اخبار داغ

ممکن بود در دیدار رده‌بندی روی تشک نرویم؛

دودانگه: دلالی روی خارجی‌ها به لیگ برتر کشتی هم نفوذ کرده/ نزدیک بود انگشت قهرمان جهان را بشکنند!

دودانگه: دلالی روی خارجی‌ها به لیگ برتر کشتی هم نفوذ کرده/ نزدیک بود انگشت قهرمان جهان را بشکنند!
مربی تیم کشتی آزاد داروسازی سهندارس گفت: ممکن بود روی سهل‌انگاری داور،انگشت زاگیر شاخی‌یف شکسته شود!
[

مهدی دودانگه، مربی تیم کشتی آزاد داروسازی سهندارس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون کیفیت برگزاری لیگ برتر اظهار داشت: کیفیت برگزاری رقابت‌های لیگ عالی بود. هر تورنمنتی که باعث جذب اسپانسرها و کمک به کشتی‌گیران شود، مثمرثمر خواهد بود و فرقی هم ندارد که متمرکز باشد یا در چند استان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: لیگ برتر کشتی جای شگفتی‌هاست و ممکن است نفر سوم لیست تیم ملی، قهرمان جهان را شکست بدهد.تا حدودی در رقابت‌های امسال هم شگفتی دیده شد.
,
 
,
وی درباره حضور کشتی‌گیران خارجی در تهران عنوان داشت: حضور قهرمانان نام‌دار و آزادکاران خارجی به افزایش کیفیت رقابت‌ها و کشتی‌گیران ایرانی کمک زیادی کرده. این مسئله باعث می‌شود تا اسپانسرها هم جذب کشتی شوند و روی ورزش ملی سرمایه‌گذاری کنند.
,
 
,
دودانگه بااشاره به جابه‌جایی کشتی‌گیران خارجی در لیگ برتر بیان داشت: فدراسیون و سازمان لیگ باید روی نقل‌وانتقالات کشتی‌گیران خارجی نظارت بهتری داشته باشند و از وکلای بین‌المللی برای این مسائل بهره ببرند. خارجی‌ها برای چند دلار بیش‌تر، تیم را تغییر می‌دهند و ممکن است حتی خوب هم کشتی نگیرند.
,
 
,
وی در ادامه این بحث گفت: متأسفانه موضوع دلالی در کشتی هم نفوذ کرده؛ همان طور که در فوتبال هم هست. زدوبندهایی بین مدیربرنامه‌های بازیکنان و افراد ذی‌نفوذ وجود دارد و این موضوع باید رسیدگی شود.
,
 
,
مربی تیم کشتی آزاد داروسازی سهندارس در مورد عدم صعود تیمش به فینال رقابت‌های لیگ برتر تصریح داشت: یک هفته پیش از مرحله نیمه‌نهایی، اردوی تیم درگیر سرماخوردگی شد و ۵ کشتی‌گیر را صددرصدی نداشتیم. مجبور شدیم فضای تمرینی آن ها را تغییر دهیم و اتاق‌های جداگانه برای‌شان بگیریم.
,
 
,
او در ادامه اذعان داشت: همین مسئله و ترس از ابتلا به کرونا باعث شد تا روحیه کشتی‌گیران ما افت کند و نتوانیم به فینال لیگ برتر که حق‌مان هم بود، برسیم. البته که اشتباهاتی هم روی تشک وجود داشت اما ما از داوری‌ها ضربه زیادی خوردیم و مفت باختیم.
,
 
,
دودانگه پیرامون اعتراض به داوری‌ها تأکید داشت: نوع قضاوت‌ها مخصوصاً در ۳ یا ۴ وزن ما را اذیت کرد. روی یکی از کشتی‌ها نزدیک بود آزادکار رقیب، انگشت زاگیر شاخی‌یف را بشکند اما داور هیچ توجهی نداشت!
,
 
,
وی هم‌چنین ابراز داشت: اسپانسر تیم ما خیلی کمک کرد و واقعاً هیچ تیمی در این حد از پشتیبانی برخوردار نبود. ما از وسایل خارجی برای کشتی‌گیران‌مان استفاده کردیم و بهترین هتل‌ها و امکانات برای تیم فراهم بود، فقط بحث سربازی مرتضی قیاسی و مسائلی که پیش آمد، باعث رنجش تیم شد.
,
 
,
مربی کشتی آزاد کشورمان در این باره خاطرنشان داشت: حتی ممکن بود بر اثر مسائل پیش آمده، برای رتبه سومی اصلاً روی تشک نرویم اما اصرار بچه‌ها و کادرفنی باعث شد تا رضایت حاصل شود و بچه‌ها حق‌شان را لااقل با مقام سومی بگیرند.
,
 
,
او در مورد پرداخت پاداش سومی به تیم‌شان عنوان داشت: از این مورد اطلاعی ندارم و تاکنون چیزی به ما گفته نشده.
,
 
,
دودانگه در خصوص عدم حضور امین طاهری روی تشک برای سرشاخ با امیرحسین زارع بیان داشت: امین به رغم سرماخوردگی، آمادگی حضور روی تشک را داشت اما علی‌رضا رضایی مانع از این کار شد، چون نتیجه کشتی تأثیری روی نتیجه کلی نداشت و احتیاجی به این مسابقه نبود.
,
 
,
وی نهایتاً درباره جام باشگاه‌های جهان گفت: اسپانسر ما برنامه‌های مدونی برای کشتی داشته و می‌خواهد برای ورزش ملی هزینه کند؛ اگر رقابت‌ها برگزار شود قطعاً ما هم حاضر خواهیم شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه