اخبار داغ

انجمن نویسندگان آمریکا انتخاب کرد؛

معرفی ۱۰۱ فیلمنامه برتر قرن ۲۱ / «جدایی نادر از سیمین» ‌در فهرست

معرفی ۱۰۱ فیلمنامه برتر قرن ۲۱ / «جدایی نادر از سیمین» ‌در فهرست
انجمن نویسندگان آمریکا اسامی ۱۰۱ فیلمنامه برتر قرن بیست و یکم را منتشر کرد و در این میان «جدایی نادر از سیمین» را نیز به عنوان یکی از این فیلمنامه‌های برتر برگزید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ددلاین، فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» به عنوان یکی از ۱۰۱ فیلمنامه برتر قرن بیست و یکم انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

انجمن نویسندگان آمریکا اسامی ۱۰۱ فیلمنامه برتر ۲۲ سال پیش را انتخاب کرد و فیلمنامه فیلم «برو بیرون» نوشته جوردن پیل را که برنده اسکار هم شده بود به عنوان برترین آنها انتخاب کرد.

,

در این فهرست فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» نوشته اصغر فرهادی در رده ۶۶ جای گرفته است.

,

«درخشش ابدی یک ذهن بی‌نقص»، «شبکه اجتماعی»، «انگل»، «جایی برای پیرمردان نیست» و «مهتاب» ۶ فیلمنامه رده ۲ تا ۶ این فهرست را تشکیل داده‌اند. همه این فیلمنامه‌ها موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اسکار شده‌اند. اما ۳ فیلمنامه از ۴ فیلمنامه بعدی فهرست انجمن شامل «خون به پا خواهد شد» در رده ۷، «لعنتی‌های بی‌شرف» در رده ۸ و «مومنتو» در رده ۱۰ موفق به کسب اسکار نشده‌اند. در رده ۹ فیلمنامه «تقریبا مشهور» نوشته کامرون کرو جای دارد که موفق به کسب جایزه اسکار فیلمنامه اقتباسی شده بود.

,

در این فهرست کریستوفر نولان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و ۴ فیلمنامه وی در آن جای گرفته‌اند که شامل «مومنتو» از سال ۲۰۰۰، «شوالیه تاریکی» از سال ۲۰۰۸ در رده ۲۶، «تلقین» یا «سرآغاز» از سال ۲۰۱۰ در رده ۳۷ و «پرستیژ» از سال ۲۰۰۶ در رده ۸۲ جای گرفته‌اند. وی «شوالیه تاریکی» و «پرستیژ» را با همکاری برادرش جاناتان نولان نوشته است.

,

کوئنتین تارانتینو ۳ فیلم در فهرست دارد که شامل «لعنتی‌های بی‌شرف» از سال ۲۰۰۹، «روزی روزگاری در هالیوود» از سال ۲۰۱۹ و «جانگوی رها شده» از سال ۲۰۱۲ است.

,

برادران کوئن نیز با «جایی برای پیرمردان نیست» از سال ۲۰۰۷، «مرد جدی» از سال ۲۰۰۹ و «درون لوین دیویس» از سال ۲۰۱۳، ۳ فیلمنامه برتر را به خود اختصاص داده‌اند. آلفونسو کوارون نیز ۳ فیلمنامه در این فهرست دارد که شامل «بچه‌های مردان» از سال ۲۰۰۶ در مکان ۱۸، «روما» از سال ۲۰۱۸ در مکان ۶۲ و «و مادرت را هم» از سال ۲۰۰۱ در مکان ۸۶ است.

,

پل توماس اندرسون نیز ۳ فیلم «خون به پا خواهد شد»، «مرشد» و «رشته خیال» را در این فهرست دارد اما برای هیچیک از آنها موفق به نامزدی اسکار در بخش فیلمنامه نشده است.

,

«املی»، «زودیاک»، «داستان اسباب بازی ۳»، «گلادیاتور»، «چاقوها بیرون»، «بردمن»، «زندگی دیگران»، «کمبود بزرگ»، «پسر بچگی»، «سخنرانی پادشاه»، «پیش از غروب»، «۱۱ یار اوشن» و «لالا لند» از دیگر فیلمنامه‌های منتخب قرن هستند.

,

رده ۱۰۱ را نیز «دفترچه امیدبخش» نوشته دیوید اوراسل به خود اختصاص داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه