اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی:

ثبت ۲۴۲ ولادت چند قلوزایی در خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۰/ جاجرم همچنان کمترین میزان ولادت‌های استان را داراست

ثبت ۲۴۲ ولادت چند قلوزایی در خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۰/ جاجرم همچنان کمترین میزان ولادت‌های استان را داراست
علی زاهدی نیا گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد ۹ هزار و ۲۰۴ واقعه ولادت تک زایی و ۲۴۲ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی بوده که از این تعداد ۱۱۶ واقعه دوقلوزایی، ۲ واقعه سه قلو زایی و ۱ واقعه چهارقلوزایی به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی‌نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی ۹ هزار و ۴۴۶ ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد چهار هزار و ۸۸۷ نوزاد پسر و چهار هزار و ۵۵۹ نوزاد دختر هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱.۶ درصد کاهش همراه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، نسبت جنسی در استان طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰،  ۱۰۷ حاصل می شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا گفت: علاوه براین از کل موالید ثبت شده طی هشت ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۳۹۴ واقعه شهری و سه هزار و ۵۲ واقعه روستایی است که با توجه به جمعیت میان دوره ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، ۱۵.۶ در هزار است که از متوسط کشوری بالاتر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران ۲۵-۲۹ سال با تعداد دو هزار و ۵۶۵ رویداد ولادت اختصاص یافته است.

علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در رابطه با آمار چندقلوزایی در استان نیزگفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد ۹ هزار و ۲۰۴ واقعه ولادت تک زایی و ۲۴۲ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی بوده است.

وی افزود : از تعداد ولادتهای حاصل از چندقلوزایی تعداد   ۱۱۶ واقعه دوقلوزایی ، ۲ واقعه سه قلو زایی و ۱ واقعه چهارقلوزایی به ثبت رسیده است، که  بیشترین تعداد چند قلوزایی مربوط به شهرستان بجنورد با ۸۳ واقعه دوقلوزایی و ۲ واقعه سه قلوزایی است و شهرستانهای شیروان با ۱۴ واقعه دوقلوزایی و اسفراین  با ۱۱ واقعه دوقلوزایی و شهرستان گرمه  با ۳ واقعه دو قلوزایی و یک واقعه چهار قلوزایی در رتبه های بعدی قرار دارند  

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه گفت: اسامی محمد، امیرعلی، علی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۱۴۳، ۱۴۱، ۱۱۹، ۱۱۵ و ۹۸ پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۱۶۲، ۱۱۲، ۱۰۳، ۸۱ و ۷۷ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

زاهدی نیا یاداور شد: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد پنج هزار و ۵۱۶ واقعه ولادت در هشت ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد ۱۸۳ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت ولادت ها در هشت ماهه سال جاری، جمعیت استان نیز در پایان آبان ماه با تعداد ۴۹۸ هزار و ۸۱۹ نفر مرد و ۴۹۴ هزار و ۱۷ نفر زن،   ۹۹۲ هزار و ۸۳۶ نفر برآورد می شود که از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۱۵۵ نفر شهری و ۴۳۵ هزار و ۶۸۱ نفر روستایی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه