اخبار داغ

نماینده مردم شیراز در مجلس:

فردمحور شدن سهمیه سوخت نیازمند بررسی بیشتر است

فردمحور شدن سهمیه سوخت نیازمند بررسی بیشتر است
ابراهیم عزیزی گفت: فردمحور شدن سهمیه سوخت نیازمند بررسی است و فعلاً در کیش و قشم اجرا شده و اگر نتایج مثبت حاصل شود، سپس در خصوص اجرای ملی آن بحث می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید نظرات و شفاف و صریح خود را در خصوص شخص محور شدن سهمیه بنزین به جای خودرومحور شدن آن در صحن مجلس اعلام کنند و هرگونه محافظه‌کاری را کنار بگذارند.

وی گفت: پیش از هر تصمیمی، اگر بتوان آن را به صورت مقطعی در یک نقطه خاص جغرافیایی مورد آزمایش قرار داد، می‌توان معایب و مزایای آن را بررسی و تحلیل کرد. چون براساس این تحلیل‌ها و اطلاعاتی که به دست می‌آید می‌توان در خصوص طرح تصمیمی قطعی گرفت و یا اینکه آن را مناسب تمام کشور ندانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشتر اقشار جامعه از موضوع یارانه‌های سوخت متضرر هستند و بهره لازم را نمی‌برند؛ زیرا یک نفر با چندین خودرو استفاده حداکثری را از یارانه سوخت می‌برد اما یک فرد که حتی یک خودرو هم ندارد از آن بی‌بهره است؛ بنابراین ضروری است که برای توزیع عادلانه یارانه سوخت تدابیر و تصمیماتی اتخاذ شود.

عزیزی معتقد است: یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی، عدالت بوده است. باید برای رسیدن به این عدالت در توزیع منابع به سراغ طرح‌ها و روش‌های مترقی مبتنی بر آموزه‌های دینی رفت.

وی بیان کرد: با یک رویکرد عدالت‌محور این نوع طرح‌ها می‌تواند توجیه داشته باشد و می‌تواند دهک‌های آسیب‌پذیر را توانمندتر سازد اما اگر بدون کار کارشناسی باشد به عدالت آسیب خواهد خورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید برروی این طرح به خوبی کار و بررسی شود و قطعاً نیازمند کار کارشناسی بیشتر است و فعلاً به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شده و اگر در آنجا نتایج مثبت حاصل شد، آن وقت در خصوص اجرای ملی آن بحث و بررسی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه