اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

بصیرت نجات‌دهنده فرد در زندگی است/ خداوند حاج قاسم را به دلیل اخلاص و عمل صالح محبوب دل‌ها کرد

بصیرت نجات‌دهنده فرد در زندگی است/ خداوند حاج قاسم را به دلیل اخلاص و عمل صالح محبوب دل‌ها کرد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

بصیرت نجات دهنده فرد در زندگی است

, بصیرت نجات دهنده فرد در زندگی است, بصیرت نجات دهنده فرد در زندگی است,

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: عدم وجود بصیرت برخی مردمان در تاریخ منجر به شهادت ائمه اطهار شده و لازم است که اهل بصیرت باشیم.

,

وی تاکید کرد: افراد اهل بصیرت و صبر، اهل استقامت هستند و مواضع حق را شناخته و این اعمال دین انسان را حفظ کرده و وی را نجات می‌دهد.

,

وی ادامه داد: روشن بینی و بصیرت مردم در فتنه ۸۸، هوشیاری مردم را نشان داد و مسیر مردم و از سایر افراد جدا کرد و در سایه همین بصیرت مسائل کنترل شد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه،  تاکید کرد: باید هوشیار باشیم تا بصیرت ما از بین نرود زیرا اگر بصیرت از بین برود دمشن به راحتی می‌تواند بر ما نفوذ کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی، ادامه داد: شهید سلیمانی فردی با عظمت و عاشق وصال به معبود بود که در نهایت به مقاوم شهادت رسید.

,

وی بیان کرد: شهید سلیمانی فردی با اخلاص و تقوا بود و باید راه و روش ایشان به درستی در جامعه تبیین شود و ما نیز ادامه دهنده راه وی باشیم.

,

خداوند حاج قاسم را به دلیل اخلاص و عمل صالح محبوب دل‌ها کرد

, خداوند حاج قاسم را به دلیل اخلاص و عمل صالح محبوب دل‌ها کرد, خداوند حاج قاسم را به دلیل اخلاص و عمل صالح محبوب دل‌ها کرد,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و رمز ماندگاری ائمه اطهار(ع) و حاج قاسم ها، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در دلها جای دارند و این محبوب القلوب شدن که مختص انسان های دارای شرایط ویژه نیز هستند، رموزی دارد.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: اخلاص، خدامحوری و عمل صالح از رموز ماندگاری حاج قاسم سلیمانی هستند و اگر انسان می خواهد ماندگار شود باید مانند حاج قاسم اخلاص و عمل صالح داشته و خدا محور باشد.

,

وی گفت: عمل صالح یعنی اینکه ائمه پسند و امام زمان(عج) پسند حرکت کرده و طبق دستورات خداوند متعال عمل کرد و هر جا  که خداوند امر می کند حضور یافت و در جاهایی که امر نمی کند حضور نداشته باشی و اینگونه می شود محبوب القلوب شد.

,

حسن زاده تصریح کرد: اخلاص رمز ماندگاری است و باید رفتار و کردار و همه کارها برای خدا باشد و اینگونه می شود که به محبوبیت که امری دست یافتنی است؛ رسید.

,

امام جمعه میاندوآب درادامه با اشاره به حماسه ۹ دی و حضور باشکوه مردم و مسئولین در مراسم گرامیداشت ۹ دی در میاندوآب بعد از ۱۲ سال، اظهار کرد: حماسه ۹ دی حرکت عظیم و انقلاب دیگری و تجلی میاق امت با ولایت و امام بود که برخی در آن حضور نیافتند و در مسافرت و جاهای دیگری بودند.

,

وی هم چنین با تاکید بر اینکه باید در انتصابات و عمل تقوا داشته باشیم، افزود: باید از انسان های متدین و دیندار حمایت کرد و این را در نظر داشت  اگر در جایی کسی انتخاب شود که بدانیم بهتر از او نیز وجود دارد در واقع خیانت می کنیم و لذا باید تقوا را در این زمینه نیز ملاک داشت.

,

حسن زاده هم چنین از هیئات مذهبی که در ایام فاطمیه با برپایی مراسمات و هیئت های عزاداری، این ایام را زنده نگه داشته و پرچم عزای صدیقه کبری(سلام الله علیها) را بر افراشته اند، تقدیر و تشکر کرد.

,

ولایت، راهنما و سکاندار  جامعه ی دینی است

, ولایت، راهنما و سکاندار  جامعه ی دینی است, ولایت، راهنما و سکاندار  جامعه ی دینی است,

امام جمعه پلدشت در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه ولایت، راهنما و سکاندار دین و جامعه ی دینی است، گفت: از مهمترین اصول اسلام ولایت است، ولایت به معنای پذیرفتن رهبری پیشوای الهی و نیز اعتقاد به این که امامان معصوم بعد از پیامبر از سوی خداوند بر مردم ولایت دارند، نظام سیاسی اسلام و شیوه حکومتی دین بر پایه ولایت است و ملاک مسلمانی پس از اطاعت از رسول خدا(ص) ولایت پذیری است.

,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی با اشاره به نقش فاطمه (س) در احیای جایگاه ارزشمند غدیر افزود: حضرت زهرا (س) همواره به یاد حماسه غدیر بود و حادثه غدیرخم را می شناساند و اهداف و ثمرات آن را برمی شمرد، او در جمع مهاجر و انصار در مسجد مدینه در جمع بانوان عبادت کننده و در برابر مهاجمان فریب خورده و در بحث و مناظره با بی تفاوت های مدینه، پس از جریان سقیفه دست از حمایت ولایت برنمی داشت.

,

وی گفت: براساس آنچه از مجموع اظهارنظرهای کارشناسان به‌دست آمده و تقریبا تفاهم و اتفاق برآن است این است که؛ در شرایط کنونی چهار گزینه برای اصلاحات اقتصادی روی میز سیاستگذار قرار دارد:  اصلاح نظام بانکی کشور، اصلاح ساختار برنامه و بودجه، اصلاح پرداخت ارز ترجیحی، اصلاح روش ارائه بنزین، برای هر اقدام اصلاحی دولت باید به‌الزامات ضروری آن ملتزم باشد و گرنه موجب وارد آمدن شوک‌های اقتصادی خواهد شد.

,

 باید مکتب حاج قاسم را الگو زندگی خود قرار بدهیم

,  باید مکتب حاج قاسم را الگو زندگی خود قرار بدهیم,  باید مکتب حاج قاسم را الگو زندگی خود قرار بدهیم,

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم دِین خود را نسبت به این شهید عزیز ادا کنیم باید مکتب او و منش او را بین خودمان الگو قرار بدهیم و او را به عنوان الگو در جامعه به فرزندانمان بشناسانیم.

,

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه شهید سلیمانی، جامع انسان ولایی و انسان تراز عصر غیبت است، افزود: چنین انسانی باید سه رکن اساسی ارتباط با ولی، ارتباط با مردم، و جهاد و درگیری با دشمن را داشته باشد که همه این ویژگی ها در حاج قاسم به‌خوبی مشهود بود.

,

وی گفت: شرط دوم ارتباط با امام و ولیّ جامعه است، یعنی اگر بچه‌ها و جوان‌ها و بزرگتر‌ها و خودمان متصل به‌اندیشه انقلاب اسلامی بشویم و کاری کنیم که به‌درد ولیّ و راه او بخوریم، زندگی ما به‌نفع جبهه حق تمام شود.

,

جلالی با تاکید بر ارتباط با عرصه شناخت و مبارزه و درگیری با دشمن به عنوان شرط سوم برای تربیت حاج قاسم وار، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرزندانمان تحت تاثیر رسانه و هجمه هنر و فرهنگ و اندیشه غربی قرار نگیرند، باید به‌او مبارزه را بیاموزیم، به او بیاموزیم که تو باید با این اندیشه غلط درگیر شوی نه اینکه صرفا مراقب باشی تا تو را فریب ندهد.

,

شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست

, شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست, شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست,

امام جمعه خوی نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: یکی از دلایلی که شهید سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مکتب معرفی شده است این است که شهید سلیمانی را می‌توان شیعه تراز در دوران غیبت دانست، شیعه تراز در دوران غیبت، یعنی ناصر امام زمان و جبهه حق که دارای ویژگیهای بارزی بود که از آن بزرگوار یک مکتب ساخت.

,

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به ویژگی های حاج قاسم سلیمانی و ولایتمداری وی افزود: اعطای نشان ذوالفقار و سه نشان فتح و بوسه بر بازو و پیشانی اش توسط رهبر معظم دامت برکاته حاکی از رضایت و محبت معظم له نسبت به آن بزرگوار بود که البته کیفیت نمازی که بر پیکر مطهرش اقامه شد،نیز دلیلی محکم بر این مطلب است. 

,

وی به مذاکرات ایران و 4+1 نیز اشاره و با بیان اینکه طرف مقابل بد عهد است و غیرقابل اعتماد، افزود:آن کسی که گزینه‌ها را تعیین خواهد کرد این بار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و بنابراین بهتر است که توافق کنند و تمرکز کنند در پذیرش رفع همه تحریم‌های ضدایرانی و برای بازگشت واقعی به‌توافق هسته‌ای.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه