اخبار داغ

وضعیت خطرناکی که طرح «کوچ» مشخص کرد

زنگ خطر چاقی ۸۵ هزار دانش آموز یزدی/ والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند

زنگ خطر چاقی ۸۵ هزار دانش آموز یزدی/ والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند
خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح کوچ، گفت: با اجرای این طرح مشخص شد که ۳۵ درصد دانش آموزان یزدی چاق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، از سال ها پیش مسئولان آموزش و پرورش استان یزد نسبت به چاقی و کم تحرکی دانش آموزان استان هشدارهایی را داده بود و اعلام کردند که 30درصد دانش آموزان یزدی چاق و مستعد بیماری های ناشی از آن هستند، به همین دلیل طرح هایی از جمله طرح"کوچ" به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرایی شد تا با انجام پایش سلامت بتوانند نسبت به چاقی نسل جوان امروز اقدامات اثربخشی را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در راستای ارائه گزارشی از اجرای طرح کوچ در استان، سایت خبری یزدرسا گفتگوی تفصیلی با مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد انجام داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

,

وی در ابتدا با اشاره به شرحی از طرح کوچ، گفت: پروژه ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی) در بین دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم از سمت وزارت آموزش و پرورش به کلیه استان ها ارسال و افتتاحیه آن در مهرماه سال 99 همزمان با سراسر کشور در استان یزد انجام گرفت.

,

, ,

وی به هدف از اجرای پروژه کوچ اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فقر حرکتی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب، به خصوص در ایام قرنطینه خانوادگی و غیرحضوری شدن مدارس بسته تحولی به استان ها ارسال و باید قد و وزن تمام دانش آموزان در سال تحصیلی 1400_1399 اندازه گیری و در اختیار خانواده ها و مدارس قرار داده می شد.

,

پایش 243 هزار دانش آموز یزدی در مرحله اول طرح کوچ

, پایش 243 هزار دانش آموز یزدی در مرحله اول طرح کوچ, پایش 243 هزار دانش آموز یزدی در مرحله اول طرح کوچ,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در مرحله اول در مهرماه سال گذشته، قد و وزن 243 هزار دانش آموز یزدی در تمام مقاطع تحصیلی اندازه گیری و در سامانه سیدا بارگذاری و اگر دانش آموزانی دارای اضافه وزن و چاقی بودند به صورت محرمانه به خانواده ها اعلام شد.

,

برگزاری وبینارهای آموزشی با عنوان "پنج شنبه های آموزشی " در استان یزد

, برگزاری وبینارهای آموزشی با عنوان "پنج شنبه های آموزشی " در استان یزد, برگزاری وبینارهای آموزشی با عنوان "پنج شنبه های آموزشی " در استان یزد,

خلیلی اضافه کرد: از زمان شروع این طرح تا اردیبهشت ماه امسال فرصت مداخله در دو زمینه را داشتیم، یکی بحث آموزش ها به خانواده و دانش آموزان و همکاران آموزشی در خصوص انجام تغذیه سالم، حذف عادت غذایی اشتباه و رعایت اصول تغذیه که با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز دیابت استان هر هفته یک وبینار با عنوان "پنج شنبه های آموزشی " برای بالا بردن سطح آگاهی خانواده ها و هشدار و اعلام خطر در خصوص تغذیه نامناسب، فقر حرکتی و عوارض آن شامل دیابت، بیماری های قبلی عروقی و کبد چرب و ... برگزار شد.

,

30 تا 35 درصد دانش آموزان یزدی چاق هستند

, 30 تا 35 درصد دانش آموزان یزدی چاق هستند, 30 تا 35 درصد دانش آموزان یزدی چاق هستند,

این مقام مسئول گفت: طبق محاسبات که انجام شد و اختتامیه طرح که در اردیبهشت ماه صورت پذیرفت، آمارهای متفاوتی در کل کشور جمع آوری و اعلام شد که متاسفانه 30 تا 35 درصد دانش آموزان استان یزد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در شرایط دشوار اقتصادی یک تلنگر و هشداری برای خانواده ها و آموزش و پرورش بود تا نسبت به سلامت دانش آموزان دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

,

وی با بیان اینکه پس از پایان طرح کوچ، بحث ورزش در خانه را راه اندازی کردیم، افزود: در طرح ورزش در خانه، 190 محتوای ورزش در خانه را آماده سازی و در اختیار خانواده ها قرار دادیم تا بتوانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: در بسته تحولی که امسال مکمل طرح کوچ بوده و در راستای بالابردن سطح تحرک و سرانه حرکتی خانواده ها و دانش آموزان است، بحث سواد حرکتی مطرح شده و امسال 30 درصد دانش آموزان ابتدایی باید در آن شرکت داشته باشند.

,

خلیلی با اشاره به اینکه در طرح سواد حرکتی 8 آیتم مدنظر قرار داده شد، اذعان داشت: این 8 آیتم در بخش های توان، استقامت، هماهنگی عصب و عضله، سرعت و چابکی دانش آموزان سنجش و توسط همکارانمان در سراسر استان اندازه گیری خواهد شد.

,

مشارکت 43 هزار و 500 دانش آموز ابتدایی یزدی در طرح سواد حرکتی

, مشارکت 43 هزار و 500 دانش آموز ابتدایی یزدی در طرح سواد حرکتی, مشارکت 43 هزار و 500 دانش آموز ابتدایی یزدی در طرح سواد حرکتی,

این مقام مسئول به مشارکت 43 هزار و 500 دانش آموز ابتدایی یزدی در طرح سواد حرکتی اشاره کرد و گفت: این سنجش برروی این تعداد دانش آموز انجام و در سامانه پادا بارگذاری شد و پس از آن 24 جلسه همکاران آموزشی اجازه مداخله دارند تا اگر مشکل حرکتی، اضافه وزن و ... وجود داشته باشد، توصیه لازم را به دانش آموزان و والدین انجام دهند.

,

وی اظهار داشت: اختتامیه طرح سواد حرکتی در اسفندماه امسال و در روز درختکاری در استان یزد برگزار خواهد شد.

,

, ,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اذعان داشت: از خانواده ها درخواست می شود نسبت به هشدارها و توصیه ها در خصوص اضافه وزن و چاقی توجه ویژه ای داشته باشند و در کنار آموزش، بحث سلامت و تحرک و پویایی دانش آموزان را مدنظر قرار دهند.

,

والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند

, والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند, والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند,

خلیلی با تاکید بر اینکه والدین، زنگ ورزش را از مدیران مدارس مطالبه کنند، اظهار داشت: پدران و مادران همانگونه که دروس دیگر توجه و اهمیت می دهند باید نسبت به ورزش فرزندانشان نیز دقت نظر داشته باشند.

,

این مقام مسئول افزود: امیدواریم با حضوری شدن مدارس و انجام ورزش صبحگاهی، انجام مسابقات ورزشی و برگزاری منظم کلاس های زنگ ورزش بتوانیم از چاقی بیش از حد دانش آموزان جلوگیری باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه