اخبار داغ

کمیته انضباطی در برخورد با معترضین به داوری‌ها منفعل عمل کرده؛

یزدی: هیچکدام از مدعیان ثبات ندارند/ برخی با اتکا به مسائل غیرفنی سرمربی می‌شوند!

یزدی: هیچکدام از مدعیان ثبات ندارند/ برخی با اتکا به مسائل غیرفنی سرمربی می‌شوند!
کارشناس و مربی فوتبال ایران گفت: تمسک سرمربیان به مسائل غیرفنی برای رسیدن به نیمکت تیم‌ها باعث افت کیفی لیگ برتر شده.
[

داریوش یزدی، سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پیرامون افت کیفیت لیگ بیست‌ویکم اظهار داشت: فوتبال باشگاهی دست‌خوش حواشی و اتفاقات نادرست زیادی شده؛ از منع حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها که خود یه ارزیاب و تهییج‌گر مناسب بوده‌اند گرفته تا افزایش تنش بین مدیران، کادرهای فنی و بازیکنان و تغییرات مستمر روی نیمکت‌ها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: تمرکز تیم‌ها با لطمه مواجه شده و کیفیت لیگ به حاشیه رفته؛ از این رو لیگی با فقر گل را شاهد هستیم.
,
 
,
وی بااشاره به تفکر تدافعی مربیان لیگ برتری بیان داشت: سیستم ۵ دفاعه تفکر مربیان نیست و کادرهای فنی به سیستم ۳ دفاعه مدرن گرایش دارند اما عدم ثبات مربیان روی نیمکت‌ها و ترس از برکناری، تیم‌ها را دفاعی‌تر می‌کند. دلایل زیادی برای عقب‌نشینی تیم‌ها وجود دارد.
,
 
,
سرمربی پیشین تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره تأثیر فقدان ستاره‌ها بر افت کیفی لیگ برتر تأکید داشت: در فوتبال دنیا دیگر ستاره‌محوری جایش را به مربی و تیم‌محوری داده اما این نگرش در فوتبال ما تاکنون نمود نداشته. مربیان باید خودشان را آپدیت نگه دارند تا بتوانند از تنوع تاکتیکی و سبک‌های مدرن بهره ببرند.
,
 
,
یزدی در ادامه گفت: تیم‌های بزرگ همه مربی و تیم‌محور هستند اما اگر مربیان ما خودشان را به‌روز می‌کردند، این اتفاق در فوتبال ما هم رخ می‌داد. چرا سرمربیان به دنبال امور حاشیه‌ای هستند و با تمسک به مسائل غیرفنی به نیمکت‌ها می‌رسند؟ این‌ها باعث افت کیفی لیگ از نظر فنی شده.
,
 
,
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد مدعیان لیگ برتر تاکنون عنوان داشت: همین تیم‌های بالانشین مدعی هستند اما عامل نگران کننده عدم ثبات آن‌هاست. تیم‌ها برای قهرمانی باید ثبات داشته باشند و این نوسان‌های بسیار برای‌شان مهلک است.
,
 
,
این کارشناس فوتبال در ادامه تصریح داشت: تیم فوتبال استقلال حتی در یک نیمه از یک بازی هم ثبات عملکردی ندارد و بی‌نظمی زیادی در بازی‌های این تیم دیده شده. مسائل حاشیه‌ای در استقلال بر متن غلبه کرده و به تمرکز کادرفنی و تیم لطمه‌های زیادی وارد ساخته.
,
 
,
وی در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس هم گفت: ثبات سرخ‌پوشان از نظر کادرفنی بیش‌تر از آبی‌هاست اما این تیم هم نسبت به سال‌های گذشته افت زیادی داشته و حواشی هم به رهبری کادرفنی و کادر مدیریتی مدیریت نشده. پرسپولیس آن کوبندگی و سلطه سابق را از خود نشان نداده.
,
 
,
سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال خوزستان پیرامون سایر تیم‌های مدعی خاطرنشان داشت: تیم‌های سپاهان و گل‌گهر با تشکیل یک هارمونی خوب بین کادرفنی و مدیریتی، نتایج خوبی گرفته‌اند و ثبات بهتری هم نسبت به سال‌های قبل دارند. البته که فکر می‌کنم نتایج تیم فوتبال آلومینیوم تاکنون یک اتفاق بوده.
,
 
,
او در مورد نقش داوری‌ها در چنین نتایجی ابراز داشت: در کل در حق جامعه داوری فوتبال ایران اجحاف شده و هیچ ارگانی حامی آن‌ها نیست. اعتراض‌های پیاپی باعث حاشیه‌سازی و درنهایت لطمه زدن به تمرکز داوران شده که تأثیرش را هم به کرات دیده‌ایم. با اعتراض‌ها به داوران برخورد خوبی نشده و کمیته انضباطی در محرومیت خاطیان منفعل عمل کرده.
,
 
,
یزدی در پایان گفت: اگر پیشرفت در داوری را می‌خواهیم؛ در کنار به‌کارگیری از تجهیزات مدرن باید نظارت‌ها هم بیش‌تر شوند و با حمایت از سوی فدراسیون فوتبال، دغدغه داوران کاهش یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه