اخبار داغ

در شورای فنی کهگیلویه‌و‌بویراحمد مطرح شد؛

ماجرای بیل قاجار و پروژه سه‌راهی مهریان در یاسوج/ پروژه غیر هم‌سطح مهریان فسخ پیمان شد

ماجرای بیل قاجار و پروژه سه‌راهی مهریان در یاسوج/ پروژه غیر هم‌سطح مهریان فسخ پیمان شد
شورای فنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانیاستاندار برگزار شد تا پروژه های عمرانی دستگاه‌های اجرایی در شورای فنی استان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس هشتمین جلسه شورای فنی استان با حضور حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

۶ دستور کار در این جلسه مطرح شد که به فسخ پیمان برخی از پروژه های استان اختصاص داده شده است.

,

مورد اول فسخ پیمان احداث جاده دسترسی به مخزن سرفاریاب بوده که ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مدت پیمان سه ماه بوده است.

,

حاجی زاده گفت: اگر مشکل این پروژه با تعهد پیمانکار حل می شود تعهد گرفته شود.

,

شهابی معاون برنامه ریزی استان با انتقاد از مطرح شدن این مورد  گفت:  ۵۰۰ متر جاده دسترسی چیست که باید در شورای فنی بیاید و مطرح شود تعجب میکنم، ۵۰۰ متر چیز زیادی نیست که نیاز به فسخ پیمان باشد،وقت یک استان را بگیریم برای ۵۰۰ متر جاده ،این چند متر را بدید یک اداره هم امانی انجام می دهد.

,

سهمگین به پروژه دوم اشاره کرد و گفت: مسئله فسخ پیمان سه راهی سرآسیاب ممبی است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،مدت پیمان ۱۲ ماه بوده است و آغاز قرار داد نیز سال ۹۸ است، ۱۱ ماه است به دلیل  مشکل در طبقه بندی خاک تعطیل است.

,

شهابی در این خصوص گفت: این یک پروژه مهم است که ضروری و لازم است و یکی از مطالبات خود مردم بوده است،به لحاظ اعتباری این پروژه هیچ مشکلی ندارد.

,

حاجی زاده با اشاره به اینکه اگر پیمانکار فعال است فرصت داده شود،  اگر پای کار است ظرف دو هفته آینده کار را آغاز کنید گفت: ما تا یک سوم اعتبار پروژه نباشد به مناقصه‌ نمی گذاریم

,

وی بیان کرد: طولانی شدت مدت اجرای پروژه های عمرانی یکی از معضلات استان است که چند دلیل دارد یکی به دستگاه های اجرایی بر می‌گردد در نحوه انتخاب پیمانکار ،ارزیابی و برآورد اعتبار دچار مشکلاتی هستند، دلیل بعد به خود پیمانکار بر میگردد که برخی ها آنگونه که باید وظایف شان را انجام نمی دهند و دلیل دیگر بخش اعتبارات است.

,

حاجی زاده بیان کرد: بااین وجود با توجه به رشد بودجه سال جدید که داشتیم اکنون نگران جذب این اعتبارات هستیم این استان حداکثر ۶ ماه می تواند پروژه ها را فعال نگه دارد شرایط آب و هوایی اجازه کار را نمی دهد پس شرایط جغرافیایی نیز در تکمیل نشدن پروژه های استان تاثیرگذار است.

,

وی بیان کرد: باید رابطه ای بین دستگاه ها،انجمن صنفی و پیمانکاران برگزار و آسیب شناسی شود که چرا این اندازه در بحث پروژه ها مشکل داریم.

,

معاون استاندار بیان کرد: با توجه به اعتبارات امسال پذیرفتی نیست که اعتباری جذب نشود شورای فنی مرتبا در حال  برگزاری است که پروژه ها فعال باشند، شاید برخی پیمانکاران نخواهند کار کنند که قانونا برخورد می‌کنیم برخی از پیمانکاران را اعمال قانون خواهیم کرد چرا که همه راه ها را رفتیم و جواب نداده است.

,

کیانی رییس اتاق استان گفت: چرا پروژه ای که اعتبار لازم را دارد به دلیل طبقه بندی خاک ۱۱ ماه تعطیل باشد، مقصران باید شناسایی و برخورد شود، چرا باد اینگونه باشد.

,

پروژه بعدی که مورد بررسی قرار گرفت پروژه آبرسانی به شهر مادوان بود، تقاضای مجدد فسخ پیمان مطرح شد.

,

سهمگین گفت: قرار داد این پروژه اواخر سال ۹۸ بوده است یک یخش آن هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است این پروژه معارضاتی داشته است ،۲۴ ماه مدت قرار بوده ۳ کیلومتر آن آزاد  و ۳ کیلومتر معارض داشته است.

,

برخه گفت: ۷ میلیارد تومان اعتبار پروژه بوده است بخش دوم آن که مخزن است ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ،سال ۹۸ مبلغ۲ میلیارد و نیم به اسم پیمانکار صادر شد اما به دلیل تعلل پیمانکار برای اینکه اعتبار برگشت نخورد اعتبار را جا به جا کردیم.

,

وی گفت: پروژه اکنون ۶ میلیارد تومان اعتبار دارد  اما پیمانکار حاضر به کار نیست ،مهریان دو ماه دیگر با بحران آب مواجهه می شود این پروژه مهم برای مادوان و مهریان است و باید سریع تعیین تکلیف شود.

,

حاجی زاده گفت: این پروژه اکنون هیچ معارضاتی ندارد پول نقد است و نباید برگشت بخورد ما نیز با فسخ موافق نیستیم اما گاهی مجبور هستیم.

,

وی گفت: بالای ۴۰ درصد پیمانکار قصور دارد ، وقتی ۲ ماه است به پیمانکار اعلام شده اما هنوز شروع نشده است دیگر نمی توان تمدید کرد.

,

با رای گیری انجام شده پیمان این پروژه یعنی پروژه آبرسانی مهریان و مادوان فسخ شد.

,

پروژه سه راهی مهران نیز مورد بررسی قرار گرفت، که سومین بار بود در شورای فنی مطرح شده است تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

مولایی نماینده پیمانکاران در این جلسه در این خصوص گفت: این پروژه مهمی است این پروزه باید به یک پیمانکار و شرکت خاص داده می شد، مقصر اصلی کارفرما است باید پیمانکار را مکلف می گرد کارش را انجام داد .

,

وی گفت: یک کپری به اسم تجهیز کارگاه  راه انداخته است و مدت ۶ ماه یک بیل زمان قاجار در آن کار می کرد.

,

شهابی نیز در این خصوص گفت: مردم به ریش ما می خندند که پروژه ای که دو سال پیش کلنگ زنی آن با حضور وزیر راه وقت کلنگ زنی شده است هنوز ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,


وی گفت: این اصلا روال درستی نیست،پروژه مهریان برای استان مهم و ضروری است چون یکی از نقاط حادثه خیز است نیاز است سریعا تعیین تکلیف شود.

,
,

شهابی عنوان کرد: با یک بیل زمان قاجار می خواهند پروژه حیاتی و مهم استان را بسازند.

,

حاجی زاده گفت: فرصت لازم به پیمانکار این پروژه داده شده است ،من نیز دنبال فسخ پیمان نیستم اما تا کنون دو بار فرصت داده شده است اما باز کار پیش نرفته است،دستگاه های نظارتی نیز در جریان موضوع هستند.

,

پروژه غیر هم‌سطح مهریان با اکثریت ارای اعضا فسخ پیمان شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه