اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان غربی داشته باشد/ دشمن شناسی و مطالبه گری ویژگی مهم دانشجویان است

دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان غربی داشته باشد/ دشمن شناسی و مطالبه گری ویژگی مهم دانشجویان است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان غربی داشته باشد

, دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان غربی داشته باشد, دولت توجه ویژه‌ای به آذربایجان غربی داشته باشد,

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشد، گفت: درآمد سرانه در آذربایجان‌غربی پایین بوده و لازم است رییس جمهور محترم و دولت توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر همدلی مسئولان استانی و نمایندگان، افزود:نمایندگان و مسئولان استانی با وحدت و همدلی در راستای جذب بودجه تلاش کنند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم آذربایجان‌غربی را مرتفع کرده و استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

,

وی در ادامه به روز دانشجو اشاره و از روز دانشجو به عنوان نمادی از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان در تاریخ ایران اسلامی نام برد و گفت: تقویت و حفظ روحیه استکبارستیزی در بین دانشجویان و نسل جدید دانشجویی لازم و ضروری است و دانشجویان ولایتمدار باید دشمن‌شناس باشند و در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام تلاش کنند..

,

قریشی به معضل سد معبر در ارومیه نیز اشاره و تصریح کرد: رفع سد معبر یکی از مهمترین خواسته‌های به حق مردم از شهرداری و شورای شهر است که مسئولان شهری باید در رفع آن اهتمام ویژه داشته باشند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم چنین از مومنان و نمازگزاران خواست تا در نمازهای خود، دعا برای نزول رحمت الهی را فراموش نکنند.

,

اصول قانون اساسی برای حل مشکلات کشور، گره گشا است

, اصول قانون اساسی برای حل مشکلات کشور، گره گشا است, اصول قانون اساسی برای حل مشکلات کشور، گره گشا است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روز قانون اساسی، اظهار کرد: قانون اساسی باید به عنوان یک کتاب رسمی در مقاطع مختلف تحصیلی، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه و در تمام رشته ها تدریس شود.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: اسلام، مبنای قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در ۱۷۷ اصل و ۱۴ فصل تدوین شده و اگر حکومتی به این ۱۷۷ اصل در ۱۴ فصل توجه کند اصلا در بدنه مردم و مسئولان هیچ مشکلی نخواهد بود.

,

وی با بیان اینکه هر فصل از قانون اساسی به موضوعی در باب سیاست داخلی یا خارجی اشاره دارد، گفت: تمام نکات کلیدی برای اداره کشور در قانون اساسی اشاره شده است و لازم است این کتاب در تمام رده های سنی تبیین شود تا مردم به قانون اساسی آگاه باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه وظایف و نقش ها در قانون اساسی مشخص و مبرهن است، تصریح کرد: باید بدنه جامعه متوجه باشد و حواس خود را جمع کند که هر قوه و هر کسی در قوه قضاییه چه نقش و وظیفه ای دارد.

,

وی در ادامه به فرارسیدن روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجویان همواره در طول تاریخ مطالبه گر بوده و در راستای احقاق حقوق مردم گام برداشته اند.

,

حسن زاده با برشمردم برخی از حضور دانشجویان در صحنه در تاریخ، گفت: دانشجویان قبل از انقلاب اسلامی و در سال های ۳۲ و ۳۳ و ۴۱… در موضوعات‌ مطروحه مختلف در راستای مطالبه گری در جامعه گام برداشته و به صحنه آمده و حقوق مردم را به گوش مسئولان رساندند.

,

امام جمعه میاندوآب از دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر، مترقی که زیر بار ظلم نمی روند، نام برد و افزود: دانشجویان مطالبات حق محور مردم را در جامعه بیان کرده و در سال ۴۳ نیز به پشتیبانی علما به صحنه آمدند و در مقابل سیاست های آمریکایی ایستادند.

,

وی تصریح کرد: دانشجویان در گام اول انقلاب نیز در صحنه بودند و در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نیز فرماندهان ارشد جنگ مانند شهید باکری ها و شهید همت ها و… اکثر دانشجویان پیرو خط امام(ره) بودند که جان خود را در راه نظام و انقلاب فدا کردند.

,

حسن زاده اظهار کرد: امروز نیز همین دانشجویان هستند که موشک های نقطه زن می سازند و در میادین علمی و تکنولوژی و فناوری خوش می درخشند و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی هر چه در توان دارند باید از این جوانان که در هیچ کجای دنیا نیز مانندی ندارند، حمایت و پشتیبانی کنند.

,

مردم دیگر به وعده های آمریکا هیچ اعتمادی ندارند

, مردم دیگر به وعده های آمریکا هیچ اعتمادی ندارند, مردم دیگر به وعده های آمریکا هیچ اعتمادی ندارند,

امام جمعه خوی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به مذاکرات پیش روی دولت سزدهم با سران کشور های غربی ، رویکرد دولت را مذاکره برای رفع تحریم های طالمانه دانست و افزود : استفاده از حق قانونی در مسئله هسته ای به هیچ عنوان قاتبل مذاکره نیست و این را دولت جدید بخوبی می داند و برای مذاکره برای رفع تحریم های ظالمانه غرب به میدان مذاکره پا گذاشته اند.

,

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه اکثریت مردم نه به ‌آمریکا و نه وعده‌های او دیگر هیچ اعتمادی ندارند ، افزود: در عرصه خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است که پس از  ۸سال آمریکا را در غرب آسیا زمین گیر کرده است و خواب‌های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به‌کابوس کرده است.

,

قاسم خانی گفت : چشم دوختن به دست غربی ها برای حل مشکلات کشور یک اشتباه محض و استراتژیک می باشد که امید واریم این اشتباه را دولت جدید دیگر مرتکب نشود.

,

امام جمعه خوی در بخش دیگر سخنان خود به سخنرانی راهبردی مقام معظم رهبری در ۱۲آذر سال ۷۹ اشاره کرد و افزود : بیانات بسیار مهم  ۱۲ آذر ۷۹ بخش مهمی از شاکله ی اصلی مکتب انقلاب اسلامی است و تمام بیانات دیگر رهبر معظم انقلاب را می‌توان در محوریت این سخنرانی قرار داد.

,

قاسم خانی تصریح کرد : در آن سخنرانی مقام معظم رهبری مراحلی را که که حکومت اسلامی با پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ تا کنون طی کرده و مراحلی که در پیش دارد را تبیین فرمودند که باید در جهت تحقق آن تلاش کرد.

,

اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود

, اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود, اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود,

امام جمعه پلدشت در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا و اروپا بر این است که این مذاکرات را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند، گفت: ایران اما در مقابل عملیات روانی آنها محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

,

حجت الاسلام وحید طالبی با تاکید بر اینکه اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود، افزود: ایران از مذاکرات وین  حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی که علیه مردم ایران وضع شده را دنبال می کند.

,

وی گفت: هدف دوم ایران در مذاکرات تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناورری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان.پی.تی است.

,

امام جمعه پلدشت به روز دانشجو نیز اشاره کرد و افزود: «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی-اجتماعی با محوریت این جنبش بود؛ انتظاراتی که رهبر انقلاب اسلامی بارها آن را گوشزد کرده‌اند.

,

انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است

, انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است, انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است,

امام جمعه ماکو نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان؛ گفت: از جمله مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری ازجنبش دانشجویی ، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است که اگر این انتظار توسط دانشجوایان عزیز محقق شود ، ما شاهد جریانسازی سیاسی و اجتماعی ، با محوریت این جنبش خواهیم بود.

,

حجت الاسلام هاشمی افزود: . امروز بزرگترین مشکل مردم ، مشکلات اقتصادی ، معیشتی ، اشتغال جوانان و مشکل مسکن است لذا نمایندگان محترم باید برای رفع این مشکلات ، با تصویب قوانینی ، راه را برای دولت محترم در راستای رفع مشکلات مردم تسهیل کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه