اخبار داغ

گزارشی از درآمد نجومی بلاگرها در اینستاگرام؛

هر استوری، از سه میلیون تا ۶۰ میلیون تومان!/ بلاگرها خریدار خانه در ترکیه شده‌اند

هر استوری، از سه میلیون تا ۶۰ میلیون تومان!/ بلاگرها خریدار خانه در ترکیه شده‌اند
پلتفرم اینستاگرام این روزها به محلی برای کسب درآمدهای میلیاردی بدون پرداخت مالیات برای برخی افراد شده است و مسئولین هم کاری به این درآمدهای بادآورده ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در حالیکه در چند سال اخیر وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم کشورمان مناسب نبوده و به اصطلاح مردم صورتشان را با سیلی سرخ می‌کنند؛ بسیاری در اینستاگرام هر روز درآمدهای چند ده میلیونی دارند، بدون اینکه هنر و تحصیلات خاصی داشته باشند! صحبت از بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در چند سال اخیر تعدادشان روز به روز افزایش داشته و اتفاقا درآمدهای نجومی‌هم دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اکثر این بلاگرها محتوایی به جز نمایش زندگی‌ و کودکانشان ندارند و تنها کاری که انجام می‌دهند به اشتراک گذاشتن لحظه به لحظه زندگی خصوصی‌شان است اما همین لحظات و عطش سرک کشیدن به زندگی دیگران توسط بخشی از جامعه باعث شده تا این بلاگرها و اینفلوئنسرها درآمدهای چند ده میلیونی در روز داشته باشند!

,

این روزها با چرخی در اینستاگرام می‌توان دید که تعداد صفحه‌های پابلیکی که در سر درشان ادعای لایف استایل، حجاب استایل و … دارند به قدری زیاد شده که قابل شمردن نیست اما جالب است بدانید بسیاری از این صفحه‌های در قبال به اشتراک گذاشتن زندگی‌شان برای هر استوری ۱۵ ثانیه از سه تا ۶۰ میلیون تومان درآمد دارند! برای اطمینان از این درآمدها با یک پیج فروشگاهی به چندین نفر از این بلاگرها پیام دادیم تا هزینه‌ای که برای تبلیغ می‌گیرند، مشخص شود.

,

تعرفه‌های بلاگرها را چه کسی تعیین می‌کند؟

, تعرفه‌های بلاگرها را چه کسی تعیین می‌کند؟,

تعرفه‌هایی که از برخی بلاگرها نشان داده شد، بیشتر بر اساس تعداد فالوور تعیین می‌شود اما جالب است که بسیاری از فالوورهای این افراد فیک است و این را صاحبان آنلاین شاپ‌هایی که با این افراد همکاری کرده‌اند می‌گویند. البته اینکه چطور تعداد فالوور اجازه می‌دهد تا کسی از هر ۱۵ ثانیه درآمد چند ده میلیونی داشته باشد هم جای سوال است.

,

, ,

, ,

در حالیکه در کشورمان حقوق کارگر، کارمند و معلم در یک ماه متجاوز از پنج میلیون تومان نیست برخی برای یک تبلیغ ۱۵ ثانیه‌ای پنج میلیون تومان دریافت می‌کنند.

,

خرید خانه در ترکیه و فرار به خارج از کشور

, خرید خانه در ترکیه و فرار به خارج از کشور,

در هیچ جای دنیا بلاگر یا اینفلوئنسر بودن جرم نیست اما اینکه در کشورمان از حقوق کمتر از شش میلیون تومان یک معلم یا کارمند در همان ابتدای ماه مالیات کسر می‌شود اما خبری از پرداخت مالیات توسط این افراد نیست، مشکلی است که بر گردن قانون و مسئولین است.

,

جالب است که این بلاگرها نه تنها با این درآمدهای نجومی‌مصرف گرایی را رواج می‌دهند بلکه با شیوع کرونا و افزایش آنلاین شاپ‌ها و درآمد این افراد هر روز به دنبال مسافرت، خرید خانه در ترکیه و تعویض هر ساله خانه هستند. کندوکاو در صفحات این بلاگرها نشان می‌دهد بسیاری از آنها در یک سال اخیر ساکن ترکیه شده و یا در آنجا خانه‌ای برای اخذ شهروندی خریده‌اند!

,

برخی از بلاگرها هم در سایه اهمال مسئولین در گرفتن مالیات از این درآمدهای میلیونی کسب و کارهای پر زرق و برقی راه انداخته‌اند تا اگر درآمدشان از اینستاگرام کم شد، شغل‌های امنشان را داشته باشند!

,

آمارها نشان می‌دهد که اولین خریدار خانه در ترکیه ایرانی‌ها هستند و می‌توان اذعان کرد که بخشی از این خریداران بلاگرهایی هستند که تا چند سال قبل در ایران اجاره نشین بوده و حالا به مدد درآمدهای نجومی‌از اینستاگرام برای اخذ شهروندی در کشور همسایه اقدام به خرید خانه کرده‌اند.

,

اشاعه فحشا در صفحات اینستاگرامی‌بلاگرها!

, اشاعه فحشا در صفحات اینستاگرامی‌بلاگرها!,

اما در همین فضا هم کسانی هستند که در قالب اینستاگرام به اشاعه فحشا و پخش مهمانی‌های شبانه و پارتی‌های مختلط می‌کنند و نه تنها از این فضا برای کسب درآمد میلیونی بدون پرداخت مالیات استفاده می‌کنند بلکه با دهن کجی به قوانین کشور به راحتی ویدیوهای غیراخلاقی را به اشتراک می‌گذارند.

,

عده‌ای درحالی با انتشار خصوصی‌ترین لحظات زندگی‌شان به کسب درآمد می‌پردازند که قانونگذاران و مسئولین برای حل این مشکل راه حلی ارائه نمی‌دهند. ادامه چنین روندی توسط بلاگرها نه تنها فرار از مالیات برای درآمدهای هنگفتشان است بلکه در سال‌های نه چندان دور به قدری بر فرهنگ عمومی‌تاثیرگذار خواهد بود که نمی‌توان درمانی برای آن پیدا کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه