اخبار داغ

در بازدید رییس کمیته ملی المپیک از اردوی وزنه برداری چه گذشت؟

مرادی: تاکنون چنین تحقیری ندیده بودم، اگر وزنه برداری مهم نیست در آن را ببندید/ صالحی‌امیری: وزنه برداری پرچمدار بوده، آنهایی که دوپینگ کردند، جواب بدهند

مرادی: تاکنون چنین تحقیری ندیده بودم، اگر وزنه برداری مهم نیست در آن را ببندید/ صالحی‌امیری: وزنه برداری پرچمدار بوده، آنهایی که دوپینگ کردند، جواب بدهند
رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی وزنه برداری بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص مشکلات اعزام وزنه‌برداری به مسابقات جهانی تاشکند، اظهارداشت: متاسفانه وزیر را نتوانستم ببینم. تیم قرار است به مسابقات اعزام شود اما هنوز پول نداریم. برای رشته‌ای که مدال آور بوده تاکنون چنین تحقیری را ندیده بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: ۲ تا فرش دارم و حاضرم بفروشم و ارز بگیریم. در این چند سال چنین وضعیتی ندیده بودم. اتفاقاتی افتاد که نمی‌خواهم بازگو کنم. اگر وزنه برداری اولویت نیست، در آن را ببندید. من مطمئنم مقام عظمای ولایت از کسب عناوین خوشحال خواهند شد و معاندین ناراحت. اقدامات هم انجام شده اما تا به حال ندیده بودم ورزش کشور این چنین باشد‌ خوشبختانه سیاسی هم نیستیم اما از استرس خوابم نمی‌برد. 

,

 

,

مرادی تصریح کرد: این ظلم را به کجا ببرم؟ می‌خواهید من نباشم بگویید خداحافظ تا ظلمی علیه وزنه‌برداری نباشد. لنگ ۴۰ - ۵۰ هزار دلار هستیم تا تیم را بفرستیم. چطور مربی خارجی می‌آورند و قراردادهای کلان می‌بندند اما با یک ورزشکار که می‌خواهد دل مردم را شاد کند، اینگونه رفتار می‌کنند.

,

 

,

 

,

*صالحی امیری: وزنه برداری بعد از کشتی پرچمدار بوده، آنهایی که دوپینگ کردند، جواب بدهند

,

رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از اردوی وزنه‌برداری، اظهار داشت: من با علی مرادی و برخواه صحبت داشتم. من شناخت زیادی از مرادی دارم، او اخلاق مدار و ریشه‌دار است. همیشه در جمع دوستان مشترک او را به اخلاق‌مداری می شناسیم. او تعصب زیادی به کارش داشته و وزنه‌برداری را از بچه هایش بیشتر دوست دارد.

,

 

,

رئیس کمیته ملی المپیک، یادآور شد: خیلی‌ها برای تخریب آمدند و گفتند وزنه‌برداری در توکیو نتیجه نگرفته است اما وزنه برداری ۲ سهمیه داشت. چرا تخریب می‌کنید؟ مگر آنچه اتفاق افتاد، نتیجه کار مرادی یا برخواه بود؟ آنهایی که دوپینگ کردند جواب دهند. پاک ترین دوران وزنه‌برداری مربوط به همین دوران است.

,

 

,

وی با اشاره به نتایج المپیک توکیو، خاطرنشان کرد: من در سالن وزنه‌برداری بودم و دیدم چه شرایطی دارند. یک اشتباه جزئی بود وگرنه هر دو عزیز روی سکو می‌رفتند. علی داوودی هم آبروداری کرد. تضعیف وزنه‌برداری چه سودی برای ورزش ایران دارد؟ همیشه باید از وزنه‌برداری که بعد از کشتی پرچمدار بوده، حمایت شود. تضعیف وزنه‌برداری خیرخواهی نیست و اگر بناست در هانگژو هدف‌گذاری پنجم و ششم داشته باشیم، به وزنه‌برداری نیاز داریم. سجادی چند بار به من گفت برخواه بهترین مربی است و باید قدردان او باشیم.

,

 

,

صالحی‌امیری با اشاره به مدال زنان وزنه‌بردار، عنوان کرد: فدراسیون جسارت داشت و ورزش زنان را احیا کرد. بغض نهفته وزنه‌برداری ترکید و غیرت و غرور به نمایش گذاشته شد. ورزشکار ما با بالا بردن وزنه نشان داد حجاب مانع نیست. وزارت و کمیته برای برداشتن موانع باید کنار فدراسیون‌ها باشند. حمایت، هدایت، نظارت و برداشتن موانع باید باشد چون سال مانع‌زدایی هست که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند. 

,

 

,

وی افزود: با وزارت گفت‌وگو می‌کنیم و تلاش می‌کنیم موانع را برداریم‌. این تیم اعزام خواهد شد و ما در حد توان‌مان کمک می‌کنیم. برای تهیه بلیت و هزینه‌های اعزام به وزنه‌برداری کمک خواهیم کرد‌ با گفت‌وگو و آرامش مشکل حل خواهد شد. این نیروی جوان باانگیزه حتما در هانگژو سربلند خواهد بود و لبخند را روی لبان مردم ایران می‌آورد. مطمئن هستیم در پاریس ۲۰۲۴ پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید. 

,

رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: ما اینجا هستیم تا اعلام کنیم کمیته ملی المپیک قدردان شماست و در کنار شماست و هر میزان که در توانمان باشد در کنار شما خواهیم بود،ما نمی توانیم فدراسیون ها را در شرایط سخت رها کنیم رسالت کمیته  ملی المپیک برنامه ریزی، حمایت، نظارت و مانع زدایی است. امسال سال مانع زدایی نام گذاری  شده و چه زیباست و تبدیل به گفتمان شده و از طرف شخص اول کشور مطرح شده و ما نیز موظف هستیم موانع را از سر راه ورزش قهرمانی برداریم. ما قول می‌دهیم باز هم کمک می کنیم و این‌تیم باید اعزام شود.

,

 

,

صالحی امیری خاطر نشان کرد: انگیزه من از حضور در کنار شما تنها خدا قوت گفتن به شما و اعلام حمایت از شما بود، وزنه برداری خیلی ورزش سخت و سنگینی است. مطمین‌باشید این نسل وزنه برداری دنیا را پشت سر می‌گذارد با این انگیزه و جدیت تلاش می کنیم مشکل برطرف شود.

,

 

,

آنچه برای ما اهمیت دارد درخشش وزنه برداری ما در آسیا و جهان است. من مطمئنم که این تیم در هانگژو قهرمان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه