اخبار داغ

انتقاد امام‌جمعه به شورا کشیده شد؛

طرح سوال از شهردار کرج کلید خورد؛ فرصت۱۰روزه برای پاسخ به ابهامات/ از ترک فعل و پست‌فروشی تا ۴۸۰ میلیارد تومانی که خاک می‌خورد

طرح سوال از شهردار کرج کلید خورد؛ فرصت۱۰روزه برای پاسخ به ابهامات/ از ترک فعل و پست‌فروشی تا ۴۸۰ میلیارد تومانی که خاک می‌خورد
پس از انتقاد تند امام‌جمعه از عملکرد شهرداری کرج، علیرضا سعیدی عضو شورا، در جلسه‌ای رسمی اقدام به طرح سوال از شهردارکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، «کرج به اندازه کافی مشکل دیده هست، نباید با بی تدبیری مشکلات را افزایش داد»، این بخشی از انتقاد تند امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه به عملکرد شهرداری بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
ماجرا از این قرار است که آیت الله حسینی همدانی در جمع نمازگزان طی انتقادی جدی به معضلات شهر پرداخت و از شورا خواست تا به این موضوع ورود کند، در بخشی از این تذکر آمده است؛ "یکی از مسائل مشکل ساز انتصابات غیر تخصصی و غیر کارشناسانه است.
,
مدتی صبر کردم پیغام و تذکر دادم اما متاسفانه گوش شنوایی نیست. متاسفانه دائم برای کرج هزینه درست می شود، شورای شهر طبق قانون حق ندارد و نمی تواند برای شهردار مصداق تعیین کند که چه کسی را برای چه مسئولیتی نصب کند.
,
این از اختیارات شهردار است و خودش پاسخگو است اما شورا حتما باید از شهردار سوال کند که مبنای او برای انتخاب افراد چه جهتی است؟ کسانی که تحصیلات غیر مرتبط دارند و در جاهای تخصصی نصب می شوند بر اساس چه منبایی انتخاب شده اند.
,
شهر چقدر باید هزینه بدهد؟ برخی مواقع استعلام هم نمی شود، آن چیزی که شرط بلاغ بود را عرض کردم، مسائل شهر را پیچیده تر از این نکنید، دوستانه به شما تذکر می دهم، متاسفانه بی اخلاقی زیاد است". داستان به اینجا ختم نشد و به شورای شهر هم کشیده شد.
,
۱۴ آذر ۱۴۰۰حجت الاسلام سعیدی عضو شورای اسلامی شهر کرج در اعتراض به عملکرد شهردار در جلسه رسمی شورای اسلامی اقدام به طرح سوال کرد و گفت: "پیش از این تذکرم را درباره انتصابات در شهرداری کرج دادم اما پاسخی نگرفتم.
,
بر چه اساس، مبنا، ضابطه و قانونی معاونین، مدیران و روسای مناطق انتخاب شده اند؟ شنیده ها حاکی از این است که برخی از منصوبین حتی استعلام حراستی هم ندارند. نبود این مبنا امروز شورا را در معرض این اتهام قرار داده است که در ازای هزینه های دریافتی پست فروشی می شود.
,
علت عدم استفاده از ۴۸۰ میلیارد تومان وجه حاصل از فروش اوراق مشارکت در بانک شهر که از ۲۱تیر ماه سالجاری تامین و بدون هیچ بهره وری درستی مغفول مانده چیست؟در حالیکه سود ناشی از آن ‌در هر ۳ ماه بیش از بیست و هشت میلیارد تومان می باشد. 
,
دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی معتقد است در این مورد ترک‌ فعل صورت گرفته و باعث متضرر شدن مدیریت شهری شده است، تضییع بیت المال با فعل و ترک فعل صورت گرفته است، شهردار با چه محوزی خودرویی که متعلق به پیمانکار بوده را در اختیار ریاست شورا قرار می دهد.
,
فاکتورهایی عجیب و غریب در فضای مجازی منتشر می شود، این فاکتورها به قصد تخریب شورا است، پاسخ شهردار در برابر این موضوع چیست؟ وصول مطالبات از ابر بدهکاران، به کجا انجامید ؟ چه اقدامی برای دریافت بدهی های کلان انجام داده اید که فقط یک فقره از آن ۳۲۰ میلیارد تومان است.
,
شهردار در خصوص سازمان دهی و سامان دهی نیروی انسانی که به ۲ ماه پیش باز می گردد چه اقدامی انجام داده است؟ برای همان عده ای که در این شهر میچرخند و حقوق های نجومی می گیرند. ایشان برنامه های کلانی درباره درآمد پایدار ارائه کرد اما هم اکنون حتی استرس پرداخت حقوق دارد.
,
شهردار به چه آیین و کیشی است که با زیر دستش تحقیر امیز و توهین امیز برخورد کرده و معاونش را از جلسه اخراج می کند. چه دین و آیین و چه نظامی به ما اجازه میدهد که با زیر دست خودمان با این روش رفتار کنیم ؟ این اتفاق حیثیت من و افرادی مثل من را که اگر سکوت کنیم، خواهد برد".
,
با توجه به اینکه شهردار کرج برابر قانون ۱۰ روز زمان پاسخگویی به طرح سوال عضو شورای شهر کرج را دارد باید دید سرنوشت این سوال به کجا ختم خواهد شد، آیا شورا قانع می شود یا اقدامات بعدی را در دستور کار قرار می دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه