اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان مطرح کرد؛

بالا بودن سرعت انتقال سویه جدید اُمیکرون نسبت به نوع دلتا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه در امان ماندن از اُمیکرون

بالا بودن سرعت انتقال سویه جدید اُمیکرون نسبت به نوع دلتا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه در امان ماندن از اُمیکرون
علی گوهری با اشاره به اینکه سویه جدید امیکرون سرعت انتقال بالایی دارد، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تفاوت این نوع جهش یافته با نوع دلتا، سرعت بیشتر انتقال ویروس به افراد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی گوهری متخصص بیماری های عفونی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص سویه جدید امیکرون، گفت: با توجه به تجربه های بدست آمده در دوسال کرونایی، مشخص شد این ویروس جهش های مختلفی را داشته که برای هر جهش جدید نامی معرفی کردند که جهش جدید آن امیکرون نامیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

گوهری با بیان اینکه هر جهش از این ویروس باعث تغییر ماهیت ویروس می شود، بیان کرد: برای نمونه دلتا سرعت انتقال بیشتر و دارای بیماری زایی بیشتری در افراد بوده است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه سویه جدید امیکرون سرعت انتقال بالایی دارد، تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان تفاوت این نوع جهش یافته با نوع دلتا سرعت بیشتر انتقال ویروس به افراد بوده است.

,

وی با بیان اینکه در خصوص میزان مرگ میر و افزایش بیماری زایی این ویروس هنوز چیزی مشخص نیست، تشریح کرد: با توجه به اینکه این سویه جدیدا در دنیا پیدا شده است هنوز از میزان مرگ و میر و بیماری زایی آن اطلاعاتی وجود ندارد و باید زمان بگذرد تا اطلاعات کافی به دست آید.

,

گوهری با اشاره به اینکه بهترین راه برای دفاع از این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است، عنوان کرد: با توجه به برسی های انجام شده تنها راه در امان ماندن از این ویروس در مرحله اول رعایت پروتکل های بهداشتی که معرفی شده است و در مرحله دوم واکسینه شدن کامل است.

,

متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هیچ نوع واکسنی که در طول بشریت برای ویروس های مختلف ساخته شده، ایمنی کامل را نداشته است، تصریح کرد: واکسن کرونا همانند یک کلاه کاسکت عمل می کند احتمال بیمار شدن وجود دارد اما واکسن باعث جلوگیری از مرگ و میر خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه هر زمان در این دوسال رعایت پروتکل ها رها شد این ویروس یک نوع جدید را ارائه کرد، خاطر نشان کرد: هر زمان که ما در رعایت پروتکل سهل انگاری کردیم نوع جدیدی ایجاد شد پس لازم است تمامی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی با ما همکاری کنند تا میزان مرگ و میر کاهش پیدا کند.

,

گوهری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تلاشش برای ایجاد امنیت سلامت در جامعه است، بیان کرد: ما با خواهش و اصرار از مردم می خواهیم که رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار داده و همه افراد برای واکسیناسیون اقدام کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه