اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران اعلام کرد؛

جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه/ علت آتش‌سوزی‌ها در دست بررسی است

جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه/ علت آتش‌سوزی‌ها در دست بررسی است
مجید ذکریایی جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های سوادکوه، کلاردشت و گلوگاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ذکریایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل‌های گلوگاه اظهار کرد: آتش‌سوزی در این منطقه در دو مقطع زمانی عصر پنج شنبه و جمعه به وجود آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: اطلاعات آتش‌سوزی منطقه «چکل» را ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه دریافت کردیم که پس از حضور نیروهای حفاظت جنگل ساعت یک بامداد این حریق مهار شده است.

,

فرمانده حفاظت منابع طبیعی مازندران با اشاره به مشکلات نیروهای امدادی برای حضور در جنگل به دلیل وجود شیب ۸۰ درجه گفت: حدود دو ساعت زمان می‌برد که نیروهای امدادی خودشان را به منطقه برسانند.

,

ذکریایی خاطرنشان کرد: به دلیل وزش باد شدید در ساعت دو بامداد شاهد تداوم آتش‌سوزی این منطقه بودیم که پس از حضور نیروهای امداد حدود یک بامداد شب گذشته موفق به مهار آتش شدیم.

,

وی با اعلام اینکه هشت هکتار از عرصه در سطح دچار خسارت شده است، افزود: وجود شیب تند و منطقه‌ صخره‌ای محدودیت‌های جدی برای مهار آتش ایجاد می‌کند، بعضا هم هنگام اطفا با سقوط سنگ هم مواجه هستیم.

,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران وجود درخت‌های شکسته افتاده را مانع مهار آتش‌سوزی اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد که برای این موضوع نیاز است که چاره اندیشی شود.

,

این مسئول از وقوع آتش سوزی در جنگل‌های کلاردشت خبر داد و افزود: ۸ هزار مترمربع از این جنگل‌ها طعمه حریق شد.

,

ذکریایی تصریح کرد: این آتش سوزی عصر روز گذشته گزارش شد که دو اکیپ ۲۰ نفره برای اطفاء آن به منطقه "پله چشمه سر" کردیچال کلاردشت اعزام شدند.

,

به گفته وی این آتش سوزی ساعت یک بامداد روز شنبه با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی اطفاء شد.

,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران عامل انسانی را سبب این آتش سوزی دانست و افزود: در این اتش سوزی به تعدادی از درختان آسیب وارد شد.

,

ذکریایی از مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی منطقه میانی روستاهای جمشیدآباد و جوارم این شهرستان سوادکوه با تلاش حدود هفت ساعته نیروهای مردمی و یگان منابع طبیعی خبر داد.

,

وی ادامه داد: بلافاصله برای مهار آتش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و شورا و دهیاری منطقه و نیروهای محلی وارد عمل شدند.

,

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با اعلام اینکه به دلیل مسیر سخت منطقه امکان ورود خودرو به برای مهار آتش وجود نداشت، گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل برگ ریزان این نگرانی وجود داشت تا آتش مهار نشود ، اما با برنامه ریزی های خوبی که نیروها داشتند و با در دست داشتن ظرف آب نسبت به مهار آتش اقدام و از پیشروی آن هم جلوگیری شده است.

,

ذکریایی در پایان با بیان اینکه در نهایت آتش در ساعت ۲ بامداد امروز مهار شد، گفت: میزان خسارت در دست بررسی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه