اخبار داغ

سرلشکر سلامی:

پرنده‌های بدون‌سرنشین ایرانی در هر نقطه‌ای می‌توانند عملیات کنند

پرنده‌های بدون‌سرنشین ایرانی در هر نقطه‌ای می‌توانند عملیات کنند
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز پرنده‌های بدون سرنشینی ساخته‌ایم که می‌توانند در هرجایی بنشینند و عملیات انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین بزرگداشت مقام پرستار و دانشجو که در مرکز همایش های صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه در پیامبر اکرم ص در خصوص صبر ، اخلاق نیک و شرح صدر آمده است در وجود حضرت زینب سلام الله علیها وجود دارد و نام گذاری این روز بزرگ به عنوان روز پرستار یک تقارب افتخار انگیز برای همه پرستاران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: کلمات قادر نیست گوشه ای از جمال درخشان پرستاری را ترسیم کند، با چه واژه ای می توان جهاد پرستاران را در درگیری با بیماری مرموز و به خطر انداختن جان خود برای نجات انسان‌ها تعریف کرد، کسی که یک انسان را به حیات برگرداند و نور امید را در چشمان یک بیمار روشن کند به واقع نجات تمام بشریت است.

,

فرمانده کل سپاه گفت: وقتی یک انسان احیا می‌شود قابلیت خلقت یک علم از او ممکن می‌شود و این ابعاد تاثیر پرستاری و طبابت را نشان می دهد. ظرف دو سال گذشته هویت و شخصیت پرستاران و پزشکان شکوه خاصی پیدا کرده است و شهدای سلامت نشان دهنده این حجت است که پرستاران با فداکاری تلاش کرده اند.

,

سرلشکر سلامی با اشاره به رشادت های رزمندگان و پرستاران و پزشکان در دفاع مقدس گفت: ما در دفاع مقدس سبقت گرفتن برای شهادت را دیده‌ایم و پرستاران و پزشکان همواره از نزدیک در میدان خطر حضور دارند تا بیماران نجات پیدا کنند که این عزمت را نمی شود بیان کرد.

,

وی تاکید کرد: نمی‌توان شدت گذشت پرستاران را بیان کرد اما همه ما شفا بخش بودن خدمات پرستاران را دیده‌ایم. سهم پرستار و پزشکان در سلامت بیماران بیش از دارو است و درمان فقط دارو نیست و محبت و توجه پزشک و پرستار نقش اساسی را در درمان بیمار دارد.

,

فرمانده کل سپاه، صبر و ایستادگی پرستاران را اعجاز آمیز دانست و افزود: امیدواریم با تلاش برای حل مشکلات شما عزیزان، گوشه ای از خدمات شما را جبران کنیم، اگر چه که می‌دانیم شما بدون چشم‌داشت خدمت می‌کنید.

,

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود به با تبریک روز دانشجو گفت: کشور به وسعت قدرت ذهن ها بزرگ می شود و بزرگی یک کشور به وسعت جغرافیایی، قدرت دفاعی و اقتصادی آن نیست، بزرگی کشورها به وسعت ذهن و دانش افراد مردم آن کشور است.

,

وی تاکید کرد: بزرگی یک ملت در بزرگی و عظمت ذهن و قلب و روح آنهاست و قدرت عاریه‌ای، یک ملت را بزرگ نمی‌کند. ما در حال پیشرفت هستیم و رشد کرده‌ایم، من خود در این سال‌ها شتاب علمی کشور را دیده‌ام و این تفاوت را حس کرده‌ام و با قدرت می گویم ما بسیار رشد کرده ایم.

,

فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در حوزه ماهواره برها گفت: ما قبل از انقلاب درباره ماهواره ها همه چیز را می‌خواندیم اما تصور اینکه یک روز بتوانیم آن را بسازیم برایمان متصور نبود اما امروز وقتی ماهواره و ماهواره‌برهایی می‌سازیم که بیش از ۶۴ هزار قطعه دارد و این ماهواره را با ماهواره‌بر در مدار قرار می‌دهیم یعنی رشد علمی بسیار بالایی داشته‌ایم.

,

سرلشکر سلامی ادامه داد: نمونه‌های از این دست مانند پرنده‌های بدون سرنشین که آنها را در انواع مختلف تولید و به پرواز در می‌آوریم. این پرنده‌ها در هرجایی می‌توانند بنشینند و عملیات انجام دهند در حالی که ما تحریم هستیم و هیچ کسی در این مسیر به ما کمک نکرده است و ما با تلاش خود به این جایگاه رفیع رسیده ایم.

,

وی ادامه داد: پیشرفت های علمی کشور در حوزه های مختلف نشان دهنده جهاد علمی دانشجویان و دانشمندان ماست که از همه آنها تشکر می‌کنم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه