اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی:

رشته‌های مهارتی جایگزین رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها شود/ مهارت، حلقه مهم اشتغال در آینده است

رشته‌های مهارتی جایگزین رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها شود/ مهارت، حلقه مهم اشتغال در آینده است
مجتبی سمیعی راد با بیان اینکه رشته‌های مهارتی جایگزین رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها شود، گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان بی‌کار هستند و مهمترین دلیل آن انتخاب رشته نادرست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امید یکی از نیازهای اساسی انسان ها است چرا که انسان نا امید نمی تواند در راه تحقق اهداف فردی و خصوصا اجتماعی گام بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مجتبی سمیعی راد ادامه داد: مسئله امید و عوامل و پیامدهای آن برای سلامت اجتماعی و روانی فرد بسیار مهم است و نقش موثری در انگیزه، تحرک و رشد در طول زندگی دارد.
وی افزود: یکی از عوامل موثر برای افزایش امید بین نسل جوان اشتغال است، اینکه فرد پس از فارغ التحصیلی دغدغه شغل نداشته باشد و وارد بازار کار شود.
این کارشناس تصریح کرد: باید از نوجوانی برای اشتغال جوانان برنامه ریزی کرد و فنون مهارتی را به آنها آموخت. هر فردی که یک مهارتی داشته باشد می تواند با آن مهارت برای خود کسب و کاری را راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه رشته های مهارتی جایگزین رشته های نظری در دانشگاه ها شود، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند و مهمترین دلیل آن انتخاب رشته نادرست است.
سمیعی راد با اشاره به اینکه مهارت، حلقه مهم اشتغال در آینده است، بیان کرد: والدین باید از نوجوانی برای اشتغال فرزند خود در دوران جوانی برنامه ریزی کنند.

,
,
,
,
, اشتغال,
وی ادامه داد: وقتی فرد مهارت داشته و به خودباوری برسد، ناخودآگاه به سمت کارآفرینی سوق پیدا می کند.
این کارشناس با بیان اینکه مهارت باید متناسب با علایق فرد باشد، تاکید کرد: جوانان بسیاری در ابتدای یادگیریِ یک مهارت دلسرد می شوند.
سمیعی راد در خاتمه خاطرنشان کرد: وقتی مهارت متناسب با استعداد انتخاب شود قطعا آینده درخشانی در انتظار فرد است و از طرفی روحیه امید در جامعه جریان پیدا می کند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه