اخبار داغ

همرزم حاج قاسم سلیمانی در قرارگاه نصر سوریه مطرح کرد؛

از خاطرات نبل و الزهرا تا معرفی شهید یوسف الهی توسط حاج قاسم

از خاطرات نبل و الزهرا تا معرفی شهید یوسف الهی توسط حاج قاسم
همرزم حاج قاسم سلیمانی در قرارگاه نصر سوریه گفت: دنیاحاج قاسم را با آوازه آن چنانی می شناسد ولی حاج قاسم با رفتن خود یک شهید دیگر را معرفی می کند که از شهید یوسف الهی نام می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همرزم حاج قاسم سلیمانی در عملیات آزادسازی نبل الزهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با اشاره به خاطرات خود در سوریه با حاج قاسم سلیمانی گفت: سال 94در اوج درگیری های جبهه مقاومت در سوریه بود که جریان خانطومان و آزادی نبل الزهرا صورت گرفت که در این برهه و درگیری های شدید، حاج قاسم من و چند نفر از همزرمان را در قرارگاه نصر فرا خوانند که با وی جلسه ای داخل سنگر وی داشته باشیم که پس از حضور در نزد وی نماز جماعت را خوانیدم و بعد از دو نماز حاج قاسم برگشت و رو به ما که تقریبا 21نفر بودیم کرد و همه ما چشم انتظار بودم که حاج قاسم می خواهد چه مسئله مهمی را بگوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حجت الاسلام تقدسی در ادامه گفت: حاج قاسم یک نگاهی به همه ما کرد و گفت: "بین شما روضه خوان هم هست"، که این سبک از رفتار حاج قاسم کمی غیرطبیعی بود و یکی از بچه ها شروع به مداحی کرد و روضه حضرت رقیه (س)و جاماندن حضرت از قافله را شروع کرد که همینطور که داشتیم با این نوحه گریه می کردیم سرم را در تاریکی این سنگر بلند کردم که دیدم حاج قاسم از شدت گریه شانه هایش دارد تکان می خورد و غرق در روضه شده بود و بعد از روضه و جلسه شام برایمان اوردند که فکر کنم آب گوشت بود و پس از صرف شام دعا می کردند که شهید شوند.

,

وی گفت: حاج قاسم اهل مصیبت و روضه بر اهل بیت(ع) بود و فرزند ایشان تعریف می کرد که وقتی بابام ایران بود هیئت هفتگی ما برپا بود و وقتی در ماموریت خارج از کشور بود نیز تلفن می زد می گفت نکند هیئت تعطیل شود و اگر من هم نباشم نباید این هیئت تعطیل شود.

,

این همرزم حاج قاسم سلیمانی در قرارگاه نصر سوریه گفت:حاج قاسم اگر دنیا را بهم ریخت ابتدا درون خودش را بهم ریخته بود و اگر بزرگترین سدهای هجوم دشمنان را تخریب کرد اول از سد نفس خودش گذشت و مرد اخلاص به معنای واقعی بود و ما غبار جای پای او هم نیستیم.

,

وی افزود: دنیاحاج قاسم را با آوازه آن چنانی می شناسد ولی حاج قاسم با رفتن خود یک شهیددیگر را معرفی می کند که از شهید یوسف الهی نام می برد که وقتی نامه به شهدای فرمانده شهید قرارگاه ثارالله می نویسد نام همه شهیدان این قرارگاه را می آورد و پایان این نامه می نویسد:"رفقا قاسم با شما قاسم شد" این اوج اخلاص وی بود.

,

تقدسی گفت: قاسم سلیمانی است که می گوید:"من را کنار شهید یوسف الهی دفن کنید که جمله معرفی نیز دارد که می گویید: باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آنکس که باید ببیند می بیند".

,

این همرزم حاج قاسم سلیمانی در سوریه گفت: حاج قاسم محو در خدا بود و وقتی می گوید: باید به این بلوغ برسیم یعنی هنوز نارس هستیم و باید به بلوغ برسیم نه اینکه وقتی در جلسه ای از ما تقدیر نشد زود برانگیخته نشویم بگیم از ما تقدیر و تشکر نکردند.

,

وی گفت: کار برای خدا هیچ مزد و منتی ندارد و باید به این بلوغ برسیم، وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند: هروقتی من می خواستم راجع به مسئله ای از حاج قاسم سلیمانی را به عنوان شاهد معرفی کنم باید دنبالش می گذشتم داخل جلسات که میدیدم یک گوشه ای نشسته است بی سرو صدا، این یعنی اوج اخلاص و دیده نشدن .

,

وی در ادامه گفت: حاج قاسم مردمدار بود و یک روز بیش از 50تا 51نفر بودیم داخل حرم حضرت رقیه(س) و من شانه به شانه حاج قاسم بود(از شدت عشق و علاقه ای که با حاج قاسم داشتم )و هنوز اعزام به منطقه حلب نشده بودیم و العیس تازه آزاد شده بود که وقتی کنارم بودم حاج قاسم زیارت حضرت رقیه(س) را که می خواندند وقتی متوجه من شد کتاب ادعیه را نیمه بست و رو به من کرد و گفت: اگر کاری هست درخدمتم"، که به ایشان گفتم فقط دوستدارم در محضرتان باشم، حاج قاسم با مردم راحت بود و درکنار مردم بود و اگر بحث امنیت و مسائل حفاظتی وی نبود قطعا در بین اقشار مختلف مردم حضور بیشتری می داشتند.

,

این همرزم حاج قاسم گفت: که یکی از محافظان لبنانی حاج قاسم سریع آمد و به حاج قاسم گفت: حاجی مردم این محله متوجه شدند که شما در حرم هستید و بیش از 30نفر آنان هم اکنون در جلوی حرم تجمع کردند که باید سریع برویم که وقتی من هم نگاه کردم دیدم این افراد به ردیف ایستادند و می خواهند حاج قاسم را ببینند که حاج قاسم گفت: وایسید و رفت جلوی نفر اول ایستاد و به تک تک آنان دست داد و روبوسی کرد و نفر آخر که تمام شد روبه همه ما کرد و گفت: حالا بریم.

,

وی گفت: همین مسائل بود که از حاج قاسم به عنوان یک چهره مردمی ساخته بود که همه وی را حقیقتا دوست داشتند و حتی بشار اسد گفتند: اگر حاج قاسم در سوریه ثبت نام کند وی رئیس جمهور سوریه خواهد شد.

,

حجت الاسلام تقدسی گفت: حاج قاسم در دلها نشته بود و خداوند محبت حاج قاسم را در دلهای مردم نشانده بود و همین مسئله وی را به یک چهره مردمی تبدیل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه