اخبار داغ

در گفتگو با بازیکن تیم فوتبال بانوان ملوان مطرح شد

هاجر شاه ملک پور: برای مردم “انزلی” فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد/ “پژمان نوری” اعتبارش را برای “ملوان” گذاشت

هاجر شاه ملک پور: برای مردم “انزلی” فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد/ “پژمان نوری” اعتبارش را برای “ملوان” گذاشت
“هاجر شاه ملک پور” بازیکن تیم بانوان ملوان انزلی است. او در دورانی پا به عرصه فوتبال گذاشت و به قولی فوتبالی شد که فوتبال بانوان آن‌طور که باید و شاید مطرح نبود. “هاجر” از کودکی عاشق فوتبال بود و با همین علاقه پدرش را راضی کرد تا بعد از اخذ دیپلم به‌طور جدی این ورزش را دنبال کند. او اکنون در آخرین سال بازی‌اش در مستطیل سبز وارد عرصه مربی‌گری شده و اهدافش را در رده‌های بالاتر دنبال می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ۸دی، “هاجر شاه ملک پور” بازیکن تیم بانوان ملوان انزلی است. او ۱۶سال عضو تیم ریشه دار و با اصالت ملوان بندرانزلی است که البته دوسال از دوران انحلال این تیم را در تیم های تهرانی و بوشهری توپ زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
شاه ملک پور در دورانی پا به عرصه فوتبال گذاشت و به قولی فوتبالی شد که فوتبال بانوان آن طور که باید و شاید مطرح نبود. او از کودکی عاشق فوتبال بود و با همین علاقه پدرش را راضی کرد تا بعد از اخذ دیپلم به طور جدی این ورزش را دنبال کند.
,
 
,
, ,
 
,
وی با حضور در تحریریه پایگاه خبری ۸دی با خبرنگاران این رسانه به گپ و گفت پرداخت  که در ادامه م خوانید:
,
 
,
آرزو داشتم یک روز فوتبالیست شوم
, آرزو داشتم یک روز فوتبالیست شوم, آرزو داشتم یک روز فوتبالیست شوم,
 
,
“هاجر شاه ملک پور” می گوید: علاقه ای که از دوران کودکی داشتم باعث شد که فوتبال را دنبال کنم. در آن زمان، فوتبال بانوان مطرح نبود و از سال ۱۳۸۱ فوتسال بانوان شکل گرفت آن هم در شهر ما یعنی خشکبیجار وجود نداشت و از آنجا که پدرم اصرار داشت مدرک دیپلم را بگیرم و هروقت درسم تمام شد دنبال فوتبال بروم پذیرفتم و از ۱۸سالکی در خمام به عضویت تیم فوتسال بانوان به مدت یک سال و نیم درآمدم‌ و اولین مربی من خانم خدیجه رجب زاده بود و بعد از شکل گیری تیم ملوان انزلی، خانم ایراندوست تست گرفتند و از اسفند سال ۱۳۸۳ به عضویت تیم بانوان ملوان انزلی در آمدم.
,
 
,
وی با اشاره به مقام ها و افتخاراتش در تیم ملوان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ که فوتبال را با ملوان شروع کردم قهرمان زیرگروه دسته یک، دو قهرمانی و چهار نائب قهرمانی، قهرمانی تورنمت پاکستان و یک قهرمانی جام حذفی را کسب کردیم.
,
 
,
بازیکن فوتبال بانوان ملوان با بیان اینکه همیشه آرزو داشتم یک روز فوتبالیست بشوم و به آن رسیدم، گفت: هدف دیگری که برای آینده ام دنبال می کنم این است که یک مربی بزرگ فوتبال برای شهر و کشورم شوم و مطمئنم به آن هم خواهم رسید.
,
 
,
مشکل اصلی در ورزش بانوان عدم وجود اسپانسر است
, مشکل اصلی در ورزش بانوان عدم وجود اسپانسر است, مشکل اصلی در ورزش بانوان عدم وجود اسپانسر است,
 
,
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ۸دی مبنی بر اینکه چه ظرفیت ها و پتانسیل هایی در ورزش بانوان وجود دارد که تاکنون به آن پرداخته نشده، گفت: مشکل اصلی عدم وجود اسپانسر است زیرا تاکنون پوشش خبری آن طور که باید نبوده است و اسپانسرهایی که از باشگاه حمایت می کردند نفع شخصی نداشته و در هرجایی به خاطر عشق به تیم شهرشان داشتند پای کار بودند. اما در سال دو سه سال اخیر فوتبال بانوان خیلی رشد کرده و اسپانسرها پای کار آمدند.
,
 
,
این بازیکن فوتبال ملوان انزلی، ادامه داد: وجود اسپانسرها در اخذ قراردادهای مالی با بازیکنان خیلی مهم است اما از آنجا که فوتبال بانوان دید رسانه ای قابل توجهی ندارد شاید برای اسپانسرها سودآور نباشد البته به جزء تیم فوتبال بانوان انزلی که از یک تیم رسانه ای قوی برخوردار است. در این چندسالی هم که فوتبال بانوان دیده شد به دلیل تلاش های تیم رسانه ای ملوان انزلی بوده و هر بازیکنی که به این تیم می آید می داند که از تیم رسانه ای قوی برخوردار است. رسانه که قوی باشد، اسپانسرها بیشتر می شود و فوتبال بانوان پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
,
 
,
برای مردم انزلی فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد
, برای مردم انزلی فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد, برای مردم انزلی فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد,
 
,
وی با بیان حسش در هنگام بازی در زمین فوتبال بیان کرد: من در لحظه به خوشحالی مردم شهرم و خانواده ام که با برد تیم چقدر خوشحال می شوند فکر می کنم و اینکه شهر انزلی یک شهر فوتبال دوست است. برای مردم انزلی فوتبال مردان و زنان فرقی ندارد. همه مردم برای بازیکنانشان احترام خاصی قائل اند و ما هم در همه ی این سال ها به عشق همین مردم بازی کردیم زیرا انزلی یک شهر ورزشی و قهرمان پرور است و الان هم ناراحت هستند از اینکه نمی توانند برای تماشای بازی به ورزشگاه بیایند.
,
 
,
تماشای بازی ملوان از تفریحات روز جمعه ی بانوان انزلیچی
, تماشای بازی ملوان از تفریحات روز جمعه ی بانوان انزلیچی, تماشای بازی ملوان از تفریحات روز جمعه ی بانوان انزلیچی,
 
,
شاه ملک پور به علاقه بانوان انزلیچی برای تماشای بازی ملوان اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا بازی ها بدون تماشاگر برگزار شد اما خانم ها به من می گویند منتظرند دوباره ورزشگاه ها آماده ورود تماشاگران شود. یک خانمی که بالای ۵۰ سال سن داشت در این رابطه به من می گفت: « تماشای بازی ملوان از تفریحات روز جمعه ی ما بود و ما هنوز منتظر لحظات ناب تماشای بازی بانوان و دختران شهرمان هستیم».
,
 
,
این بانوی فوتبالیست در ادامه در ارتباط با هم تیمی هایش گفت: ارتباطم با کل تیم خوب است چه کسی که یک ماه است به تیم اضافه شده یا هم تیمی هایی که ۱۶سال است رفیق هستیم. رفقای صمیمی ام خانم ها پگاه نوری، سارا قمی، سپیده نزهتی، معصومه حسرتی و اقبال و… هستند در واقع وقتی دوسال از عمر آشناییمان می گذرد دیگر رفیق هم نیستیم بلکه عضو یک خانواده هستیم.
,
 
,
“سارا قمی: نابغه فوتبال بانوان
, “سارا قمی: نابغه فوتبال بانوان, “سارا قمی: نابغه فوتبال بانوان,
 
,
وی ادامه داد: “سارا قمی” واقعا در فوتبال بانوان نابغه است و این نگاهی که الان به فوتبال بانوان است یک دهه زودتر رقم می خورد، شک نکنید خیلی از بازیکنان ملوان از جمله سارا لیاقت لژیونر شدن را داشتند
,
 
,
شاه ملک پور با اشاره وضعیت مالی فوتبال بانوان تصریح کرد: در فوتبال بانوان وضعیت مالی آنچنانی وجود ندارد، شاید دوسال است که مقداری وضعیت مالی و قراردادها بهتر شده و ما واقعا به دلیل عشق مان به تیم و فوتبال است که ادامه دادیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تفریحی سالم تر از ورزش نیست در واکنش به دیدگاه خاص برخی افراد نسبت به فوتبال بانوان، گفت: دید این دسته از افراد درست نیست که نمی توانند ببینند بانوان کشورشان در عرصه های ملی و استانی بدرخشند. این واقعا برای من دردناک است که از مردی بشنوم که خانم ها را چه به فوتبال! باور کنید خانم ها کمی از آقایان ندارند. پدرم هم اوایل شاید با ورودم به این عرصه مخالف بود اما وقتی علاقه من را دید همیشه حمایتم کرد. آن روزها زمان تمرینات من در انزلی از ساعت ۶ تا ۸ غروب و وقتی پدر از سر کار به منزلی بر می گشت من را از خشکبیجار به محل تمرین می برد و حتی منتظر می ماند تا تمریناتمان تمام شود.
,
 
,
, ,
 
,
این فوتبالیست تیم ملوان با تشویق علاقه‌مندان به فوتبال بیان کرد: در شهر خودم، با آغوش باز در خدمت همه علاقه‌مندان هستم و همه‌چیز نتیجه‌ی تلاش است. من از ابتدا روزی سه وعده تمرین می‌کردم و حتی در ایام کودکی با برادرم در حیاط خانه تکنیکی و تاکتیکی تمرین می‌کردم و با تلاش به آنچه می‌خواستم رسیدم.
,
 
,
دیوانه‌ی ملوانم
, دیوانه‌ی ملوانم, دیوانه‌ی ملوانم,
 
,
بازیکن فوتبال بانوان ملوان در ادامه با اشاره به مدیریت “پژمان نوری” در رأس تیم بیان کرد: ایشان یک فرد با غیرت و تعصب است و یک‌بار به ما حرف خوبی زد و گفت: “من دیوانه‌ی ملوانم و فکر می‌کنم شما هم مثل من هستید که به اینجا رسیده‌اید“. از وقتی‌که به تیم آمدند، ملوان یکی از بهترین سال‌های خود را می‌گذراند و وضعیت تیم بهتر شده است. “آقا پژمان” اعتبار خود را در این راه گذاشت، خیلی ها به اعتبار او از تیم حمایت می‌کنند. راستش را بخواهید در تمام این سال ها هیچ‌وقت چنین مدیری نداشته‌ایم. ما وقتی می‌بینیم کسی در رأس مدیریت تیم است که روزی مثل ما بوده برایمان قوت قلب است و به او افتخار می‌کنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه حدود دو سال است که اسپانسر شخصی به عشق ملوان پای‌کار است، گفت: ملوان در ده رده تیم دارد از نونهالان نوجوان، جوان، ملوان ب، ملوان نوین، آکادمی ملوان، بزرگسال و… است که همه در لیگ یک هستند که آقا پژمان باید همه‌ی این‌ها را مدیریت کند و اسپانسر باید رسیدگی کند و این‌ها همه دغدغه است.
,
 
,
این بازیکن بانوان ملوان ادامه داد: اگر تیم از لحاظ مالی پشتیبانی شود مدیرعامل می‌تواند با فراغ خاطر به تیم داری‌اش برسد. وعده‌های آقای نوری تا به الآن عملی شده اکنون هم به این راه ادامه می‌دهند و تاکنون بازیکنان ما قبل از بازی ۲۵ درصد از قراردادشان را دریافت کرده چون دغدغه زندگی بسیار است و حتی برخی خرج خانواده‌شان را از این راه تأمین می‌کنند و این موضوع باعث انگیزه مضاعف در بازیکنان شده است.
,
 
,
“مریم ایراندوست” برای من مثل مادر بود و ما را بزرگ کرد
, “مریم ایراندوست” برای من مثل مادر بود و ما را بزرگ کرد, “مریم ایراندوست” برای من مثل مادر بود و ما را بزرگ کرد,
 
,
این بانوی فوتبالیست گیلانی در ادامه با اشاره به نظرش در رابطه با خانم “مریم ایراندوست” سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: سال‌ها با مربی‌گری خانم ایراندوست بازی کردم درواقع “مریم ایراندوست” برای من مثل مادر بود و ما را بزرگ کرد.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های آقای عزیزی خادم از تیم ملی بانوان و تلاش‌های سرمربی این تیم، اظهار کرد: این تلاش‌ها سبب شده به تیم بانوان هم‌سطح با تیم مردان خدمات و امکانات داده شود و بی‌شک تلاش خانم ایراندوست در این رابطه مؤثر بوده چون ایشان برای تیم شان کم نمی‌گذارد.
,
 
,
“گلاره ناظمی”؛ مایه افتخار گیلان
, “گلاره ناظمی”؛ مایه افتخار گیلان, “گلاره ناظمی”؛ مایه افتخار گیلان,
 
,
وی در ادامه “گلاره ناظمی” داور بین‌المللی فوتسال را مایه افتخار گیلان دانست و گفت: همه این عزیزان با تلاش و پشتکار بی‌نظیر خود به این جایگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی رسیدند.
,
 
,
شاه ملک پور در ادامه بابیان اینکه به هر جا رسیدم با تلاش بوده، گفت: مربی خوب و خانواده‌ام همواره  پشتوانه من بوده و در موفقیتم تأثیرگذار بوده‌اند.
,
 
,
وی به تصمیمش برای ورود به عرصه مربی‌گری اشاره کرد و گفت: الگوی من در عرصه مربی‌گری خانم ایراندوست است. از خانم‌ها غلامی و جهانچی سرمربی تیم بانوان انزلی هم تقدیر و تشکر می‌کنم و خوشحال می‌شوم که در کنار سایر بازیکنان و خانم جهانچی در استادیوم پر از تماشاگران از فوتبال خداحافظی کنم.
,
 
,
وقتی تیم بانوان ملوان منحل شد، دلم شکست
, وقتی تیم بانوان ملوان منحل شد، دلم شکست, وقتی تیم بانوان ملوان منحل شد، دلم شکست,
 
,
این بازیکن بانوان ملوان بابیان تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره‌اش از مستطیل سبز بیان کرد: روزی که تیم بانوان ملوان منحل شد، دلم خیلی شکست. آن‌هم درست زمانی بود که در کنار ساحل در حال تمرین بودیم و مدیرعامل به خانم ایراندوست تماس گرفت و گفت: «دیگر نمی‌توانم تیم را نگه‌دارم»، آن بدترین اتفاق زندگی‌ ام بود.
,
 
,
وی شیرین‌ترین خاطره ورزشی‌اش گرفتن دو کاپ در یک‌فصل اعلام کرد و گفت: در یکی از سال‌های ۸۹ یا ۹۰ بود که قهرمان جام حذفی و نایب‌قهرمان لیگ شدیم و در یک‌فصل دو جام گرفتیم.
,
 
,
شاه ملک پور با اشاره به خاطره اولین تجربه بازی‌اش گفت: در سال اول بازی رسمی‌ام در ورزشگاه مازندران برای تیم ملوان به زمین رفتم که سر اشتباه داور ۲کارت زرد گرفتم و اخراج شدم که اگر آن بازی را می‌بردیم قهرمان می‌شدیم. آن لحظه خیلی گریه کردم و فقط در آن لحظه به فکر تیم بودم و بعد از آن دیگر کارت قرمز نگرفتم.
,
 
,
شاه ملک پور با اشاره به اهدافش در عرصه مربی‌گری اظهار کرد: مهم‌ترین هدفم این است که یک یا دو بازیکن را به تیم ملی نوجوانان و جوانان بفرستم‌، تمرینات سختی برایشان گذاشتم و می‌خواهم بعد از این‌یک سال بازیکنانم با تلاش و کوششی که به خرج می‌دهند به رده‌های بالاتر بروند.
,
 
,
برای اینکه روز خودت را بسازی، ورزش بهترین گزینه است
, برای اینکه روز خودت را بسازی، ورزش بهترین گزینه است, برای اینکه روز خودت را بسازی، ورزش بهترین گزینه است,
 
,
وی با توصیه به زنان و دختران گیلانی برای فعالیت در عرصه‌های ورزشی بیان کرد: می‌دانم ورزش حرفه‌ای سختی‌های خاص خودش را دارد ولی اگر کسی واقعاً علاقه داشته باشد به هدفش می‌رسد. ورزش روحیه و حس آرامش خوبی به انسان می‌دهد و همیشه به اطرافیانم می‌گویم: برای اینکه روز خودت را بسازی، ورزش بهترین گزینه است و من به این علاقه‌ام تا زنده باشم ادامه می‌دهم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه