اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

سوگواره یاس نبوی در ۲۴ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می شود

سوگواره یاس نبوی در ۲۴ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می شود
حجت الاسلام مجید میرزایی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۴ بقعه متبرکه در استان کرمانشاه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده که این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: این برنامه ها امسال در ۲۴ بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای دهه دوم فاطمیه نیز در بقاع شاخص برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است که این برنامه ها از ۹ دی‌ماه تا ۱۸ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: این ویژه برنامه ها در قالب برنامه های فرهنگی با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح کشوری اجرا می شود که در امامزاده احمد سنقر با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده، در امام زاده ابراهیم  تاق بستان با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق، و در امامزاده احمد بن اسحاق سرپل ذهاب با مداحی مداح اهل بیت(ع) حاج نریمان پناهی همراه است و در سایر بقاع این برنامه ها با سخنرانان و مداحان استانی برگزار می شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه بصیرت و مقاومت در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به جهت گرامیداشت ۹ دی و به یاد سردار سلیمانی از ۹ دی‌ماه تا ۱۸ دی‌ماه در ۱۵ بقعه استان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: اعزام مبلغ به روستاها و مناطق محروم از دیگر برنامه ها در ایام فاطمیه است که طی آن مبلغین نسبت به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و همچنین بصیرت افزایی وتقویت جبهه مقاومت فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: همچنین بمناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی یک دوره مسابقه کتابخوانی از کتاب" از چیزی نمی ترسم" که به قلم این شهید بزرگوار نگاشته شده است، برگزار می شود که کتاب آن در بقاع متبرکه موجود است و فایل کتاب نیز در سایت اوقاف کرمانشاه بارگزاری شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در روز شهادت حضرت زهرا تجمع هیئات مذهبی را در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت و همچنین کاروان عزای فاطمی به صورت خودرویی در سطح شهر به عزاداری خواهند پرداخت که در شهر کرمانشاه حرکت این کاروان از بقعه چاه صاحب الزمان(عج) آغاز و به امامزاده ابراهیم ختم می شود.

وی درخصوص اجرای طرح «تبرکات فاطمی» بیان داشت: در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا (س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری توزیع می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی خاطر نشان کرد: البته توزیع این تبرکات از شب یلدا با اهدای ۵۰۰ بسته خشکبار و سبد معیشتی شروع شده و تا روز شهادت حضرت زهرا(س) و شب شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت که در روز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت پخت ۳۵۰۰ پرس غذای گرم خواهد بود.

به گفته وی این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است.

وی گفت: قرائت خطبه حضرت زهرا(س) برای زائرین  در روز شهادت از دیگر برنامه ها به مناسبت ایام فاطمیه است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه