اخبار داغ

معیارها برای بازگشایی مدارس تغییر می‌کند؛

عادی‌انگاری در مدارس، زنگ خطر کرونا را به صدا در می‌آورد/ پروتکل‌ها رعایت نشود، دانش‌آموزان خانه‌نشین می‌شوند

عادی‌انگاری در مدارس، زنگ خطر کرونا را به صدا در می‌آورد/ پروتکل‌ها رعایت نشود، دانش‌آموزان خانه‌نشین می‌شوند
از آن‌جایی که شرایط هر لحظه در حال تغییر است، مسئولین باید انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند تا خود را برای هر تغییری در راستای کمک به ایمن نگه داشتن تک تک دانش‌آموزان آماده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ زندگی در دوران همه­ گیری کرونا برای والدین و کودکان به یک نسبت سخت است، بازگشت به مدرسه گامی مهم و امیدبخش است، می­بینیم که تعدادی از دانش ­آموزان به کلاسهای درس باز گشته اند.
بیش از یک میلیارد دانش آموز به دلیل بسته بودن سراسری مدارس در کشورهای خود، هنوز نمی توانند به مدرسه بروند.  با این حال 105 کشور از کل 134 کشور جهان که مدارس در آنها بسته است (78 درصد) تصمیم گرفته­ اند در تاریخی معین مدارس خود را باز کنند.  59 کشور از 105 کشور مدارس خود را قبلاً بازکرده­ اند یا قصد دارند به زودی بازگشایی کنند.)  تا نیمه اول شهریور ماه) باتوجه به دشواری وضعیت و تفاوت­های موجود در سراسر دنیا، کشورها در مورد چگونگی و زمان برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس خود در مراحل مختلفی هستند،  چنین تصمیماتی معمولاً توسط دولتهای ملی یا ایالتی، اغلب با مشورت مقامات محلی گرفته می­ شوند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,

هنگام تصمیم­ گیری در خصوص بازگشایی مدارس، مقامات بایستی منافع و خطرات تحصیل، سلامت عمومی و عوامل اجتماعی اقتصادی را با توجه به وضعیت داخلی خود درنظر بگیرند.  منافع عالیه تک تک کودکان با استفاده از شواهد موجود باید در رأس این تصمیمات باشد، ولی این که چطور این کار انجام گیرد،  از یک مدرسه به مدرسه دیگر، متفاوت خواهد بود.

,

تصمیم‌گیری‌ها درباره اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌کننده در مدارس و تعطیلی یا بازگشایی آن‌ها باید مطابق با سایر تصمیمات درخصوص اقداماتی همچون رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت عمومی در جامعه باشند.  معمولاً بازگشایی مدارس به صورت یک اقدام  مجزا  نیست، بلکه بخشی ازاقداماتی دیگر و در راستای بازگشایی سایر صنوف و فعالیت­ها، همچون بازگشایی کارخانجات، وسایط نقلیه عمومی و فعالیتهای تجاری در سطح کشور رخ می­دهد.  

,

لازم است مدارس برنامه ریزی های لازم را داشته باشند، و ببینند چه اقداماتی می توانند برای اطمینان از ایمنی دانش آموزان، معلها و سایر کارکنان هنگام زفتن به مدرسه بیاندیشند تا افراد جامعه اطمینان لازم برای فرستادن فرزندان دانش ­آموز خود به مدرسه را داشته باشند.
بازگشت به مدرسه این بار کمی متفاوت از آنچه شما و فرزندتان قبلاً عادت داشته اید، به نظر می­رسد.  ممکن است مدارس فقط به صورت موقت بازگشایی شده باشند و دوباره بسته به شرایط محلی به صورت موقتی تصمیم به بسته شدن آنها گرفته شود،  از آن‌جایی که شرایط هر لحظه در حال تغییر است، مقامات باید انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند تا خود را برای هر تغییری در راستای کمک به ایمن نگه داشتن تک تک دانش آموزان آماده کنند.

,
,

, ,

از عدم رعایت پروتکل های ضد کرونا در برخی مدارس بشدت نگرانم

, از عدم رعایت پروتکل های ضد کرونا در برخی مدارس بشدت نگرانم,

معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با یکی از رسانه ها اظهار کرد: متاسفانه برخی مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکردند که به آنها اخطار داده شد و به طور جد از همکاران خواستیم با این موضوع برخورد کنند؛ چون سلامت دانش‌آموزان به شدت برای ما دغدغه است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به در دست اقدام بودن گام ششم طرح شهید سلیمانی، در عین حال از تغییر معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها طی هفته‌های آتی خبر داد.
کمال حیدری، درباره بازگشایی مدارس، با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ مدارس منوط به واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال بوده است، گفت: برای افراد زیر ۱۲ سال که واکسن نزدند هم بازگشایی منوط به رعایت کلیه پروتکل‌های ابلاغی است و مسئول اجرایی هم مدیر مدرسه و آموزش و پرورش است.

,
,
,

وی در این باره افزود: اگر این موارد جدی گرفته نشود، ما به شدت نگران هستیم و این یک اشتباه بزرگ می‌شود؛ ولی در این زمینه همکاران در آموزش و پرورش قول رعایت داده‌اند.

,

حیدری ادامه داد: ضمن اینکه مقرر شده است که پیش از حضور افراد در مدارس و بازگشایی مدارس باید همکاران ما در بخش بهداشتی نظارت کرده و مدرسه را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تایید کنند تا اجازه بازگشایی داده شود. متاسفانه برخی مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکردند که به آنها  اخطار داده شد و به طور جد از همکاران خواستیم با این موضوع برخورد کنند؛ چون سلامت دانش‌آموزان به شدت برای ما دغدغه است.

,

وی افزود: از طرفی بالا رفتن پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال سبب می‌شود که احتمال خطر کاسته شود. اگر بنا باشد مدارس باز شود و پروتکل‌ها رعایت نشود، قطعا ضربه خواهیم خورد.

,

, ,

معیارها برای بازگشایی مدارس تغییر می کند

, معیارها برای بازگشایی مدارس تغییر می کند,

معاون بهداشت وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم تغییر معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها، با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تغییر معیارهای اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور وجود دارد، گفت: شرایط رنگ‌بندی یک ادبیات ساده و راحت برای مردم و مسئولین بود که بدانند کجا چه خبر است. 

,

, ,

تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هستند

, تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هستند,

فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: در ۱۵ شهریور سال تحصیلی را در هر شرایطی آغاز می‌کنیم. اگر وضعیت در آن منطقه قرمز باشد کلاسها غیرحضوری برگزار میشود، اگر زرد باشد به صورت ترکیبی و اگر سفید باشد مثل روال گذشته (حضوری) برگزار میشود.

, جهانبین نیوز,

وی تصریح کرد: در برخی از روستا ها که جمعیت کمی دارند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کلاس های درس برگزار می شود اما در مناطقی که جمعیت دانش اموزان زیاد است بسته به شرایط یا ساعت حضور در مدرسه کاهش پیدا می کند یا با رعایت فاصله گزاری اجتماعی کلاس ها را برگزار می کنند.

,

قائد امینی  با اشاره به اینکه نحوه حضور دانش آموزان در مدارس بسته به برنامه ریزی شورای مدرسه دارد تصریح کرد: در شرایط عادی طول هفته تمامی مدارس باز است.

,

وی درباره استفاده از فضای مجازی در شرایط بعد از کرونا گفت: اگر وضعیت سفید باشد ۲۰ درصد آموزشها به صورت غیرحضوری انجام میشود تا این شیوه که آغاز کردیم به بلوغ کافی برسد. 

,

به گزارش جهانبین نیوز؛ طبق آخرین بررسی هایی که خبرنگار ما از مدارس استان چهارمحال و بختیاری داشته است، همه مدارس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باز هستند ودرصد بالایی از معلمان و دانش آموزان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و چنانچه دانش آموز یا معلمی واکسن کرونا را تزریق نکرده باشد موظف است به طور مداوم تست کرونا را انجام و جواب آن را به مدیر مدرسه تحویل دهد.
 
انتهای پیام/

, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه