اخبار داغ

میدان داری بسیج در همه عرصه‌ها؛

گام بلند گروه‌های جهادی پلدختر در محرومیت‌زدایی/امیدی که بسیج سازندگی در دل‌ها زنده می‌کند

گام بلند گروه‌های جهادی پلدختر در محرومیت‌زدایی/امیدی که بسیج سازندگی در دل‌ها زنده می‌کند
بسیج سازندگی باوجود نیروهای جهادی و جوان موجب زدودن غبار محرومیت از چهره برخی نقاط محروم و زنده شدن امید در دل‌های محرومان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر کشور اعم از مسئولان و مردم پیش از وقوع هر بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند سیلاب و زلزله مسئله بازسازی کشور و کم کردن دغدغه و نگرانی آسیب دیدگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

در سیلاب سال ۹۸ پلدختر، زلزله سرپل ذهاب و بسیاری از حوادث دیگر نقش پررنگ گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی به‌وضوح دیده می‌شود.

,

بسیج سازندگی به‌منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به‌فرمان مقام معظم رهبری در سال ۷۹ تأسیس شد و از وظایف اصلی این سازمان به‌کارگیری همه جوانان دانشجو و دانش‌آموز از مقطع دبیرستان تا پیش‌دانشگاهی جامعه است.

,

مقام معظم رهبری فرمودند: «در حقیقت بسیج می‌تواند در میدان سازندگی محور باشد و هم در میدان علم، مقدم بر دیگران باشد. بسیج در همه جای کشور حضور دارد؛ در همه فعالیت‌ها می‌تواند پیشرو باشد و روحیه بسیجی نشان می‌دهد و باید همین‌طور باشد؛ روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی بر دوش بکشد»

,

طی سال‌های اخیر نقش مهم سازمان بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و کمک به دولت‌ها مهم بوده به‌طوری‌که نیروهای جوان بسیجی جهادی با تجدید بیعت با امام راحل و شهدا پا در عرصه خدمت به مناطق دورافتاده و محروم گذاشتند.

,

شهرستان پلدختر از نقاط محروم لرستان که از برکات محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بهره‌مند شده و این سازمان با خدمات‌رسانی به مناطق محروم، امید تازه‌ای در دل محرومان دمیده است.

,

, ,

بیکاری جوانان سم مهلک است

, بیکاری جوانان سم مهلک است, بیکاری جوانان سم مهلک است,

علی ملکی راد فر یکی از شهروندان پلدختری که با تسهیلات بسیج سازندگی، مشغول به کار شده است در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بیکاری برای جوانان سم مهلک است و هر طوری شده اوقات نسل جوان ما بایستی به‌صورت مثبت آن‌هم با اشتغال‌زایی سپری شود.

,

وی افزود: با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان پلدختر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات گرفتم و شغل خود را گسترش داده و یک موسسه تصویربرداری در راستای مستندسازی، کلیپ سازی راه‌اندازی کردم.

,

نقش مهم گروهای جهادی در خدمت‌رسانی به مردم

, نقش مهم گروهای جهادی در خدمت‌رسانی به مردم, نقش مهم گروهای جهادی در خدمت‌رسانی به مردم,

محمد فرجیان از دیگر شهروندان پلدختری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، بابیان اینکه گروه‌های جهادی نقش مهمی در پاک‌سازی شهر از گل‌ولای داشتند، اظهار داشت: زمانی که سیلاب فروردین ۹۸ رخ داد و پلدختر تنها بود، گروه‌های جهادی اولین کسانی بودند که وارد پلدختر شدند و کمک‌رسانی کردند.

,

وی افزود: نیروهای طلبه، روحانیون و پاسداران جوان با همان اخلاصی که داشتند بیل به دست، جداول شهر را پاک‌سازی کردند.

,

بسیج سازندگی پیشرو در محرومیت‌زدایی

, بسیج سازندگی پیشرو در محرومیت‌زدایی, بسیج سازندگی پیشرو در محرومیت‌زدایی,

ابراهیم کرمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، بابیان اینکه خدمت به مردم نعمت بزرگی است، عنوان کرد: نیروهای جهادی زیر نظر بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در خدمت‌رسانی به محرومان در نقاط مختلف شهرستان حضور پیدا کنند.

,

وی افزود: امروز بسیج سازندگی سپاه به‌عنوان بازوی سازندگی کشور هرجایی نیاز به محرومیت‌زدایی باشد حتی دورترین نقطه حضور خواهد یافت، مانند تنگ سیسان که بر روی نقشه هم نامی از آن نیست ولی به همت بسیج سازندگی بعد از ده‌ها سال انتظار از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

,

, ,

ارائه ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بسیج سازندگی

, ارائه ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بسیج سازندگی, ارائه ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی توسط بسیج سازندگی,

سرهنگ منصور کریمی فرد، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به اینکه نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

,

وی افزود: پلدختر که منطقه محرومی به شمار می‌رود با وقوع سیلاب فروردین سال ۹۸ شاهد افزایش این محرومیت و مسائل و مشکلات عدیده در این شهرستان هستیم که طی سال‌های اخیر دولت به دلیل کمبود منابع مالی نتوانست آن طوری که شایسته است، پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

,

فرمانده سپاه پلدختر عنوان کرد: احداث ۴۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، احداث ۲ واحد خانه عالم، مدرسه‌سازی، ساخت مسکن محرومان، تعمیرات، مرمت و بازسازی منازل افراد نیازمند و محرومان به تعداد ۱۰ واحد، تهیه و توزیع ۷۴ دستگاه لوازم‌خانگی در بین افراد نیازمند، خرید انشعاب آب ۱۲ نفر، پرداخت بدهی بدهکاران قبض آب، حفاری و لوله‌کشی آب آشامیدنی به طول ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر، تعمیر و مرمت حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج به تعداد ۶ واحد و اعزام دو هزار و ۶۱۰ نفر از گروه‌های جهادی محله محور و جغرافیا محور به مناطق محروم، ازجمله فعالیت‌های ارزشمند بسیج سازندگی سپاه این شهرستان بوده است.

,

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی درزمینهٔ ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی جهت اشتغال بسیجیان ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تعداد ۱۰۰ نفر پرداخت‌نموده است.

,

کریمی فرد بیان کرد: بسیجیان همزمان با شیوع کرونا، اقدامات جهادی در قالب ضدعفونی کردن، تولید ماسک و مشاوره‌های تلفنی اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

,

, ,

فرمانده سپاه پلدختر گفت: با آغاز واکسیناسیون، فعالیت بسیجیان در کنار کادر بهداشت و درمان در افزایش میزان واکسیناسیون در جامعه تأثیرگذار بوده که این خود باعث کاهش میزان مرگ‌ومیر نیز شده است.

,

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بسیج سازندگی در امر محرومیت‌زدایی و ساخت‌وساز مسکن بیشتر دیده می‌شود.

,

به گزارش سفیرافلاک، با تقویت بسیج سازندگی و کارنامه درخشان این سازمان در محرومیت‌زدایی، نقشه راه برداشتن محرومیت به‌صورت روشن و امیدبخش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه