اخبار داغ

استاندار تهران مطرح کرد:

انباشت پروژه‌های نیمه تمام روی دست استانداری تهران

انباشت پروژه‌های نیمه تمام روی دست استانداری تهران
استاندار تهران با اشاره به وجود انبوه پروژه‌های نیمه تمام انباشت شده‌ای که در دولت‌های قبلی کلنگ‌زنی شده و تاکنون اجرایی نشده‌اند، از این‌رو سیاست اصلی ما در مدیریت استان تهران تکمیلی پروژه‌های پیشین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محسن منصوری ظهر امروز در حاشیه گردهمایی دانشجویان دانشگاه‌های استان تهران که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:یکی از اشکالات اساسی و بی‌تدبیری در مدیریت کشور تعریف پروژه‌های انبوه است، به طوریکه امروز بسیاری از آن‌ها نیمه تمام مانده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد نیمه تمام در شهر و استان تهران، گفت: از این‌رو منطق مالی و مهندسی حکم می‌کند که تا پیش از تکمیل و اجرایی کردن پروژه‌های نیمه تمام باقی‌مانده، پروژه‌های جدیدی تعریف و اجرایی نشود، البته مگر آنکه نیاز به اجرای پروژه‌ای ضروری و بحرانی باشد.
,
 
,
استاندار تهران تاکید کرد: به این ترتیب در این دوره از مدیریت کلانشهر و استان تهران در وهله اول توان خود را روی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نبمه کاره و ناتمام گذاشته‌ایم و همه سعی‌مان این است که در این مدت پروژه جدیدی را شروع نکنیم.
,
 
,
فعالیت سایت زباله آرادکوه با شیب ملایم متوقف شود
, فعالیت سایت زباله آرادکوه با شیب ملایم متوقف شود, فعالیت سایت زباله آرادکوه با شیب ملایم متوقف شود,
 
,
منصوری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص معضلات سایت زباله آرادکوه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن برای ساکنان شهرستان ری، بیان کرد: معتقدیم مجموعه آرادکوه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده، البته نباید با این مسئله به صورت احساسی برخوردر کرده و به دنبال جلوگیری از دفن زباله در این سایت بود چرا که این موضوع عملا امکان‌پذیر نیست.
,
 
,
وی تاکید کرد: سایت زباله آرادکوه در سال‌های گذشته و در شرایطی که جمعیت تهران تنها یک پنجم جمعیت کنونی آن بوده ایجاد و چندین هزار میلیارد تومان در این سایت زیاله هزینه و زیرساخت تعریف شده است، اما اکنون به واسطه گسترش و توسعه شهر، در مجاروت آن قرار گرفته و به این ترتیب دامنه مشکلات آن افزون‌تر شده است.
,
 
,
استاندار تهران افزود: به منظور رفع این نقیصه با شهردار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حال گفتگو و رایزنی هستیم و به نظر می‌رسد باید با یک شیب تدریجی این سایت زباله از شهر خارج شود، به هر روی تصمیم‌گیری برای این منظور نه دفعی که کارشناسانه است، البته بحث‌هایی نیز درباره منطقه جایگزین این سایت وجود دارد.
,
 
,
منصوری ادامه داد: پیشتر منطقه هوشنگ‌آباد برای احداث سایت زباله جدید معرفی شده بود که گویا انتقاداتی به آن وارد است، از این‌رو به دنبال یافتن مکان جایگزین برای سایت دفع زباله کلانشهر تهران هستیم تا در صورت امکان محیط متناسب و بدون حاشیه‌ای را برای پایان دادن به مشکلات سایت دفن زباله یافت.
,
 
,
وی در خصوص رفع معضل روان‌آب‌هایی که از تهران به مناطق و شهرستان‌های جنوبی می‌ریزند، گفت: با توجه به شرایط نه چندان مناسب مجموعه ذخایر آبی استان، یکی از سیاست‌های اصلی در سطح استان تهران بازچرخانی آب است و می‌کوشیم در حد توان از هدررفت آب جلوگیری شود، بنابراین روان‌آب‌ها و پساب‌ها نیز باید وارد چرخه فاضلاب و تصفیه شوند.
,
 
,
استاندار تهران با اشاره به فعالیت تصفیه خانه تهران، خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح، اجرا و سازماندهی شبکه بالادستی، همه روان‌آب‌ها وارد تصفیه‌خانه‌ها شده و سپس آب تصفیه شده و استاندارد وارد چرخه و مدار می‌شود، بنابراین با برگزاری جلسات مکرر برای این منظور هدف این است که این مهم متناسب با منابع اعتباری اجرایی و عملیاتی شود.
,
 
,
تعاونی‌ها قید ساخت مسکن در ارتفاع ۱۸۰۰ متری را بزنند
, تعاونی‌ها قید ساخت مسکن در ارتفاع ۱۸۰۰ متری را بزنند, تعاونی‌ها قید ساخت مسکن در ارتفاع ۱۸۰۰ متری را بزنند,
 
,
منصوری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مشکلات تعاونی‌های ۳۳گانه تهران، بیان کرد: معتقدم در این موضوع نباید مردم را سر کار گذاشت، بنابراین شهرداری و فرمانداری‌ها هیچگونه مجوزی را به تعاونی‌ها برای ساخت و ساز در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری نخواهند داد، بلکه افراد می‌توانند با دریافت زمین‌های جایگزین اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.
,
 
,
وی تاکید کرد: متاسفانه طی سالیان متمادی موضوع ساخت و ساز تعاونی‌ها در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متری معطل مانده است،بنابراین با بررسی و مطالعه جزییات پرونده اعلام می‌کنم که منع قانونی برای ساخت و ساز در این مناطق وجود دارد، چرا که فرآیند تغییر کاربری و الحاق به بافت آن‌ها طی نشده و تنها راه این است که متقاضیان زمین‌های جایگزین را دریافت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه