اخبار داغ

گزارشی از وضعیت نظارت دستگاه‌های مسئول بر فعالیت رستوران‌های کرمانشاه؛

نوک پیکان بازرسی از رستوران‌ها به سمت کیست؟/ مسئولان بر رعایت مسائل بهداشتی در رستوران‌های کرمانشاه نظارت دارند

نوک پیکان بازرسی از رستوران‌ها به سمت کیست؟/ مسئولان بر رعایت مسائل بهداشتی در رستوران‌های کرمانشاه نظارت دارند
با توجه به شیوع ویروس کرونا تشدید بازرسی از رستوران‌ها یکی از مطالبات مردم است که باید به طور ویژه در دستور کار دستگاه های نظارتی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد نیوز یکی از دغدغه‌های مسئولان  بهداشت محیط، سلامت مواد غذایی است و از آنجا که عده ای از مردم به دلایلی از رستوران‌ها خرید می کنند نقش این مراکز بر سلامت آحاد جامعه حائز اهمیت است به گونه ای که به دنبال عدم رعایت نکات بهداشتی می توانند تهدیدگر جان مردم باشند.

با توجه به‌ نقش رستورانها و مراکز عرضه مواد غذایی بر سلامت مردم، همواره این مراکز مورد نظارت بازرسان دستگاه های نظارتی بوده اند تا تخلفات بهداشتی به حداقل ممکن برسد هرچند که شیوع کرونا ضرورت نظارت بر این مراکز را نمایان تر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد نیوز,
,
,

, ,

نظارت بر چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها بر عهده مرکز بهداشت است اما از نظر کیفیت غذا، مواد اولیه و رعایت وزن تعزیرات حکومتی نیز می تواند دخالت کند.

, نظارت بر چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها, نظارت بر چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها,
,
,

وی با تاکید بر اینکه بر چگونگی رعایت مسائل بهداشتی در رستوران ها نظارت می کنیم، افزود: با لحاظ شیوع کرونا بر پنج آیتم داشتن کارت بهداشت، پوشیدن لباس مناسب، داشتن کلاه و دستکش و گرفتن ناخن، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون کرونا افزون بر رعایت مسائل بهداشتی و نظافت دیوارها، سقف‌ها، تهویه، آب و فاضلاب، دربها و پنجره ها و ابزار کار در رستوران ها از میز و صندلی گرفته تا چرخ گوشت و ...نظافت می شود.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین بر نحوه نگهداری مواد غذایی خام و فرآوری شده در انبار و در حین پخت و نحوه نگهداری و گرم کردن مواد غذایی
نیز نظارت می‌شود.

,
,

خدادادیان با بیان اینکه داشتن تهویه مناسب ضروری است، تصریح کرد: اگرچه توصیه می شود که سفارشها به صورت بیرون بر  باشد  اما اگر فاصله اجتماعی رعایت شود با توجه به قرارگیری در شرایط زرد پذیرش مهمان بلامانع است.

,

وی افزود: بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز هنگام بازرسی مواردی را مدنظر قرار می دهند و البته بر قیمت‌ مواد اولیه و غذاها نظارت می کنند.

,

, ,


مرکز بهداشت بر کیفیت مواد غذایی به صورت تخصصی نظارت دارد

سیروس گل عنبر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: مرکز بهداشت بر کیفیت مواد غذایی و داشتن تاریخ مصرف آنها به صورت  تخصصی نظارت دارد.

,
, مرکز بهداشت بر کیفیت مواد غذایی به صورت تخصصی نظارت دارد, مرکز بهداشت بر کیفیت مواد غذایی به صورت تخصصی نظارت دارد,
,
,

رئیس اتحادیه رستوران داران کرمانشاه گفت: همچنین بازرسی توسط بازرسان اتحادیه رستوران داران و اتاق اصناف هم انجام می شود.'

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: با توجه به برخی بی نظمی ها و طرح شکایات مردمی بازرسی و تذکر به رستوران دارها به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رستوران داران متخلف در کرمانشاه جریمه می شوند

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: وظیفه اصلی نظارت بر بهداشت و کیفیت مواد غذایی در رستوران ها بر عهده مرکز بهداشت است.
 رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: البته بازرسی از کیفیت مواد غذایی در رستوران ها توسط گشت‌های مشترک نیز  انجام می شود و برای واحدهای صنفی متخلف جریمه نیز لحاظ خواهد شد.

,
,
, رستوران داران متخلف در کرمانشاه جریمه می شوند, رستوران داران متخلف در کرمانشاه جریمه می شوند,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه