اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه بی‌سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی گلستان

راه‌اندازی سامانه بی‌سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی گلستان
لطفی گفت: در استان گلستان سیستم رادیویی و بی‌سیمی ارتقا داده شد و تجهیزات بی‌سیم‌های منابع طبیعی دیجیتال شدند که توانایی ثبت اطلاعات موقعیت همکاران را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در آتش سوزی تابستان اخیر همکاران پر تلاش بودند و وظیفه اصلی همکاران ما حفاظت است و بحث بعدی احیا و توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دان, گلستان ما,

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان  ادامه داد: تلاش ما این است که در استان گلستان که یک میلیون سیصد هزار هکتار عرصه منابع طبیعی داریم کیفیت گیاهی مرتع کاهش پیدا نکند.

,

لطفی تاکید کرد: مسوولان زمزمه هایی طرح خروج دام از جنگل را ناموفق می دانند وجود دام در جنگل با این شرایط باعث می شود نهال های تازه مورد آسیب دام قرار بگیرد و درختان قدیمی بمانند.

,

وی افزود: در هشت ماهه امسال ۳۲۸تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی ۳۲۰هکتار که برای آن ۴۹۰فقره قطع درخت ۵۵۸فقرع پرونده تعلیف غیر مجاز دام و یک هزار و ۲۰۰ پرونده در حال رسیدگی داریم و همچنین   ۱۰۵فقره  پرونده ما مربوط به جنگل ها است.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان یادآور شد: در استان گلستان سیستم رادیویی و بی سیمی را ارتقا دادیم و تجهیزات بی سیم های منابع طبیعی دیجیتال شدند که توانایی ثبت اطلاعات موقعیت همکاران را دارند و این سامانه در چند روز آینده راه اندازی می شود.

,

لطفی بیان کرد: نیروهای حفاظتی با لباس جدید کل نیروهای حفاظتی از ماه آینده با یک فرم خاصی دیده می شوند.

,

وی افزود: نیاز است که به منظور پایش منابع طبیعی در سطح استان ۲۵ دوربین داشته باشیم که در حال حاضر  ۶دوربین داریم   و ۲۴ ماشین های آتش نشانی در اختیار داریم که با توجه به وسعت منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی باید این تعداد به  ۴۰خودرو برسد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: در سال  بیش از هزار هکتار بیابان زدایی انجام می دهیم و در کنار آن نهال کاری های سال های گذشته آبیاری آن نیز انجام می شود و  ۱۷هزار هکتار کار احیایی جنگل و مرتع با سرمایه گذاری ۲۳میلیاردی بوده که  ۱۰میلیارد اعتبار دولتی بوده است.

,

لطفی بابیان اینکه در تاکنون ۵۰۰ هزار نهال تولید کردیم، افزود: از ابتدای سال ۱۳نیرو حفاظتی را که با افراد قاچاقچی چوب همکاری می کردند اخراج کردیم، ۵۰۷ نیروی حفاظتی در حال حاضر با منابع طبیعی استان گلستان همکاری می کنند و ۷۰نفر در قالب فرمانده نیروی حافظت و نیروی رسمی در حال کار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه