اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

برخی روستاهای چهارمحال‌وبختیاری امکانات آموزشی ندارند/ برای خرید نفت در مناطق محروم بودجه نداشتیم

برخی روستاهای چهارمحال‌وبختیاری امکانات آموزشی ندارند/ برای خرید نفت در مناطق محروم بودجه نداشتیم
فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بدنبال این هستیم که مشکلات آموزش و پرورش حل شوند اما امسال برای خرید نفت مناطق محروم بودجه نداشتیم و از یک بانک‌ها بصورت مساعده اعتبار گرفتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تشکر از دغدغه‌مندی شوراها نسبت به مسائل و مشکلات مردمی، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که کلیه مشکلات مدارس استان را حل کنیم اما با وجود شرایط اقتصادی باید مسائل را اولویت بندی کنیم و  برای آرمان‌ها گام برداریم، از آنجائیکه آموزش و پرورش آینده ساز است انتظار می رود که کلیه مسئولین دستگاه ها و نهادها، آموزش و پرورش را در عمل تنها نگذارند.
وی افزود: کسی که معلم می شود باید فقط تدریس کند اما گاهی برخی معلم ها از وظیفه ذاتی‌شان دور می شوند، اگر عضو شورای شهر می خواهد از مدرسه بازدید کند باید با مدیر آموزش و پرورش شهرستان هماهنگ کند به این دلیل که شوراهای اسلامی ناخودآگاه خودشان را مقابل مدیر نگذارند.
قائد امینی تصریح کرد: آموزش و پرورش در دوران کرونا تنها اداره ای در استان بوده که رشد نزدیک سه نمره ای داشته و لازم می دانم از مدیر اداره آموزش و پرورش اردل و سایر مسئولین ذیربط تقدیر و تشکرکنم که امسال از شهرستان اردل ۳ المپیاد کشوری داشتیم و 33 دانش آموز تربیت معلم قبول شدند.
وی با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش استان از اواخر سال ۹۷ تاکنون ۸۹ پروژه خیری داشته، افزود: سال گذشته در زردلیمه کانکس تکه ای برای کلاس دانش آموزان خریداری و در آن منطقه نصب کردیم در دم آب زمین خواستیم که مدرسه بسازیم ولی برای واگذاری زمین همکاری نکردند.
قائد امینی با اشاره به اینکه بعضی روستاها واقعا امکانات آموزشی ندارند، گفت: سعی می کنیم امکانات را بطور عادلانه در استان توزیع نمائیم، اکنون عمده‌ترین مشکل ما مدارس دو شیفته هستند، در برخی مدارس دانش آموز فوق العاده زیاد داریم و بدنبال این هستیم که مشکلات حل شوند اما امسال برای خرید نفت مناطق محروم بودجه نداشتیم و از یکی از بانک ها بصورت مساعده اعتبار گرفتیم.
وی گفت: بازنشسته ای که سنوات و پاداش آن پرداخت نشده از اداره کل ناراحت نشود اعتبارات الان متمرکز است و دست ما نیست، ۵۲ هزار معلم حق التدریس پیش دبستانی در کشور هستند که حدود ۱۳۰۰نفر از آنها در استان ما طبق قانون استخدام شدند و این جزء اختیارات مدیر کل استانی نبوده. با توجه به اینکه ۱۴۵۹ معلم بازنشسته داریم از طرفی مجوز برای استخدام مجدد نداریم و از طرف دیگر اعتبارات کافی برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنها وجود ندارد و اخیراً نیز اعلام کردند ادارات، اماکن مازاد را بفروشند تا پاداش ها را پرداخت کنند و ما تنها استانی بودیم که تاکنون هیچ ملکی را نفروختیم.
قائد امینی تصریح کرد: دوره های آموزشی بصورت مرتب برای معلمین برگزار می کنیم که برخی از این دوره ها بصورت شهرستانی صورت خواهند گرفت، تا دانش مدرسین آموزش و پرورش به روز گردد و قطعاً نیروهایی نیز که جدید جذب آموزش و پرورش می شوند را با ارائه آموزش های ضمن خدمت سامان دهی می کنیم و معتقدیم که شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز از آموزش و پرورش جدا نیستند و هدف هر دو جلب رضایت مردم است.
وی اذعان داشت: معلم هایی که بصورت حق التدریسی استخدام شدند را در پایه‌های حساس نمی گذاریم. اعضای شوراها نیز ضمن هماهنگی با شهرداران جهت پرداخت 4%، با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در ارتباط باشید و معضلات مردمی را به آنها منتقل کنید تا در شورای آموزش و پرورش شهرستان ها و استان مطرح و پیگیری کنیم.
قائد امینی گفت: مسائل و مشکلات اساسی و زیرساختی حوزه آموزش و پرورش استان را با همکاری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آماده کردیم تا از طریق ریاست جمهوری پیگیری کنیم ، تاکنون علاوه بر اعتبارات دولتی تخصیصی، دو مرتبه مساعده از سازمان برنامه و بودجه کشور برای آموزش و پرورش اخذ شد که برای تکمیل پروژه ها یک مرحله 98 میلیارد تومان و برای جمع کردن بخاری های نفتی 45 میلیارد تومان واریز شد.
وی افزود: از سهمیه جذب معلم بگیر تا جذب اعتبار برای تکمیل و احداث پروژه ها در استان تابحال کوتاهی نکردیم و برای همه شهرستان ها بر اساس شهرستان ها بطور عادلانه اعتبارات و نیرو ها را توزیع می کنیم حتی برای شلیل و سرآقا سید به سختی و با رایزنی از وزارت خانه معلم اعزام کردیم.
قائد امینی افزود: امسال طرح محرومیت‌زدایی اتفاق افتاده اخیراً طی جلساتی با سپاه تصمیم گرفتیم که بسیاری از پروژه ها را بصورت امانی به سپاه بسپاریم تا با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی اقدام کنیم.
وی خاطر نشان کرد: همچنین لازم است بدانید مشکل اداره کل نوسازی مدارس استان با پیمانکاران بسیار است چراکه باید با افرادی خاص فقط  قرارداد بندند، نوسان قیمت در بازار زیاد است و پرداختی به پیمانکاران از طریق اوراق صورت می گیرد.
قائد امینی در پایان گفت: آموزش و پرورش نمی‌توانند موسسات کنکور افتتاح کنند اگر کسی درخواست بدهد و ساختمان معرفی کند حمایت می‌کنیم، از شوراها می خواهیم جلسات با ادارات شهرستانی بیشتر برگزار کنند چراکه شما نیروهای کمکی هستید و اگر کمک نکنید سال‌های آینده شرایط بحرانی تر خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه