اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

اقتدار نیروی دریایی ایران به رخ جهانیان کشیده است/مردم در نظام اسلامی نقش اصلی را دارند

اقتدار نیروی دریایی ایران به رخ جهانیان کشیده است/مردم در نظام اسلامی نقش اصلی را دارند
محمدباقر محمدی‌لائینی گفت: امروز نیروی دریایی به جایی از اقتدار رسید که با شناورهای ساخت داخل ۴۵ هزار کیلومتر از اقیانوس عمیق دنیا عبور کردند بدون آنکه از ۵۵ بندری طول مسیر، کمکی دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار کرد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس تمامی نیروی دریایی عراق را نابود کرد و در تمام دوران جنگ، حتی یک روز صادرات نفت ایران متوقف نشد و کشتی‌های نفتی توسط نیروی دریایی اسکورت می‌شد.

وی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی به جایی از اقتدار رسید که با شناورهای ساخت داخل ۴۵ هزار کیلومتر از اقیانوس عمیق دنیا عبور کردند بدون آنکه از ۵۵ بندری طول مسیر، کمکی دریافت کنند.

محمدی لائینی یادآور شد: امروز خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و شاهراه‌های دریایی توسط نیروی دریایی محافظت می‌شود و از فداکاری‌های این نیرو تقدیر داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی از درخشان‌ترین کارها پس از انقلاب اسلامی و پیشرفته است، گفت: این قانون بسیار مدرن و پیشرفته است.

وی سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری را گرامی داشت، افزود: ۱۵ آذر نیز سالروز شهادت اولین فرمانده عملیاتی لشکر ۲۵ کربلا سردار ییلاقی است و آن را گرامی می‌داریم.

محمدی لائینی با تاکید بر توجه به حقوق معلولان از مسئولان خواست تا به حقوق این جامعه در زمینه مناسبت سازی معابر و اماکن عمومی توجه کنند و گفت: باید شرایط حضور معلولان را در جامعه فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه هنوز بخشی از مطالبات جامعه معلولان محقق نشده است خواستار توجه مسئولان برای رفع نیازها شد.

وی به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجویان در دوره‌های مختلف از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا افتخار آفریند.

امام جمعه ساری با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا به نام امیکرون ادامه داد: هیچ بعید نیست این سویه به کشور برسد از این رو توصیه می‌کنیم از برپایی مجالس و محافل پرهیز شود.

محمدی لائینی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات بسیار عزتمندانه تر از گذشته شروع شده است ولی باید مراقب بود تا مذاکرات فرسایشی نشود زیرا حرف ما در مذاکرات مشخص و معلول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

لزوم یادگیری و فرهنگ‌سازی در جمع‌آوری زباله

امام جمعه آمل نیز بزرگترین معضل مازندران و آمل را زباله دانست و گفت: زباله‌ها بیماری‌ها سردرگم فراوانی ایجاد کرده‌اند، متاسفانه ما هنوز، علم جمع‌آوری زباله را نداریم، شهردار باید بازنگری و قدرتی را برای حل این معضل اعمال کند.

حجت الاسلام جلیل مرتضویی در خطبه نماز جمعه این هفته آمل با اشاره به دستگیری پیمانکار در شهرداری آمل اظهار کرد: باید تشکر کنیم از سربازان گمنام که پیمانکار متخلفی که پول می‌گرفت اما جنسی نمی‌آورد را دستگیر کردند، همدستان این پیمانکار که روزنه ورود ایجاد کردند نیز شناسایی و دستگیر شوند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری از نیرهای متخصص استفاده کند، افزود: قراردادی با نیروهای از مشهد بسته شده که در خصوص اصلاح ساختار شهری است، نیروهای بسیار خوبی در شهرداری وجود دارد، این چند میلیارد با نیروهای شهرداری و متخصصین آملی انجام داده شود.

امام جمعه آمل یکی از مشکلات امروز شهرداری‌ها را بکار نگرفتن افراد متخصص دانست و گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که متخصصین را در جای خود قرار نمی‌دهیم، در حال حاضر در شهرداری‌های کل کشور این اتفاق می‌افتد، تخصص را معیار قرار دهیم.

مرتضوی تصریح کرد: این بار نگویید، دیگران تصمیم می‌گیرند و یا افراد را جابه جا می‌کنند، این قرارداد اگر بسته شده است، آن را بهم بزنند و به نیروهای داخلی و متخصص بها دهید.

وی با تاکید اینکه مردم از شورا و شهرداری انتظار رفع مشکلات را دارند، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری به محلات برای بازدید می‌روند کار خوبی بوده و این مراوده با مردم خوب است، ما وظیفه داریم دست شورا و شهردار را بگیریم تا کار کنند اما مردم  زیبایی شهر و رفع مشکلات شهری را از شهرداری انتظار دارند، چون از جنس مردم و دغدغه دارند.

امام جمعه آمل از نحوه جمع‌آوری زباله در این شهرستان ابراز گله کرد و افزود: مردم پول جمع‌آوری زباله را می‌دهند اما چند روز طول می‌کشد تا زباله‌ها برده شود، از پیمانکار مطالبه‌گری را داشته باشید.

مرتضوی به معضل کشتارگاه در آمل اشاره کرد و گفت: مردم برای کشتارگاه اعترض دارند، کشتار هزینه‌های اضافی برای خانوارها قرار می‌دهد و همچنین برای مجوز گرفتن دردسرهای زیادی کشیده شده، بیشترین کشتار را در سطح مازندران داریم و باید بحث کشتارگاه جدی گرفته شود.

وی از برنامه اقتصادی دولت انتقاد کرد و افزود: دولت باید برنامه داشته باشد، تیم اقتصادی دولت رئیسی روند اجرایی خوبی تا به امروز نداشته است و  نتوانست بازار را کنترل کند.

امام جمعه آمل در پایان یکی از مشکلات بازار را نبود نرخ قیمت‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: هر کسی یک قیمتی می‌گذارد، باید این نظارت درست شود همه چیز درست خواهد شد، باید قیمت‌ها نرخ‌گذاری شود تا این قبیل مشکلات نداشته باشیم.


ضرورت توجه مسئولین به ظرفیت‌های علمی در مازندران

امام جمعه سرخ‌رود نیز با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی بر خلاف حکومت‌های قبیله‌ای و دیکتاتوری منطقه نقش اصلی و محوری دارند؛ گفت: به‌دلیل همین علقه و دلبستگی با جان و دل از نظامشان پشتیبانی می‌کنند و نمونه این جان نثاری‌ها در دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف محسوس بوده و است.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام راحل عظیم‌الشان مبتنی بر مبانی اسلامی آن را پایه‌گذاری کردند، از همان ابتدا بر پایه حضور و خواست مردم پایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که مردم ولی نعمتان ما هستند، افزود: شاهد این مطلب برگزاری انتخابات مستمر و منظم در طول ۴۳ سال و شرکت اقشار مختلف مردم در مراسمات و راهپیمایی‌ها است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مردم و‌ جامعه هر چند از بعضی کاستی‌ها و تقصیرها که گاها در حاکمیت و مسئولین بروز می‌ کند، ناراحتند اما نسبت به اصل نظام و ولایت دلبستگی دارند.

حجت‌‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: یکی از وجوه مردم سالاری، داشتن حق اعتراض به همین کاستی‌ها و قصور و تقصیرهایی است که منجر به بروز مشکلات در زندگی و معیشت مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت باید بستر مناسب اعتراض مسالمت‌‌آمیز در جامعه را فراهم کند تا گاها حرف‌ها و مشکلات دیده نشده مردم، به گوش مسئولین برسد اما آن چیزی که در این بین بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت، این است که بیگانگان از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به نظام و مردم استفاده می‌کنند، هرگز دل‌ سوز آن‌ها نبوده و نیستند.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: دشمنانی ‌که در طول بیش از ۴۰ سال از هیچ دشمنی دریغ نکردند، از جنگ و تحریم بگیر تا ترور و فتنه و تبلیغات دروغ؛ در طول هفته‌های اخیر شاهد برخی اعتراضات و تجمعات در موضوعات مختلف بودیم، از موضوع بحران آبی و حق آبه در برخی استان‌ها گرفته تا تجمعات پیرامون مسئله واکسن و مشکلات فرهنگیان و هر چند که نفس برخی از این اعتراضات مانند مشکل آب از حقوق حقه مردم است اما باید ببینیم این مشکلات و کاستی‌ها که الان وجود دارد و به آن اعتراض می شود از کجا ناشی می‌شود و سرمنشأ آن کجا است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: حق اعتراض به جا و درست، خوب است اما در زمانی که دولت فعلی فقط ۱۰۰ روز است که زمام امور را در دست گرفته، کمی غیر معمول به نظر می‌‌رسد؛ آنچه که ما می‌بینیم دولت در زمینه‌های مختلف در همین مدت کوتاه با تلاش شبانه‌روزی و جهادی، در پی سامان دادن به مشکلات هستند.

وی با شاره به 16 آذر روز دانشجو اظهار داشت: شهید والامقام، بهشتی فرمودند دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود؛ مسئولین باید به ظرفیت‌های عظیم علمی و سیاسی دانشگاه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه علوم دانشگاهی چه در بخش علوم انسانی و چه در بخش‌های تجربی و ...باید به صورت کارآمد در جامعه خود را نشان دهد، افزود: امروز مدرک‌گرایی بدون تخصص و غیر ضرور و کارشناسی نشده تبدیل به آفتی برای جامعه علمی کشور شده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: نفوذ در دانشگاه‌ها و دور کردن دانشجو و فضای دانشگاه‌ها از آرمان‌های انقلابی، زنگ خطریست که اگر جدی گرفته نشود در آینده به جامعه و نظام ضربات جدی وارد خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید دانشجو و دانشگاه را برای کارهای بزرگ در کشور آماده کرد، کارهایی که کشور و انقلاب را به اوج قله‌های علمی و صنعتی منطقه و دنیا برساند و این مستلزم آسیب‌شناسی درست است؛ انتظار می‌رود که نگرش جدیدی نسبت به آموزش و دانشگاه‌ها ایجاد شود تا کارآمدی آن افزایش یابد و بتوانیم از تمام ظرفیت دانشجویان و جوانان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

, لزوم یادگیری و فرهنگ‌سازی در جمع‌آوری زباله, لزوم یادگیری و فرهنگ‌سازی در جمع‌آوری زباله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت توجه مسئولین به ظرفیت‌های علمی در مازندران, ضرورت توجه مسئولین به ظرفیت‌های علمی در مازندران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه