واقعیت های موجود در صحنه، انتخاب و برگزیده شده که در این رویکرد کوشش شده است تا قابلیت ها و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به کمک دیپلماسی بیاید تا دیپلماسی بدون پشتوانه در صحنه مذاکرات حضور پیدا نکند.

وی افزود: این در حالی است در طرف مقابل انشقاق و اختلاف زیاد است و ضعف و ناتوانی های مختلف اقتصادی و سیاسی دنیای غرب در مقابل شش سال گذشته بیشتر شده است؛ بنابراین اگر به دو کفه مذاکرات نگاه کنیم، کفه طرف غربی هم اکنون در موقعیتی است که به هیچ وجه اهرم و برگ برنده ای برای تأثیر گذاری بر مذاکرات ندارند.

قنادباشی بیان کرد: غربی ها تمامی تهدیدات خود را طی شش سال گذشته و قبل از آن به کار برده اند و بیشترین فشارهایی که ممکن بوده است علیه ما اعمال کرده اند، اما نتیجه نگرفته اند؛ بنابراین به دلیل آنکه هیچ زمینه ای برای اعمال فشار تازه وجود ندارد، هیچ ظرفیتی برای تهدیدات تازه علیه ما وجود ندارد؛ لذا دست دشمن به این دلیل خالی است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: دست ما پر است چرا که پس از انتخابات، انسجام داخلی بین قوای سه گانه ایجاد شده است که این مسئله کمک زیادی می کند و از سوی دیگر مردم با توجه به تجارب قبل نسبت به دنیای غرب بی اعتماد هستند و دیگر دشمن نمی تواند از افکار عمومی مردم علیه نظام، تبلیغات کند؛ چرا که مردم متوجه شده اند که نظام صادقانه در عرصه مذاکرات حضور پیدا می کند اما در مقابل دشمن است که سعی می کند که کارشکنی کند و با فریب ما را وادار به تعهداتی کند که آنها در برابر آن هیچ بهایی را نمی خواهد بپردازند.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در مذاکرات و ریل گذاری جدید از خود عقب نشینی نشان نمی دهد و نمی خواهد امتیازاتی را واگذار و به صورت تدریجی خود را درگیر مذاکرات کند که سرانجام آن مشخص نیست؛ بلکه آنچه که از ابتدا مورد تأکید است، این است که اگر قرار است مذاکره صورت بگیرد، عمدتا بر پایه لغو تحریم ها باید باشد.

قنادباشی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری های شانگ های و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و منطقه ای اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته است با قابلیت ها و برگ برنده زیادی در مذاکرات حضور پیدا کند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: پس از بی اعتمادی مردم به دنیای غرب و اتحاد بین قوای سه گانه یکی دیگر از برگ های برنده ما توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و داخلی است؛ به این معنی که به اقتصاد خود متکی هستیم و سرنوشت اقتصاد را به برجام گره نزدیم؛ بنابراین دشمن در مذاکرات می داند دستش خالی است و نمی تواند بر ما تأثیر بگذارد و جمهوری اسلامی ایران است که می تواند ابتکار عمل را به دست گیرد و به همین دلیل ما به صورت جدی خواهان تضمین هستیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه