اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست خبری مطرح کرد؛

ضرورت تقویت مسیر حمل و نقل شهرک صنعتی شمس‌آباد / راه‌آهن ریلی تهران - مشهد به شهرری منتقل می‌شود

ضرورت تقویت مسیر حمل و نقل شهرک صنعتی شمس‌آباد / راه‌آهن ریلی تهران - مشهد به شهرری منتقل می‌شود
یزدی‌خواه گفت: هفته گذشته با آقای فاطمی امین جلسه ای را داشتم و تمام مشکلات شهرک شمس آباد در فشافویه را اطلاع دادم و به ایشان گفتم که این شهرک نیازمند خط ریلی است تا هم حمل و نقل کالا را از این شهرک صنعتی و یا به این شهرک تسهیل کند و هم اینکه همیشه در دسترس است و هزینه ها را کاهش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سیدعلی یزدی‌خواه در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در حوزه اقلام اساسی، واسطه گری بیشترین فشار را به مردم وارد کرده است. واسطه های متعدد و سلفی گری باعث شده تا قیمت مواد غذایی از آن چه که هست خیلی بالاتر به فروش برسد و دلالان بیشترین سود را به دست آورند.

وی درباره شهرک صنعتی فشافویه گفت: بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در فشافویه واقع شده است که اگر همه کارگاه های آن با تمام نیرو و ظرفیت فعال باشد، می تواند بیشترین بازدهی را داشته باشد. هفته گذشته با آقای فاطمی امین جلسه ای را داشتم و تمام مشکلات شهرک شمس آباد در فشافویه را اطلاع دادم و به ایشان گفتم که این شهرک نیازمند خط ریلی است تا هم حمل و نقل کالا را از این شهرک صنعتی و یا به این شهرک تسهیل کند و هم اینکه همیشه در دسترس است و هزینه ها را کاهش می دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به موضوع انتقال راه‌آهن ریلی تهران - مشهد به شهرری اشاره کرد و افزود: در حال تلاش هستیم تا مسیر ریلی تهران-مشهد از ایستگاه راه آهن تهران منفک شود و به راه آهن شهرری منتقل شود و این پروژه احتمالا دو سال به طول خواهد انجامید و اگر اجرا شود تمام ساکنان تهران برای سفر به مشهد از راه آهن شهرری باید استفاده کنند و با خط یک مترو می‌توانند به این راه آهن بیایند. این طرح در صورت اجرایی شدن برای شهرری ثروت آفرین است.

یزدی‌خواه درباره رفع کمبود مشکل گاز عنوان داشت: دولت سیزدهم با کمترین امکانات مشکل گاز و برق را حل کرده است. همین پروژه سواپ گازی اژ ترکمنستان به آذربایجان باعث شد هم روابطمان با کشورهای منطقه توسعه پیدا کند و هم مشکل گاز حل شود. این اقدام را باید دولت قبل که پر از ژنرال بود انجام می داد.

وی عملکرد دولت را در حوزه افزایش بهداشت و سلامت جامعه مفید و قابل قبول اررزیابی کرد و گفت: دولت آقای رئیسی در حوزه بهداشتی عملکرد خوبی داشته است و توانسته بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن را تزریق کند؛ در صورتی که دولت آقای روحانی یک سال و نیم تجربه کرونا را داشته اما دولت آقای رئیسی تنها چهار ماه است روی کار آمده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره قانون جدید چک گفت: در خصوص قانون جدید چک هرچند مزایایی داشته و از میزان چک های برگشتی کاسته است، اما مشکلاتی را برای کسبه به همراه داشته است. برای حل مشکل صحبت هایی را با وزیر اقتصاد داشته ام که صحبت های خوبی انجام شده و قرار شده تا یک سققی قانون قدیم چک اجرا شود و بیش از این سقف طبق قانون جدید چک رفتار شود.

یزدی‌خواه به ضرورت توسعه آراماستان‌ها در تهران اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هم وطنان ما در آرامستان بهشت زهرا(س) ارامیده اند؛ در صورتی که تهران سه آرامستان نیاز دارد. هیچ هزینه ای به شهرری بابت میزبانی از آرامستان بهشت زهرا (س) داده نمی شود و ما هم بارها گفته ایم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به مسئله مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان ری اشاره کرد و گفت: موضوع کوهخواری در بی بی شهربانو به پیش از انقلاب باز می گردد. برای حل این مشکل باید پیش از هر
اقدامی باید جوانب ان را در نظر گرفت. حدود ۵ هزار خانواده از کارخانه سیمان امرار معاش می کنند. ضمنا پدیده کوهخواری در این خصوص مصداق پیدا نمی کند. کوهخواری یعنی اینکه کوه را صاف کنند و جای آن برج بنا کنند. اما کارخانه سیمان برای بنیاد مستضعفان است و سود آن برای تمام ملت ایران است. بنابراین نمی توان گفت که کارخانه سیمان کوهخواری می کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره استقلال شورای اسلامی شهر ری از شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: استقلال مدیریت شهری یک شمشیر دو دم است که اگر دقت نشود می تواند مشکل آفرین باشد. اگر شورای اسلامی شهرری مستقل شود باید زمین های فریز شده را غز مسکونی به غیرمسکونی تغییر کاربری دهد تا بتواند عوارض دریافت کند. از سوی دیگر باید پیش از هر اقدامی برای مستقل شدن، بتوانیم هزینه همجواری ری را از تهران کسب کنیم. همچنین اگر شورای اسلامی شهرری از تهران مستقل شود، تنها محدود به منطقه ۲۰ است و منابع درآمدی اندک خواهد بود و مشکل درآمدی خواهد داشت و شورا به سختی شهر را اداره خواهد کرد. در صورتی که قبلا باقرشهر، کهریزک و خاوران و قلعه نو برای شهرری بود. لذا باید تکلیف این مناطق روشن شود. مهمتر اینکه ما بیشتر به دنبال این هستیم تا شهرری دارای نماینده مستقل در مجلس باشد تا اینکه شهرری از شورای اسلامی مستقلی بهره ببرد؛ زیرا همانطورکه گفتم مستقل شدن شورای اسلامی شهرستان ری می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه