اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

احقاق‌ حقوق عامه با اجرای «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»/ از «شاخ های اینستاگرام» تا «دُم‌های تلگرام» همسو در تخریب دولت

احقاق‌ حقوق عامه با اجرای «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»/ از «شاخ های اینستاگرام» تا «دُم‌های تلگرام» همسو در تخریب دولت
اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز در حالی آغاز شد که همان افرادی که پیش از این بر طبل مخالفت با دولت می کوبیدند، این بار اجرای طرح را با هدف حبس خانگی مردم و بدون اطلاع قبلی نقد کرده بودند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا از امروز دوشنبه (15 آذرماه) بر اساس اطلاع رسانی قبلی آغاز شد. در تشریح این طرح به خلاصه ای بسنده می شود و آن اینکه اطلاعات افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند بر اساس کد ملی در درگاه ارتباطی وزارت بهداشت و "سامانه امید" ثبت شده است. لذا از امروز محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت می‌گیرد یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن کرونا دارند می‌توانند در محیط‌های سربسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , خبرنگار اجتماعی , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به بیان دیگر شهروندانی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند می توانند آزادانه با ارائه کارت دیجیتال واکسن و کدملی خود در اماکن عمومی پررفت و آمد مانند سینماها، مترو، پایانه های مسافربری و شهرهای قرمز و نارنجی تردد و سفر کنند.

,

 

,

واکسن نزده ها روزی چقدر جریمه باید پرداخت کنند؟

, واکسن نزده ها روزی چقدر جریمه باید پرداخت کنند؟, واکسن نزده ها روزی چقدر جریمه باید پرداخت کنند؟,

حال سوالی که به ذهن بسیاری از افراد متبادر می شود این است که هموطنانی که بنا به هر دلیلی از تزریق واکسن امتناع کرده اند، باید چه کنند؟ پاس در جمله ای کوتاه یعنی «پرداخت جریمه» است به این صورت که جریمه واکسینه نشده ها بر اساس استعلام کد ملی افراد از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود.

,

, ,

 

,

نمونه ای از هجمه هایی که علیه دولت و «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»  در تلگرام منتشر شده 

, نمونه ای از هجمه هایی که علیه دولت و «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»  در تلگرام منتشر شده , نمونه ای از هجمه هایی که علیه دولت و «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»  در تلگرام منتشر شده , «محدودیت‌های هوشمند کرونایی»,  , ,  ,

 

,

امروز به مجرد انتشار خبر آغاز محدودیت های کرونایی بسیاری از کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی آغاز این طرح را تجاوز به حقوق شهروندان خوانده بودند.

,

یکی از گروه های پر طرفدار در این رابطه نوشته بود: «طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز تجاوز آشکار دولت به حقوق شهروندانه.

, «طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز تجاوز آشکار دولت به حقوق شهروندانه., «طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از امروز تجاوز آشکار دولت به حقوق شهروندانه.,

دولت جدید کم کم داره ماهیت خودش رو نشون میده و قصد داره بیشتر از این مردم رو در حبس خانگی نگه داره

, دولت جدید کم کم داره ماهیت خودش رو نشون میده و قصد داره بیشتر از این مردم رو در حبس خانگی نگه داره, دولت جدید کم کم داره ماهیت خودش رو نشون میده و قصد داره بیشتر از این مردم رو در حبس خانگی نگه داره,

چرا اصلا از قبل اعلام نکردن؟

, چرا اصلا از قبل اعلام نکردن؟, چرا اصلا از قبل اعلام نکردن؟,

 حتی خبرگزاری... که هم جهت دولت جدیده به این اقدام اعتراض کرده که از صفحه ش اسکرین گرفتم.

,  حتی خبرگزاری... که هم جهت دولت جدیده به این اقدام اعتراض کرده که از صفحه ش اسکرین گرفتم.,  حتی خبرگزاری... که هم جهت دولت جدیده به این اقدام اعتراض کرده که از صفحه ش اسکرین گرفتم.,

یکی نیست از دولت بپرسه که آیا برای شهروندان حقوق اجتماعی قائله یا خیر؟»

, یکی نیست از دولت بپرسه که آیا برای شهروندان حقوق اجتماعی قائله یا خیر؟», یکی نیست از دولت بپرسه که آیا برای شهروندان حقوق اجتماعی قائله یا خیر؟»,

 

,

گرچه نمی توان به تمام اعتراضات اشاره و به مضمون یک به یک آنها استناد کرد ؛ اما آنچه که در تمام نوشته ها وجهی اشتراکی دارد این است که همگی مضمونی مشترک دارند و معتقدند دولت از این طرح در جهت محدودیت بیش از پیش مردم و جامهه بهره برده است که با توجه به آنچه که پیشتر به آن اشاره شد نکاتی خاطر نشان می شود؛ به این امید که درتنویر افکار عمومی و اشتباه دوست و دشمن مفید فایده واقع شود.

,

 

,

یکم: باید انصاف داد که از ماه ها قبل وزارت بهداشت اعلام کرد که طرحی برای محدود کردن افرادی دارد که از تزریق واکسن امتناع کرده اند. بارها در اخبار مکتوب و غیر مکتوب به این موضوع اشاره شد؛ به ویژه از روزهای آغازین آذر ماه اخبار محدویت های هوشمند که گذشته از کارکرد مورد بحث راهکاری برای جایگزینی محدویت های تردد شبانه و سفرهای بین شهری بود، در سطح گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی بارتاب پیدا کرد. طوری که به راحتی می توان با جستجویی ساده در اینترنت به یقین رسید.

, یکم: , یکم: ,



 

,
, ,
,

دوم: در محدودیت های هوشمند حضور افراد در اماکن عمومی و اجتماعی محدود خواهد شد؛ براساس اصول اولیه علوم اجتماعی افراد یک جامعه در ارتباطی دوسویه ملزم به رعایت قوانین هستند و همانگونه که افراد انتظار برخی از خدمات اجتماعی از دولت ها و حاکمیت دارند، همانطور هم دولت ها از شهروندان خود انتظار رعایت قوانینی دارند. بنابراین نمی توان به موازات حضور در جامعه و فعالیت های روزمره زندگی افراد در شرایطی که کرونا هر روز صدها تن از هموطنان و همنوعان ما را قربانی میکند از تزریق واکسن امتناع کرده و این اقدام را در حیطه اختیارات شخصی قلمداد کنند؛ چرا که تمام قوانینی که دائر بر محدود کردن ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری است در فضایی به نام اماکن عمومی و اجتماعی تعریف و تدوین شده اند.

, دوم: , دوم:,

 

,

, ,

 

,

 

,

سوم: هیچ دولت و حکومتی نمی پذیرد که پس از هزینه های هنگفت درمان بیماران کرونایی و تامین و خرید واکسن و تزریق آن به آحاد مختلف مردم که پروسه ای زمان بر و هزینه بر است، عده ای را که تمایلی به تزریق واکسن ندارند را به قیمت سوءتفاهم آنها بحال خود رها کند. حال پاسخ اصلی این موضوع و نکته حائز اهمیت در هشدار کارشناسان سازمان جهانی بهداشت جلوه می کند که بارها در گفت و گو با رسانه ها از خطر ایجاد سویه های دیگر کرونا سخن گفته و هشدار داده اند که این اتفاق بیشتر در افرادی صورت می پذیرد که از تزریق واکسن امتناع کرده اند.

, سوم:, سوم:,

 

,

, ,

 

,

چهارم: چرا باید دولت برای افرادی که بنا به هر دلیلی از الزام تزریق واکسن سرباز زده اند چشم پوشی کند؟ مگر خون این افراد از سایر هموطنانی که بعضا در شرایط دشوار و تحمل صف های طویل مبادرت به تزریق واکسن کرده اند، رنگین تر است.

, چهارم: , چهارم: ,

 

,

, ,

 

,

پنجم: بی تردید می توان ادعا کرد که افراد واکسینه شده هیچکدام میلی به تزریق واکسن نداشته اند؛ چرا که هیچ لذت و منفعتی که فی نفسه انسان ها را وادار به انجام کاری می کند در امر واکسیناسیون نهفته نیست، مضاف بر آنکه چند ده میلیون هموطنی که مبادرت به تزریق واکسن کرونا کرده اند نه امان نامه ای دریافت کرده اند و نه تضمینی گرفته اند که در اثر تزریق واکسن خطری سلامت و حیات آنها را تحت الشعاع قرار ندهد و به مخاطره نیندازد. لذا هر هموطنی با انجام وظیفه اجتماعی و با رضایت قلبی خود واکسینه شده به این امید که هر چه زودتر کرونا ریشه کن شود و باز خانواده ها دور هم جمع شوند و کسب و کارها رونق بگیرد؛ بنابراین افرادی که از تزریق واکسن تمرد کرده اند در رسیدن به سلامت جامعه و قطع زنجیره انتقال کرونا مقصرند و در این هدف مشترک و ارزشمند فرصت سوزی کرده اند.

, پنجم: , پنجم: ,

 

,

, ,

 

,

ششم: اما در مورد افرادی که با یک نخود سردی شان شده و ناآگاهانه و بی اطلاع از عالم اخبار آغاز محدویت های هوشمند را به حبس خانگی و زندانی کردن و... گره زنده اند باید گفت که دست بر قضا دولت سیزدهم دغدغه بازگشت به شرایط قبل از کرونا را دارد و برای همین تمام هم و غم خود را مصروف کرده تا هرچه زودتر بساط کرونا را برچیده کند. شاهد مثال این امر اطلاعیه شماره یک  وزارت کشور است که بعدازظهر روز گذشته در رسانه ها با تیتر« اقدامات جدی وزارت کشور برای کاهش محدودیت های کرونایی» منتشر شد که برای علاقه مندان جستجوی عبارت تیتر کافی است که به حقیقت مطلب دست پیدا کنند؛ البته اگر در پی دست یافتن به حقیقت هستند.

, ششم: , ششم: ,

 

,

حرف آخر

, حرف آخر, حرف آخر,

, , , ,

 

,

انتظار عامه مردم از دولت این است که با تمام افرادی که از واکسینه شدن امتناع کرده اند، برخوردی جدی و سلبی داشته باشد؛ چرا که چشم پوشی از تمرد این افراد جفا در حق سایر هموطنانی است که واکسینه شده اند. بی تردید می توان با تزریق واکسن از بیماری مهلکی که بنابه گفته متخصصان تا سالهای سال مزاحم و همزیست آدمی خواهد بود تا حدودی در امان ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه