اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شیروان:

۱۶۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به معلولان شیروان پرداخت شد

۱۶۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به معلولان شیروان پرداخت شد
آرام گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۱۶۳ نفر از افراد معلول تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است و ماهیانه از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و یکصد هزار تومان با توجه به تعداد افراد معلول در خانواده، مستمری پرداخت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر آرام، رئیس اداره بهزیستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان با گرامیداشت هفته و روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهارکرد: شعار جهانی امسال با عنوان پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک , عصر اترک ,

وی نوع معلولیت های معلولین شهرستان شیروان را بینایی، شنوایی و گفتار، ذهنی، جسمی و حرکتی، ضایعه و نخاعی و اعصاب و روان اعلام کرد و افزود: حدود ۴ هزار و ٢٣۵ نفر در این اداره دارای پرونده حمایتی هستند که از این تعداد بیش از ٢ هزار نفر در ردیف پذیرش برقراری مستمری قرار دارند.

,

رئیس اداره بهزیستی شیروان از توزیع ۶٠٠ میلیون ریال اعتبار کمک موردی بین ۲۰۰ نفر از معلولین این شهرستان خبر داد و ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون به حدود ۱۶۳ نفر از افراد معلول تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است و همچنین با توجه به تعداد افراد معلول در خانواده های تحت پوشش این اداره، ماهیانه از مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و یکصد هزار تومان به آنان در قالب مستمری پرداخت می‌شود.

,

آرام در رابطه با تأمین مسکن خانواده های دارای دو معلول نیز گفت: از ٢ پروژه ۴۸ واحدی مسکن مهر و ۴۸ واحدی برکت که با کمک اداره های بهزیستی، بنیاد مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و جمعی از خیرین ساخته شده و یا در دست ساخت است، به تعدادی از خانواده های دارای ٢ معلول تحویل داده شده است. همچنین خانواده های دارای افراد معلول اگر در طرح نهضت ملی و جهش ساخت مسکن ثبت نام کنند، از دریافت تسهیلات ۵۰‌ میلیون تومانی از سوی این اداره برخوردار خواهند شد.

,

وی با اشاره به قانون جامع استخدامی ویژه افراد معلول در ادارات و سازمان ها نیز افزود: ادارات، نهادها و سازمان ها می بایست تا ۳ درصد از کارکنان و کارمندان خود را از بین افراد معلول استخدام کنند. همچنین افراد کارآفرین نیز اگر در محل فعالیت خود، از افراد معلول بکارگیری کنند، تسهیلات و تخفیف های بسیار خوبی به آنان ارائه می شود.

,

رئیس اداره بهزیستی شیروان از رایگان بودن هزینه های پروانه های ساختمانی در شهرداری و مجوز انشعابات آب، برق و گاز جهت افراد معلول خبر داد و گفت: صندلی چرخدار، باطری سمعک، پوشک، تخت، تشک، سرویس فرنگی، پرداخت حق پرستاری، حق لوازم بهداشتی و... نیز به صورت رایگان به افراد معلول تحویل داده می شود.

,

آرام، انجام خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، پاهای مصنوعی، مناسب سازی منزل و خودروی معلولین، کاهش ساعات کاری افراد معلول یا سرپرست آنان، تخفیف در پرداخت مالیات و ... را از دیگر خدمات این اداره به افراد معلول اعلام کرد.

,

وی حضور در نماز عبادی سیاسی روز جمعه، تقدیر از کارمندان معلول توسط مسئولان ادارات محل اشتغال آنان، تجلیل از معلولین منتخب مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی با همکاری هیئت ورزشی جانبازان و معلولین، برپایی نمایشگاه حرفه آموزی، دیدار با خانواده های دو معلول و موفق، رونمایی از کتاب من یک آفریقایی هستم به نویسندگی دانش آموز معلول زنده یاد محمدجواد صادق زاده از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی دوره اول، افتتاح خانه های کوچک نگهداری از معلولین اعصاب و روان و ذهنی، تهیه تعدادی سبد کالا، بخاری، تبلت و... با کمک جمعی از خیرین بین خانواده های تحت پوشش این اداره را از برنامه های این هفته اعلام کرد.

,

رئیس اداره بهزیستی شیروان در پایان از افتتاح گلخانه در روستای پیرشهید با ایجاد اشتغال پایدار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مناسب‌سازی معابر و ورودی در ادارات و نهادهای عمومی جهت تردد معلولین نیز یکی دیگر از برنامه های این اداره جهت سهولت در رفت و آمد افراد معلول در سطح شهرستان است.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه