اخبار داغ

یادداشت؛

پشت‌پرده هجمه اصلاح‌طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده رئیسی

پشت‌پرده هجمه اصلاح‌طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده رئیسی
در حالی که اروپایی‌ها آماده مذاکرات با همان شیوه قبلی بودند، اما علی باقری در مصاحبه‌ای می‌گوید توافقی از قبل نبوده و شش دور مذاکره نهایتا به یک پیش‌نویس پر از اشکال ختم شده که می‌بایست مجددا مورد بررسی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تا پیش از مذاکرات اخیر، شش دور مذاکره در وین برگزار شده بود که آنجا تیم ظریف و عراقچی نماینده ایران بودند. مذاکراتی بی حاصل و البته مملو از باگ های خطرناک برای جمهوری اسلامی، چیزی که گفته می‌شود مبنای گفت‌وگو را غربی ها مشخص کرده بودند و تیم بنفش آنجا بر سر طرحی که خودش در طراحی آن نقشی نداشته چانه میزده است. تصور کنید دولت وقت ایران، حالا به هر دلیل، حتی به خود زحمت نداده بود مثل غربی ها پیشنهاد مستقلی روی میز بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اتفاق خطرناکی که خوشبختانه با پایان دولت روحانی به سرانجام نرسی، ۶ دور مذاکره در حد یک پیشنویس و نه توافق باقی ماند. خوشبختانه تیم جدید به ریاست علی باقری کنی قبل از ورود به مذاکرات تمام باگ ها را شناسایی کرده، طرح مستقل نوشته و سپس با آمادگی عازم وین شده است.
,
در حالی که اروپایی ها آماده مذاکرات با همان شیوه قبلی بودند و حتی در مصاحبه های خود آن را از سرگیری گفتگو نامیدند، علی باقری در مصاحبه ای آن را آغاز مذاکرات می نامد و می گوید توافقی از قبل نبوده و شش دور مذاکره نهایتا به یک پیش نویس پر از اشکال ختم شده که می بایست مجددا مورد بررسی قرار گیرد.
,
از آنجایی که ایران دست آمریکا را از مذاکرات کوتاه کرده بود، دولت بایدن می خواست با زیرکی از طریق اروپایی ها اهدافش را پیش برده، ایران را در چارچوب مذاکرات با ظریف و عراقچی محدود و ضمن گسترش گفتگوها از هسته ای به تسلیحاتی، زمینه بازگشت آمریکا را فراهم کند.
,
اکنون تیم رئیسی با هوشیاری و ذکاوتی مثال‌زدنی آن "نَه" بزرگ را قاطعانه گفت و اعلام کرد نه تنها آمریکا که خودش از مذاکرات خروج کرده حق بازگشت ندارد، که حتی اجازه نمی دهیم مذاکرات به مباحث دیگری غیر از موضوع هسته ای هم کشیده شود!
,
آنگاه که غربی ها از روی استیصال درخواست ایران را پذیرفتند، تیم باقری مجددا اعلام کرد، حالا که قرار است مذاکرات مان فقط هسته ای باشد، اول باید تکلیف تحریم ها مشخص شو، و تا این تحریم ها حل نشوند درباره هسته ای هم صحبتی نخواهیم داشت.
,
با این تفاصیل به آمریکا حق بدهید که شاکی باشد، از یک طرف آنها را تنهایی در یک اتاق جداگانه گنجانده ایم، از طرفی هم می گوییم تحریم ها باید کاملا برداشته شوند و مذاکرات قبلی ظریف هم فقط مذاکره بوده و چیزی مصوب نشده است.
,
اینجا بود که رسانه های آمریکایی دست به کار شده و طی یکی دو روز گذشته با تقسیم کار با نوچه های ایرانی شان در داخل، علیه باقری و همکارانش جوسازی را استارت زدند که شاید عقب بنشینند ولی خوشبختانه باز هم مثل همیشه این دشمن بود که مقابل جریان انقلاب ناکام ماند.
,
 
,
 
,
محمد محمدی؛ فعال رسانه‌ای
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه