اخبار داغ

ضرب الاجل یک هفته‌ای برای رفع موانع در معابر تربت حیدریه تعیین شد؛

شمارش معکوس برای برخورد با اصناف متخلف تربت‌ حیدریه

شمارش معکوس برای برخورد با اصناف متخلف تربت‌ حیدریه
تربت حیدریه_افزایش مزاحمت از سوی برخی واحدهای صنفی بخصوص نمایشگاه‌های اتومبیل در تربت‌ حیدریه برای شهروندان در معابر باعث شد تا در نهایت مسئولان مدیریت شهری ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای رفع موانع تعیین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صبح توس؛ افزایش مزاحمت از سوی برخی واحدهای صنفی بخصوص نمایشگاه‌های اتومبیل در  تربت‌ حیدریه برای شهروندان، شهرداری و شورای شهر این خطه را بر آن داشت تا میزبان مسئولان بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره صمت این خطه باشند تا نتیجه آن افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان از مدیران اجرایی این شهر باشد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .  ,

 محور این جلسه که روز پنجشنبه در شهرداری تربت‌حیدریه برگزار شد، یافتن راهکارهای اجرایی کردن مفاد کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بود.

, .,

بر اساس این ماده قانونی، شهرداری مکلف است به منظور جلوگیری از ایجاد و تأسیس کلیه اماکنی که به نحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، از تأسیس کارخانه، کارگاه، گاراژ عمومی، تعمیرگاه، دکان، مراکزی که مواد محترقه می‌سازند، اسطبل چهارپایان، مراکز دامداری و به‌طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند و یا تولید دود یا عفونت یا تجمع حشرات و جانوران را در پی دارد، جلوگیری کند.

, .,

در ادامه این قانون آمده است: در تخریب کوره‌های آجر، گچ و آهک‌پزی و خزینه گرمابه‌های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام کند و با نظارت و مراقبت در وضع دوکش اماکن، کارخانه و نیز وسایل نقلیه که کار کردن آن‌ها دود ایجاد می‌کند، از آلوده شدن هوا شهر جلوگیری و هرگاه تأسیسات فوق قبل تصویب این قانون به وجود آمده باشد، آن‌ها را تعطیل و اگر لازم شود آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد

, ,

در ابتدای این نشست سرپرست اداره خدمات شهری شهرداری تربت‌حیدریه گفت: افزایش نارضایتی شهروندان از 2 صنف عرضه میوه و تره‌بار و نمایشگاه داران اتومبیل به حدی زیاد شده که وقتی همکاران ما برای اعمال قانون و رفع سد معبر در محل مورد اعتراض شهروندان حاضر می‌شوند، حتی مورد تهدید نیز قرار می‌گیرند.

, .,

مهدی کاظمی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند در پیوند با این مهم در برخی موارد، حتی موضوع به مسئولان درجه بالاتر نیز کشیده شده است.

, .,

رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تربت‌حیدریه گفت: در بحث پیاده‌رو و اصنافی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده‌اند، خوشبختانه قانون وجود دارد و شهرداری نیز می‌تواند با استناد به آن، اعمال قانون کند

, ,

حسین حسینی افزود: در پیوند با این ادعا ماده 17 قانون نظام صنفی بیان می‌دارد که افراد صنفی مکلف‌اند قوانین و مقررات جاری کشور، ازجمله قوانین و‌ مقررات صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی، حفاظت فنی و زیباسازی محیط کار و‌ دستورالعمل‌های مربوط به نرخ‌گذاری کالاها و خدمات را که از سوی مراجع قانونی ‌ذی‌ربط ابلاغ می‌شود، رعایت و اجرا کنند.

, .,

وی همچنین گفت: در صورت تخلف طبق ماده 68 قانون نظام صنفی متخلف به پرداخت جریمه نقدی در مرتبه نخست سه تا 15 میلیون ریال و بار دوم همین میزان جریمه نقدی و برای بار سوم پلمپ واحد صنفی اعمال شود.

, .,

رئیس تعزیرات حکومتی تربت‌حیدریه اظهار کرد: ماده 37 قانون نظام صنفی نیز می‌گوید: واحد صنفی تکالیفی دارد که باید رعایت کند در غیر این صورت همین جرائم اعمال می‌شود.

, .,

حسینی گفت: اما بنای ما صرف اعمال قانون نیست و بیشتر به موضوع فرهنگ‌سازی و برقراری فضای گفت‌وگو با صنوف خاطی تأکیدداریم.

, .,

وی تصریح کرد: مقوله فرهنگ‌سازی بدان معناست که ابتدا به‌ ساکن می‌بایست شهرداری و اتاق اصناف با واحدهای صنفی صحبت کرده و موارد قانونی را به آن‌ها متذکر شوند و در صورت تکرار بی‌توجهی به مقررات، آنگاه اعمال قانون کنند و البته ما نیز در حوزه صنف نمایشگاه اتومبیل در کنار نیروی انتظامی و شهرداری ایستاده‌ایم.

, .,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل سبک و سنگین تربت‌حیدریه نیز گفت: مدت 28 سال است که در این شهر صنف نمایشگاه اتومبیل فعال است و از همان ابتدا خیابان امام خمینی(ره)، به‌عنوان مرکز خریدوفروش خودرو به یک مرکزیت (بورس) تبدیل شده است.

, .,

سیامک نجد افزود: از سوی دیگر خیابان‌های شهر از حیث عریض و طویل بودن دچار مشکل هستند و متناسب با رشد جمعیت ماشین‌سوار، گسترش قابل توجهی پیدا نکرده‌اند.

, .,

وی گفت: البته این ادعا بدان معنا نیست که بخواهیم برای خود توجیهی برای سد معبر بیابیم زیرا از نگاه ما پیاده‌رو حق‌الناس است و نباید هیچ صنفی آن را نادیده بگیرد.

, .,

نجد اظهار کرد: در عین حال مسئولان باید مشکل را به شکلی برطرف کنند که آسیب مالی به صنف ما وارد نشود.

, .,

عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل‌ونقل شورای شهر تربت‌حیدریه نیز گفت: از ابتدای آذرماه جاری تا دیروز 47 تماس در خصوص سد معبر با سامانه شهرداری داشتیم

, ,

سید جمال یوسف زاده افزود: همچنین در هفته گذشته 11 تماس در خصوص مزاحمت تردد برای عابران در بخش صنف میوه و تره‌بار و بستنی‌فروشان و در سه روز گذشته نیز، 4 تماس در خصوص نمایشگاه‌های اتومبیل داشتیم.

, .,

وی گفت: با بررسی این موارد مشخص شد آسیب وارده به معبر به لحاظ فنی و زیرساختی از حیث تردد خودروها، آسیب به زیبایی منظر شهری، آسیب به معابر و آسیب به کیفیت محل زندگی از حیث رعایت اصول بهداشتی، ریشه در بی‌توجهی از سوی برخی اصناف دارد

, ,

عضو شورای شهر تربت‌حیدریه افزود: همچنین شیوه پارک موتورسیکلت در پیاده‌روها باعث مختل شدن تردد شهروندان شده که برای رفع این معضل درخواست طراحی استندهایی برای پارک موتورسیکلت انجام‌شده که بعد تایید نهایی ساخته و در نقاط پرتردد شهر نصب خواهد شد.

, .,

یوسف زاده بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه به دنبال انتقال صنوف آلاینده به نقاط پیرامونی شهر هستیم، لذا درصدد ایجاد شهرک‌هایی برای جانمایی و ساماندهی این صنوف هستیم

, ,

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل‌ونقل شورای شهر تربت‌حیدریه در حاشیه جلسه در پیوند با مصوبات نهایی این نشست گفت: جلسه امروز سه مصوبه داشت که بند نخست آن صدور ابلاغ کتبی به کلیه واحدهای صنفی توسط اتاق اصناف در خصوص جمع‌آوری عوامل مزاحمت تردد عابران پیاده ظرف مدت یک هفته است.

, .,

یوسف زاده در تشریح مصوبه دوم افزود: بعد یک هفته، مأموران واحد اجراییات شهرداری موظف هستند ضمن بازدید از سطح شهر، در صورت مشاهده سد معبر از سوی واحد صنفی خاطی، ابتدا ابلاغ اخطار به‌صورت کتبی صادر و برای رفع آن فرصتی 48 ساعته به واحد یادشده، قائل شوند.

, .,

وی گفت: با پایان مدت مقرر و در صورت بی‌توجهی، بر اساس مقررات قانون نظام صنفی، واحد خاطی اعمال قانون خواهد شد.

, .,

یوسف زاده در تشریح مصوبه سوم اظهار کرد: از اداره راهنمایی و رانندگی خواسته‌شده نسبت به جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده‌روها به‌عنوان عامل مزاحم تردد عابران پیاده اقدم کند، در عین حال این وظیفه ماست تا هر چه سریع‌تر برافزایش تعداد استندهای پارک موتورسیکلت در سطح شهر جانمایی و اقدام کنیم.

, .,

انتهای پیام/۴۰۰۳

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه